Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva slags heklemønster er dette (del to)?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-11, 18:33   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags heklemønster er dette (del to)?

Jeg fikk så god hjelp sist med disse gamle mønstrene mine, så jeg prøver igjen. Jeg skal hekle nok en jakke, og mønsteret er som følger:

Ch desired number of sts.
Row 1: draw up a loop in 4th ch from hook, skip next ch, draw up a loop in next ch, yo and through 3 loops on hook, ch 1 for "eye" of star st, * draw up a loop in same ch as last leg of star st, skip next ch, draw up a loop in next ch, yo and through 3 loops, ch 1 for eye, repeat from * across, chain 3 more, turn.
Row 2:draw up a loop in 4th ch frow hook, draw up a loop in next eye, yo and through 3 loops, ch 1, * draw up a loop in same eye, draw up a loop in next eye, yo and through 3 loops, ch 1, repeat from * across, drawing up last loop of last star st in top of turning-ch, ch 3 more, turn. Repeat row 2 for pat.

Jeg blir helt svimmel av disse gamle oppskriftene, jeg greier ikke se for meg hvordan det blir. Er dette et standard mønster? Staver ellerno?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:55   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags heklemønster er dette (del to)?

Når jeg hekler fra det jeg leser så får jeg dette:

Kan det stemme?

Hvis det stemmer så er det som er gjort
rad 1: Legg opp en eller annen kant, jeg har bare brukt luftmasker, men hvilke som helst masker kan brukes
rad to: Hekle tre luftmasker, hent opp en maske fra fjerde maske fra nålen (dvs siste masken fra forrige omgang), hent opp en maske fra sjette maske fra nålen. Du har nå tre masker på kroken, dra gjennom alle, hekle en luftmaske. *Hent opp en maske fra sjette maske på nålen - dvs den samme som du hentet opp fra i sted, hopp over en maske og hent opp en maske fra 8 maske fra nålen. Du har nå tre masker på kroken, dra gjennom. Hekle en luftmaske*

Det som står mellom *-ene er det som danner mønstret. Har ikke vært borti det tidligere, og jeg er usikker på om dette er riktig, spesielt fordi det nevnes "stjerner" i mønstret? Jeg ser ingen stjerner, men en pen struktur blir det jo.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 00:00   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags heklemønster er dette (del to)?

Takk! Du er en superknupp! På bildet av selve jakken (kan legge det inn i morgen) ser jeg heller ingen stjerner, mer slik som du viser her.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no