|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Marshmallowfondant - hjelp!Klarte ikke å spore opp den store MMF-tråden, og fordi jeg virkelig må ha det inn med teskje, så lager jeg min egen tråd ...
![]() |
#2 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Her er min HK kake. Jeg svetter ennå når jeg tenker på den. Sist redigert av Morella : 16-08-22 kl 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Bare ikke bruk coop's marshmallows som heter Barbeque, de funker ikke. Campfire heter den riktige sorten
![]() |
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Ok. Så det må være de bittesmå altså!? Eller er det bare Coop man skal styre unna? Jeg finner nemlig ikke de små på verken Rema, Kiwi eller Meny av de nærmeste her!
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Det trenger ikke være de bittesmå, nei. Marshmallowsene skal smeltes, så det er egentlig samme hvilken størrelse de er. Du kan lage deigen flere dager i forveien, og oppbevare i kjøleskapet. Men den er ikke så lett å jobbe med før den er litt temperert.
![]() |
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Aha! Takk for tips om temperering, N. Da prøver jeg i kveld tror jeg, og så kan jeg heller lage en ekstra porsjon hvis det blir vellykket med marshmallowsene jeg har fått tak i.
![]() |
#8 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Bland marshmallows og vann (for at de ikke skal bli tørre utenpå. Viktig!) og sleng i microen i 30 sekunder om gangen, rør mellom hver gang. Ha i to ss olje, melis, rør og rør, mer melis, rør og rør, og kna inn så mye du klarer. Om du skal farge alt, ha i fargen sammen med oljen. Kjevle med hvetemel, ikke melis. Det blir bare kliss.
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Smaker denne fondanten bedre enn vanlig sukkerfondant?
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Og om du ikke har micro så er det bare å smelte marshmallowsene i gryte på lav varme. Blir helt likt.
![]() |
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Det er noe kliss å lage, men det er så utrolig mye enklere å jobbe med enn marsipan. Den er stretchy, og revner ikke så lett. Krever litt mer når det gjelder utkjevling, tar litt mer tid siden den ikke er like "porøs" som marsipan men det er hundreogfemti ganger lettere å få det fint og glatt på kaka. Bruk tid, glatt og glatt, strekk forsiktig og glatt litt mer. Og kjevle den så stor som mulig. Jo større den er, jo lettere å få fint.
![]() |
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Takk for tips. Har prøvd meg på en deig nå og ja - kliss!!!
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Den skal være så mettet at den lett kan kjevles uten å klisse.
![]() |
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Flott, da tror jeg at jeg skal få det til.
![]() |
#16 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!What? Hvor mye marshmallows brukte du? Jeg pleier ikke bruke en hel pakke en gang.
![]() |
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Spørsmål: Hva smaker dette og hvilken konsistens har dette?
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Det smaker søtt, og det har konsistens som en slags fast og litt elastisk marsipan.
![]() |
![]() |
#19 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Denne kaken må ikke Lille Ville se... *føler bakepresset allerede*
![]() |
#20 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Marshmallowfondant - hjelp!Dette har konsistens ca som marcipan, og etter å ha hvilt oppfører den seg slik også. Jeghar kaget massevis av kaker med dette og har aldri hatt problemer med kliss. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|