|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Når vasker du huset?Har du fast tid du vasker huset? Har du et slags system i løpet av uka for å få gjort alt som MÅ gjøres i huset? Må mann og unger delta? Jeg trenger tips og råd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når vasker du huset?Vaskehjelp.
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Når vasker du huset?Jeg får ikke gjort det (godt nok) så nå blir det snart vaskehjelp her igjen, etter at den forrige røk ut pga at vi var litt misfornøyde og at vi skulle spare penger.
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når vasker du huset?Jeg måtte kutte ut vaskehjelp, huset vårt trenger vask én gang i uken, og det blir for dyrt å betale så mye for vask. Jeg skal vaske huset i morgen (jeij me!), og tenker at mandag eller torsdag er en grei dag å gjøre det på. Jeg bruker 4-5 timer på det, og dagen etter er preget av vondter over alt, så derfor torsdag, og ikke fredag!
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Når vasker du huset?Når det blir pinlig å få besøk. Jeg rydder og tørker støv, kona vasker badet, så kjekler vi om resten. Ungen hjelper til. :har bestilt robotstøvsuger - hurra!:
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Når vasker du huset?Søndag mellom frokost og lunsj, alle i arbeid.
![]() |
#8 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Når vasker du huset?Sjelden
![]() |
![]() |
#9 |
Helt konge
|
![]() Sv: Når vasker du huset?
Jepp. Vi har vaskehjelp hver torsdag. Onsdag er dermed ryddedag, og både store og små er med. Alle rom blir ryddet og når vi kommer hjem fra jobb/skole/barnehage på torsdag er huset ryddig og nyvasket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når vasker du huset?Hele huset vaskes en gang i uken, da er det meg og samboer som tar det. Og dette skjer hver torsdag. Ellers så tørker vi lett over bad, tørker over bord og tvbenk i stuen og så støvsuges og moppes gulvet daglig. Det daglige renholdet går veldig kjapt når vi gjør det så ofte og så har vi en liten leilighet (80 kvm). Hvem som gjør hva i hverdagen varierer, alt etter hvem som ser det først.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når vasker du huset?Kan legge til at jeg ofte setter jenten i gang med støvtørk, støvsuging eller mopping. De synest det er gøy. Men det er ikke noe system det, og ikke noe faste oppgaver for de. Annet en det selvfølgelige som og rydde rommet, og plukke opp rot etter seg selv.
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: Når vasker du huset?Når vi vasker, spør ungene uten unntak om vi skal ha gjester, og svaret er uten unntak ja.
![]() |
#14 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Når vasker du huset?Her blir det ryddet og vasket litt hver dag. Pga hunder og unger og kaos generelt må vi støvsuge daglig hvis jeg skal orke å være her, så jeg starter vanligvis dagen med det. Vet ikke om naboene syns det er like stas at jeg støvsuger kl 7, men de har ikke sagt noe.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når vasker du huset?Annenhver torsdag når ungene er levert til faren, og annenhver onsdag de ukene jeg får de igjen på torsdagen. Og ellers litt innimellom. Det merkes at jeg har gått fra 200 til 90 kvadratmeter, og med halvparten av tingene. Det går ganske raskt.
![]() |
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Når vasker du huset?Til nå har vi vasket hver fredag ettermiddag, jeg liker å ha reint hus til helga. Siden fredag kveld er kosekveld framfor lørdag kveld hos oss, så vil jeg helst ha det gjort før det. Det begynner å holde hardt nå, siden jeg ikke er i form til å gjøre min del, så de siste ukene har det vært kattevask av stua på fredag og resten spredd litt sånn utover. Jeg blir skrekkelig sur av å gå og tråkke i rot og skitt, mannen kunne vel knapt brydd seg mindre.
![]() |
![]() |
#17 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Når vasker du huset?Her gjør jeg litt hver dag gjennom hele uken. Ikke noen storrengjøring med andre ord.
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når vasker du huset?Vaskehjelp hver uke.
![]() |
#19 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når vasker du huset?Fredag ettermiddag. Jeg har delt huset i fire: Kjøkkenet, resten av 1. etasje, badet, resten av 2. etasje. Jeg tar en av fjerdedelene hver fredag. Barna tar resten.
![]() |
|
|