Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva gjør vi med den gamle barnesengen vi har arvet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-11, 21:22   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør vi med den gamle barnesengen vi har arvet?

Mannen har arvet en gammel barneseng, lurer på om den kanskje er rundt 100 år gammel, vi fikk med halmmadrass og alt.. Veldig fin egentlig, men den trenger litt oppussing, da det ser ut som den er malt oppå gammel maling mange ganger.

Hva gjør vi med den? Må pusse den og male, men hvilken farge om vi ikke vil ha den hvit? Hva slags maling?

Noen med peiling som har et tips eller to?

Har bilder hvis noen er interesserte.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:28   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør vi med den gamle barnsengen vi har arvet?

Jeg tror jeg hadde fjernet all maling og latt den være trehvit.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:52   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hundre år gammel ville jeg vurdet trehvit ja. (og ny madrass...) vår vugge som er øike gammel som meg, er hvit og gul. Det var den også i 1979, men vi valgte en lysere gul enn den skrikende utgaven fra syttitallet...

Gammel 21-07-11, 21:57   #4
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Alternativt skrape seg forsiktig gjennom lagene for å finne orginal farge, også male i denne kanskje?

Svigers fikk forresten sandblåst et gammelt treskap som det var mange lag maling på. Lang enklere enn å skrape...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:57   #5
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bilde av den, ja det vil jeg gjerne se!

Gammel 21-07-11, 22:56   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi med den gamle barnesengen vi har arvet?

Sandblåsing ødelegger fort selve treet, det ville jeg aldri gjort. Pusset ned og malt hadde jeg gått for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:58   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sandblåse og ikke lute, nei. Pusse, ja, og jeg hadde helt klart vurdert trehvit, hvis dere får av malingen på en pen måte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:58   #8
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trehvit? Nei, den må vel ha farge? Jeg liker farger. Har ikke lyst å ha den hvit heller, men det må være noe kjønnsnøytralt. Den trenger ikke fortsette å se gammel ut egentlig. Tror jeg..

Dårlige, mørke bilder. Den står i garasjen nemlig. Klikk for å få dem større.

Gammel 21-07-11, 23:01   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var virkelig fin!

Enig at den tåler en farge. Jeg ville malt den kremhvit, for min del, men den kan også godt være gul, lyseblå eller grønn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 23:03   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fin! De gamle barnesengene jeg har sett har gjerne vært lysegule, blekgrønne, lyseblå eller elfenbenshvite.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 23:06   #11
Hulda

Hulda sin avatar

Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den var veldig fin!

Puss den med sandpapir og mal med grå oljemaling. (ville jeg ha gjort)

Gammel 21-07-11, 23:22   #12
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Oiii.... Din heldiggris! Den var nydelig. Jeg har malt ei helt enkel gammel skuvseng mintgrønn/ pastellgrønn. Den ser ut som et sukkertøy.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 23:22   #13
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi har 2 slike senger i sommerhuset vårt. (Pluss en på loftet.)
De har en slags plate i speilene, så de ble ikke fine da vi pusset dem ned.
Men vi malte sengene, og de ble kjempefine.
Vi malte dem antikkhvite.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 23:33   #14
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Oiii.... Din heldiggris! Den var nydelig. Jeg har malt ei helt enkel gammel skuvseng mintgrønn/ pastellgrønn. Den ser ut som et sukkertøy.

Oh, ja, det er noe sånt jeg kunne tenke meg. Vurderte knallgult, men det gikk over da jeg så den. Den er så søt på en måte.

Synes den er helt nydelig selv, men den er så stygg i malingen. Vil gjerne at sønnen skal bruke den, men også at fremtidige genereasjoner skal bruke den. Opprinnelig var det hans oldemor som brukte den, og så har barn i alle generasjoner nedover brukt den, inkl. mannen min.

Gammel 21-07-11, 23:39   #15
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Så nydelig den senga var!! Jeg ville ha malt den grønn - grønn er en glad og harmonisk farge som passer til ei så flott seng.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 23:57   #16
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Nydelig seng Grønn, blå, lysegul eller kremhvit blir fint!

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 00:13   #17
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Den var fin! Jeg hadde malt den i en dus grønnfarge, tror jeg. Mer "skittengrønn" enn egentlig pastellgrønn, altså noe med en del grått i. Jeg synes den type farge holder seg bedre, man blir ikke like fort lei dem. Men det kommer selvsagt an på hva slags stil man liker ellers - jeg har en litt sånn praktisk-romantisk stil selv.

Gammel 22-07-11, 08:15   #18
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes noe sånt er fint:

(Fra denne bloggen: http://sukkertoyforoyet.blogspot.com/search?q=Barnerom)

Nydelig seng dere har arvet da.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:53   #19
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Kjempefin seng

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 14:40   #20
Input

Input sin avatar

Standard

Det likte jeg veldig godt, dharma. Den var nydelig. Kanskje jeg skal prøve meg på to nyanser av gult?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.