Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når vasker du huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-11, 20:13   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Når vasker du huset?

Har du fast tid du vasker huset? Har du et slags system i løpet av uka for å få gjort alt som MÅ gjøres i huset? Må mann og unger delta? Jeg trenger tips og råd!

Vi har det travelt i ukedagene og i dag fant jeg plutselig ut at hele huset skulle hatt en vask, altfor lenge siden sist. Skulle hatt et litt mer strukturert opplegg....

Tenker litt på å vaske huset hver lørdag eller søndags morgen. At det blir en familiegreie (gutter på 7 og 9 år). Tenker at dersom vi alle 4 trør til så vil det jo ikke ta særlig lang tid og så kan vi belønne oss selv med en kjekk opplevelse eller noe resten av lørdagen/søndagen.

Men så vet jeg ikke helt hva gutta skal få i oppgave? Jeg bruker støvsugeren over hele huset og støvsuger både alle gulv og alle andre overflater (vinduskarmer osv) for å få bort støvet. Støvsugeren er ganske tung og ikke særlig barnevennlig. Mannen vasker gulvene etter at jeg har støvsuget.

Hver kveld pleier vi rydde huset så det er liksom resten som må gjøres. Gutta rydder rommene sine hver kveld.

Nå venter jeg spent på mange gode tips til hvordan du får gjørt husarbeidet i en travel hverdag?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.