Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Gode oversettelsessider eller ordbok på nett?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-11, 02:06   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode oversettelsessider eller ordbok på nett?

Jeg holder på å oversette hele matbloggen min til engelsk, og av og til står jeg fast på noen engelske ord. Jeg googler, men det er fint få sider jeg synes er gode og oversiktelige. Og google translate kan ta seg en bolle.

Tips?

Gammel 24-07-11, 02:20   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oversettelsessider eller ordbok på nett?

http://www.merriam-webster.com/

Gammel 24-07-11, 07:35   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns denne er sånn passe OK.

http://www.tritrans.net/indexno.html

Oversetter enkeltord mellom norsk, engelsk og spansk. Mange bøyde ord tar den ikke, mener jeg å huske.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 10:22   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

http://www.merriam-webster.com/

Grøss, de hoppende reklamene koker jo hjernen. Og det gikk ikke an å oversette fra norsk til engelsk, ser det ut til? Det er den veien jeg oversetter. Men takk.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns denne er sånn passe OK.

http://www.tritrans.net/indexno.html

Oversetter enkeltord mellom norsk, engelsk og spansk. Mange bøyde ord tar den ikke, mener jeg å huske.

Den var bedre, den kan jeg bruke til det meste, tror jeg.

Gammel 24-07-11, 11:02   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Den siste der oversetter jo verken kakeform eller muffins eller noe som helst (jeg vet hva muffins er, men måtte prøve). Kakeform, er det cake tin?

Gammel 24-07-11, 19:02   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Som sagt er jeg ikke kjempefornøyd med den. Men den er gratis og oversetter mellom norsk og engelsk. Jeg bruker den mest for å få en indikasjon.

Et annet tips er å slå opp ordet på norsk wikipedia, så lokalisere "English" i den venstre menyen, og se på hva ordet heter på engelsk. Dessverre er ikke "kakeform" et norsk oppslagsord ...

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 21:43   #7
Bafbuf
Nybegynner

Bafbuf sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Bafbuf har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kunnskapsforlaget har ei god norsk-engelsk ordbok på nett. Men det kostar pengar – om du ikkje har gratis tilgjenge gjennom jobben el.l. Kakeform er oppslagsord der, med ekvivalenten baking tin.

Bafbuf er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 07:22   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker clue.no. Usikker på hva den koster for privat bruk, har den igjennom jobben. Det finnes en 30-dagers prøve-versjon, så kan du jo se om den er noe for deg.

Gammel 25-07-11, 10:40   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Takk for tips, dere. Jeg betaler nok ikke for det siden jeg egentlig ikke trenger det annet enn til ett og annet ord en sjelden gang, og nå er jeg ferdig med oversettingen av bloggen min (ca. 100 oppskrifter, stress).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.