Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mann på lekeplass, overreagerer jeg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-11, 20:04   #1
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Mann på lekeplass, overreagerer jeg?

I dag etter endt handletr lovte jeg ungene om at de fikk spise på mc donalds. Vi satt inne mens eldste dattere (6år) var ute og lekte på lekestativene. I begynnelsen var det mange barn men noen dro hjem og noen gikk for å spise. Så min datter ble igjen alene. Når jeg ser til henne andre gangen ser jeg at det sitter en sånn ca middelaldrende mann alene på de bordene nærmest lekestativene han stirrer på datteren min. Hele tiden jeg så på de minst 5 minutter før jeg ropte på henne han vek ikke blikket når jeg ropte på henne og hun kom løpende så han på henne hele tiden mens hun løp. Jeg kjente at jeg kokte for blikket hans var virkelig ekkel og hun hadde kort sommer skjørt på seg og da kan man ikke unngå at når hun klatrer og sklir at trusen hennes av og til synes. Må si jeg ahdde lyst til å jage han bort mannen min så det og og va enig. Overreagerer jeg? Eller skulle jeg ha gjort noe?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:10   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?

Jeg tenker som så at det trenger ikke være slik.

Gammel 13-07-11, 20:11   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han på henne, og bare det? I så fall synes jeg at du overreagerer kraftig.

Og jage ham bort?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:14   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er enig med de som har talt; du overreagerer. Det er ingenting som tilsier at det er forbudt å SE på et barn, og du kan jo ikke vite hva slags tanker denne mannen evt. har. Det er litt trist når samfunnet blir vridd i en retning hvor alle menn automatisk blir sett på som potensielle overgripere.

Gammel 13-07-11, 20:15   #5
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Nei jeg gjorde ingenting men jeg må jo si det var veldig ekkelt han så på henne tja i hvertfall 10 minutter i strek av deg jeg så kan ha vert mye lenger. Og han fulgte henne med blikket hele tiden. Han satt der med mat og spiste ikke bare stirret. Jeg kjente jeg skulle vert på amerikanske lekeplass akkurat da slike blir jo jaget bort overthere... Men ja det gikk kallt nedover ryggen på meg. Og jeg må bare legge til at det er som regel jeg som sier til folk at nei du overreagerer det var jo ikke noe seksuelt bak det...men nå..

Gammel 13-07-11, 20:15   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er vel ingen lov som forbyr noen å se på barn, så jeg syns du overreagerer ja.

Gammel 13-07-11, 20:17   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingen andre barn på lekeplassen, og da er det jo bare en å se på sånn jeg ser det. Syntes du overreagerer når du snakker om å jage han bort ja, men jeg hadde nok ropt barnet mitt inn også om det satt en person og glodde på han på lekeplassen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:17   #8
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vil du virkelig ha et amerikanisert samfunn på den måten du skisserer? Jeg tviler egentlig på det. Det lureste du kan gjøre, er å puste med magen.

Gammel 13-07-11, 20:17   #9
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

ok kansje jeg gjorde det greit å vite Men jeg har liksom ikke opplevd denne ekle følelsen før.

Gammel 13-07-11, 20:22   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan selvsagt hende at han var en potensiell overgriper, og vi var jo ikke der. Men det kan jo hende han feks. hadde mistet et barn eller barnebarn, eller hadde barnebarn langt borte, ikke hadde barnebarn men ønsket seg et intenst og drømte seg litt vekk mens han så på datteren din? Man vet jo aldri. Jeg hadde ikke tenkt noe særlig over det.

Gammel 13-07-11, 20:24   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For å si det sånn: Om jeg sitter alene og spiser på McDonalds, så kan jeg faktisk også finne på å se på barna som leker for å ha noe å se på. Om jeg i tillegg drømmer meg bort, så kan det fint oppfattes som om jeg stirrer. (Ikke det at jeg pleier å spise på McD, men om dersom atte....).

Ville du tatt meg også for en potensiell overgriper?

Gammel 13-07-11, 20:27   #12
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

For meg var det ikke det at han så på med måten han så på og ansiktsutrykket. Det var ekkelt veldig og. Litt sånn slaskete. Men ja jeg kan ha overreagert men jeg kjenner litt at når til og med mannen min så det han er normalt totalt døv for slikt så må det ha vert noe i det.

Gammel 13-07-11, 20:27   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skjønner ikke helt på hvilket grunnlag du mener du skulle ha jaget han bort? Han satt jo der og hadde kjøpt mat for å spise ute. Hva ville du ha sagt da? "Kom deg bort, du ser på datteren min"? For alt vi vet kan han jo vært bekymret for at datteren din var uten tilsyn og følte han måtte være ekstra oppmerksom.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:29   #14
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Nei jeg har ikke nevnt jage han bort men om det var noe jeg skulle ha gjort? Vi sett omtrent rett innenfor og var ute en del ganger og så etter henne så jeg tror ikke han var bekymret akkurat. Men ja dere har som sagt sikkert rett derfor jeg spurte. Jeg har som sagt aldri fått denne følelsen før og ble litt usikker.

Gammel 13-07-11, 20:32   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om du ble så bekymret, så skjønner jeg ikke at du ikke bare hentet jenta inn umiddelbart. Jeg gjorde det på McDonalds i Tyskland da lekeområdet plutselig ble invadert av en gjeng meget høyrøstede, slitne menn....

Gammel 13-07-11, 20:33   #16
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Definitivt en overreaksjon. Det må være kjipt som mann å bli mistenkt for de verste ting for å se på et barn mens man spiser?

Jeg kjenner at jeg synes det er veldig greit at vi er langt fra de amerikanske tilstandene som HI ønsker seg.

Gammel 13-07-11, 20:35   #17
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

uæææ ikke missforstå jeg ønsker deffinitivt ikke noe amerikanske tillstander. Jeg skrev at jeg i akkurat dette øyeblikket hadde vert der. Og som sagt igjen jeg er den personen som pleier å himle med øynene over slikt. Og ja jeg hentet henne inn til slutt selvfølgelig. Men jeg iaktok han ganske lenge før jeg gjorde det.

Gammel 13-07-11, 20:44   #18
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, du overreagerer.
I mitt nabolag er det en gammel mann som alltid sitter på lekeplassen på godværsdager mens han spiser lunchen sin, og det har han gjort i mange, mange år. Han elsker å føle seg som en del at alt det vitale der, og det skjønner jeg godt. Heller det enn å sitte alene i sin egen stue og grunne.
Dersom du synes det var så vanvittig ubehagelig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tok affære og fjernet barnet ditt derfra.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:45   #19
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Det ville vel nesten være rarere å sitte rett ved en lekeplass, også ikke se på de barna som lekte der.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:48   #20
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg sitter ofte og glor på barna på lekeplasser. Fordi jeg syns barn er spennende og morsomme og fantasifulle.

Jeg skjønner at du reagerte. Man vet jo aldri... Men ville ikke tenkt noe mere over dette nå. Du vet jo ikke hva han tenkte. Han spiste maten sin. kanskje han syns hun var morsom og spennende.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.