|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?Vi har en gammel forsterker (reciever?) og noen små gamle høyttalere. Disse skal vi bytte ut nå, og vi driver og sonderer terrenget. Hva kjøper man i dag? Det finnes jo så mye rart.
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?Harman Kardon har veldig mange, gode anlegg - ulike typer og størrelser, men de fleste med enkel tilkobling også til PC/Mac, iPhone ++
![]() |
#3 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?Dersom dere har iPhone/iPad i huset så støtter de nye forsterkerne fra Denon Apples AirPlay-system, slik at man kan streame rett fra iTunes/iPhone/iPad til forsterkeren. Jeg kjøpte en ny Denonforsterker for noen uker siden og det funker veldig bra. De fleste nye forsterkere har også HDMI-inngang slik at signalet fra PC blir heldigitalt dersom PC'en har HDMI ut. Dermed får du også PC-bildet opp på TV'en gjennom forsterkeren. Sist redigert av Juste : 17-08-11 kl 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?Bor dere i Oslo?
![]() |
![]() |
#5 |
Inhabil
![]() Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?
Ingen Appleprodukter her i gården, vi sverger til Android, men kanskje vi burde skaffe oss en iPad? HDMi-inngang ja, da er jo i grunn problemet løst ang det.
Tja. I grunn mest technoaktig musikk. Listepop som egner seg godt litt utpå kvelden i festlige sammenkomster. Er ikke interessert i surround egentlig, god stereo er viktigere.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er som deg. Jeg var klar for å bare dra dit og kjøpe. Mannen min var sterkt uenig og brukte litt tid på sette seg inn i dette. Jeg innser at han hadde helt rett, og vi fikk langt mer utbytte av besøket der når han hadde litt peiling.
![]() |
![]() |
#7 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?Ta med musikken dere hører på hjemme og test den ut på Hifiklubben så blir dere nok fornøyd. De har veldig gode lytterom og stort sett flinke folk til å hjelpe til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?Stikk innom Hi-Fi Klubben eller andre mer dedikerte hi-fi-butikker hvis dere er interessert i å få prøvd ut litt forskjellig. Sier dere "techno" vil de nok dra dere bort i Cerwin Vega-avdelingen med en gang, og så får man ellers bare håpe at dere ikke har naboer... ;-)
![]() |
#9 |
Inhabil
Omsider kan jeg si at vi er befriende langt fra nærmeste nabo. :blid:
![]() |
#10 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?Skal du ha en et anlegg for å spille stereo kjøper du ikke en surround receiver, da får du mer lyd for penga med en ren stereo-forsterker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Inhabil
![]() Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?Takk! Mannen var innom HiFi i går, så nå har vi et tilbud fra dem, på 15'.
![]() |
#12 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?De er i Tønsberg: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|