|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykolog
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologAldri før har mor sagt et så rungende ja, da Guttungen spurte om han kunne få spille DS.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologGutta mine kom inn på stua akkurat når det hadde gått opp for meg at dette var der min beste venninne jobber. Jeg måtte bare be de gå ut fra stua litt, for jeg gråt så mye at jeg ikke klarte å snakke til de. De ble selvfølgelig helt fra seg for at jeg gråt så mye. De kom inn igjen når jeg hadde fått det på det rene at hun hadde det bra. Da snakket vi om det som hadde skjedd. Nå spiller de spill. Vi snakker mer om dette hvis de ønsker det. Det er spesielt eldste som blir bekymret over ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologTakk, fikk den også på Twitter.
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologTakk, Katinka. Har vist til mannen og delt på FB.
![]() |
#9 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologTakk for fin link, Katinka!
![]() |
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologTakk for nyttig link!
![]() |
#11 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologTakk for link,Katinka! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
... med mjuke pigger...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologRådene fra Barneombudet er også gode å ta med seg, som her. Følg også linker som ligger nederst på artikkelen. Her kan du lese om hvorfor det er viktig å snakke med barn og hvordan en kan gjøre det.
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologVåre barn ser på DVD film nå, vi oppdaterer oss gjennom PC. Eldste så litt i starten, men jeg tror ikke han forsto selv om vi forklarte at det var Oslo hvor vi var på ferie tidligere i sommer. Jeg skal snakke med ham igjen etter filmen.
![]() |
#14 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologDet er lurt å la barn ta det i sitt eget tempo, ikke presse på dem informasjon. Om de tar det inn i sin rytme, beskytter de sin egen psyke.
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologHer har begge barna vært ute hele ettermiddagen, så de har ikke fått med seg noe. Jeg er noe usikker på om jeg skal si noe til 05barnet, vi er tross alt så langt unna at jeg ikke vet om det er noe vits.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologGreit å få litt råd om hva man skal si. Syns det er vanskelig å vite om man skal si noe eller ikke hvis de ikke har fått det med seg.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykolog
Det kommer jo til å være på avisforsider, og i alle nyheter, samt i samtaler overalt som hun kan overhøre. Jeg ville absolutt tatt en prat med barnet.
![]() |
#18 |
... med mjuke pigger...
Avhengig av barnets alder, tror jeg det er viktig å få være en del av og ikke bli skjermet i betydning å ikke få ta del i.
![]() |
#19 |
Drømmer
|
Jeg ville snakket om det, det er tross alt noe som snakkes om og er på aviser og tv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
Det er en han, og selvsagt skal jeg snakke med han dersom det er nødvendig, men jeg ser ikke nyheter når barna er våkne, og jeg kjøper stort sett ikke aviser. Vi skal i tillegg være hjemme i 3 uker, så jeg er faktisk noe usikker på at han kommer til å å dette med seg.
![]() |
|
|