Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Barneromsidé

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 10:50   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Barneromsidé

Vi har flyttet tilbake i leiligheten vår, og har byttet soverom med barnet slik at han fikk det største - med unntak av garderobeskapene Pax, 233cm høye... Det så litt trist ut der inne en stund, men så fant jeg ut at det er lurt å lytte til barnet sitt.

"Jeg ønsker meg rødt, hvitt og blått rom!" har han sagt siden han var 3 år. Men det tok litt tid før han fikk det som han ville!

Lampen er fra IKEA og gir ufattelig fint lys.

Hyllene er Trofast i hvit laminat, den ene hyllen ble hacket litt slik at den kun har to felt.

Ferdig:

Og den lykkelige eier med Donald...

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 10:57   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barneromsidé

Så kult! Og lurt det dere har gjort med å lage seng der inne ved veggen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 11:21   #3
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Så fint det ble! Kul seng og smarte hylleløsninger. Skjønner godt at eieren ble fornøyd!

Gammel 27-07-11, 11:26   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Så fint det ble

Gammel 27-07-11, 11:30   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempestilig!
Og så lurt å lage seng på den måten.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 11:34   #6
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fint! Kan du fortelle litt om hvordan sengen er bygget?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 11:34   #7
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Stilig! Og så moro for poden å få male selv, i de fargene ønsket seg.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 11:53   #8
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Så stilig det ble og så smart med de trofast hyllene på veggen Vil tro han trives på det rommet ja

Gammel 27-07-11, 11:55   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Så kult! Flinke folka!

Gammel 27-07-11, 13:07   #10
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Så fint! Kan du fortelle litt om hvordan sengen er bygget?

Ja, jeg tok utgangspunkt i en madrass vi hadde fra før, som er 120x200. Under sengen er det tre seksjoner med Effektiv fra IKEA som vi også hadde fra før... Det står 2 etter hverandre på langsiden, og en på tvers i fotenden. Skrudde en list i veggen i bakkant, og skar til sengebunn av panel fra garasjen. Hadde jeg tenkt litt lenger hadde jeg kjøpt ferdig bunn, det hadde spart meg for en del kapping.
Disse ble skrudd fast i listen på den ene siden og skapet på den andre. Madrassen er så lagt oppå.

Vi hadde to seksjoner (høye) med Trofast fra før, og disse er montert oppå hverandre og skrudd fast i veggen (bare i øverste kant).

For spesielt interesserte kan jeg si at vi brukte en del tid på å finne riktig fargekoder, siden det kun oppgis i Pantone. Endte med å ringe Norge.no...
Rødt: S1070-Y90R
Blått: S5040-R70B

Fikk litt sjokk når vi først malte rødt, men det var riktig. Anbefaler også maling fra Scala (selges på Jernia), de ble billigere enn prøvebokser som vi hadde tenkt å bruke.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 13:10   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det var kjempestilig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 13:18   #12
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Det ble jo kjempe fint!
Hadde også vært skeptisk til rødt, blått og hvitt rom, men dere løste det jo, så det ble både tøft, stilig og praktisk!

Sist redigert av Prilla : 29-07-11 kl 00:46.
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 13:40   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Så tøft det ble!

Gammel 27-07-11, 13:48   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Utrolig smarte løsninger for oppbevaring uten at det tar opp gulvplass!
Kjempefint.

Gammel 28-07-11, 19:48   #15
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

stilig!!!

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 00:04   #16
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Likte godt lampen dere har på rommet, det er Ikea ikke sant?

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.