Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er det folk pynter med nå for tiden?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-11, 09:35   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det folk pynter med nå for tiden?

Etter åtte år med iherdig innsats i å overse alt det stygge og tenke at "vi skal pusse opp. Snart" har endelig stua mi blitt ny og fiiihiiin.

Men jeg har jo bare gamle ting.

Lite lysten på å ta frem messinglysestakene og keramikkendene fra flytteboksene i boden.

Jeg har endel lysglass og kraftige lysestaker jeg har tenkt til å bruke. Jeg har også mariskåler og disse lysestakene fra iittala i tre størrelser:

Men ellers hva? Jeg liker farger og retro, men ikke for mye stæsj. OG ikke noe med dyrehoder eller tall/bokstaver.

Tips?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:39   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva er det folk pynter med nå for tiden?

Jeg har litt keramikk, ikke så mye. Også ofte en blomst og noen pene stearinlys. Gjerne i lysestaker fra Nille. Også har jeg en stor drage med en liten drageunge som er på vei ut av egget sitt stående på hylla. Den er ultraharry og veldig fin. Samt et troll i stein med to trollunger.

Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:50   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror ikke jeg pynter med så veldig mye, jeg. I den kalde årsiden tenner jeg ofte lys på kvelden, telys og kubbelys. Når jeg får ånden over meg, har vi friske blomster.
Ellers har jeg denne fine apen, som jeg liker godt:

Og jeg har et mummitroll av hvit leire som moren min har laget til meg, og noen få bilder av barna på en hylle.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:09   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dessa interiørbloggerne pynter hvertfall med bokstaver, zinkhuz, vimpler, strikka omslag til lyslykter osv. Synes kanskje ikke alt er like fint selv. Vi pynter ikke med så mye annet enn lysestaker og telysholdere. Ikke så mye poeng med fin pynt når en har klatrende toåring.

Gammel 08-07-11, 13:44   #5
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har faktisk pyntet hjemme

Kjøpte et sånt metallfat på et perfect home party og har satt ymse telysholdere på det. Ellers har vi lite pyntegjenstander. Har noen elefanter som er arvegods, fuglefigurer også arvegods og noe blomster. Lykter i vinduene. Ellers vil jeg si at fargerike puter og duker er det jeg kommer til å gå for for variasjon. (Har nemlig ikke kommet så langt ennå...) Pynting = støvtørking = skjer ikke hos oss, og vaskehjelpen kan bruke tiden på andre nyttigere vasking.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:44   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Pynt.

Me har ikkje pynt. Dvs. eg fekk ein dings til bursdagen. Den er fin, men ein tanke malplassert her. Me har bøker og bilder og nokre telys-greier.

Eg finnes ikkje interessert i sånt, men registrerer jo at "alle" andre har det finare og at eg skulle ønske det var sånn her også. Men finner liksom ikkje motivasjon/interresse/ork.

Gammel 08-07-11, 13:49   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg finnes ikkje interessert i sånt, men registrerer jo at "alle" andre har det finare og at eg skulle ønske det var sånn her også. Men finner liksom ikkje motivasjon/interresse/ork.

Jeg er helt lik.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:53   #8
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Ikke aktuelt med pøntehubro, altså?

Jeg skulle gjerne også hatt litt pyntehjelp. Kanskje du kan komme innom, sindrome? Lillesøster etterlyste en av dine småjenter i bilen på vei til bhg i dag.

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:05   #9
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Messing hus, slike til å lys i. Koster ikke mye, men er fine.
Div hjertegreier, fat med lys og kanskje en liten pynteting på.
Ellers er det lite pynt her, annet en litt orkideer og andre blomster, forskjellige te-lysholdere ol.
"Sølv"lysestaker har jeg også forresten.

Minst mulig.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:08   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanskelig spørsmål. Jeg pynter med en del lys, store kubbelys i stormlykter, fine hengelykter, fine vaser, sølvlysestaker, og selvfølgelig buddafigurer. :zen: Vasen jeg har er den med hjort på, finnes også med alvejente, og den pynter opp med og uten blomster.

I sofaen er det 100 pynteputer, og lampene jeg har i taket er store og gjør sitt for "pynten". Oppå tv-skapet har jeg fine telysholdere og 3 sånne (ikke helt like) ikeafigurer:

Fine potter huser planter som kan gå lenge uten vann og som tåler en støyt, samt noen store gulvplanter. Bordlamper er også fin pynt.

Gammel 08-07-11, 14:21   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis gjerne noen bilder med fine lys og lamper og puter og alt dere nevner.

Gammel 08-07-11, 14:22   #12
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Må bare si at det som var det "fantastiske" med det fatet var at når du er fornøyd med det som står der så kan det fraktes rundt, gjerne i takt med leggetid for barn. Dvs det gir variasjon og minimalt med arbeid, så det var derfor jeg ble så begeistret for ideen!!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:30   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Takk for hyggelige kommentarer! *bilder borte*

Sist redigert av Grøten : 09-07-11 kl 20:36.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:32   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Se her, ja. Så fint, Grøten!

Gammel 08-07-11, 14:40   #15
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Så fint du har det, Grøten.

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:51   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Pynt er ting som må flyttes når man skal gjøre rent. Vi "pynter" med playmo, lego og Storesøsters stein- og skjellsamlinger. Det er evig nok.

Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 15:27   #17
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Krushunder burde vel være på vei inn igjen snart. Og værduer.

Gammel 08-07-11, 15:37   #18
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Minst mulig.
Jeg har noen fat med lys, endel telysestaker i et smalt, liggende vindu, et trefat med steiner fra diverse ferieturer, en fin vase med friske blomster, en stor 8-armet lysestake med lys i forskjellige farger og et et vindu med orkideer. That's it, eller det vil si; ungenes sparebøsser står oppe på bokskapene sammen med noen fargerike glassvaser.

Gammel 08-07-11, 15:43   #19
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i glass. Her er litt fra mine vinduskarmer. Og møkkete vindu. På bordene har jeg aldri noe med mindre det ventes gjester. Da er det levende lys og blomster, stort sett.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vindu.jpg (169,8 KB, 57 visninger)
Filtype: jpg vindu2.jpg (177,5 KB, 60 visninger)
Filtype: jpg vindu3.jpg (141,8 KB, 43 visninger)
Filtype: jpg vindu4.jpg (157,2 KB, 50 visninger)
Gammel 08-07-11, 15:54   #20
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker Black Design - kjøper serier med duker, løpere, putetrekk og panelgardiner der i forskjellige farger - så bytter jeg om når jeg synes jeg trenger forandring. Har lys som matcher de forskjellige fargene, kubbelys som settes på lysfat/speil/i boller eller diverse. Pynter med sand/steiner/perler i samme farge som tekstilene... Fester feks sommerfugler i lamper og slikt. Litt jålete av meg ja - er storforbruker av lys.

Akkurat nå er fargen på duker/løpere/puter rosa. Panelgardinene er i hvit med sølvtråder - har pyntet opp med en snor med rosa detaljer på hver panelgardin.

Om en stund bytter jeg antagelig ut til grønt (bortsett fra at jeg er såå glad i det rosa da, så jeg drøyer lengst mulig med utbytting). Senere på høsten til oransje...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 08072011033.jpg (196,9 KB, 48 visninger)
Filtype: jpg 08072011034.jpg (213,4 KB, 45 visninger)
Filtype: jpg 08072011031.jpg (196,5 KB, 61 visninger)

Sist redigert av Babe : 08-07-11 kl 16:01.
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.