Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Blogg i undervisning?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 01:28   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.208
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Blogg i undervisning?

Jeg skal undervise i et fag som heter kreativ kommunikasjon på 8. trinn og vurderer om jeg skal opprette en blogg hvor jeg kan være interaktiv med elevene mine. Jeg har ikke så stor erfaring med å være blogger og trenger derfor idéer. Noen som har erfaring? Eller som kan tenke seg å komme med idéer?

Noen punkter jeg allerede har satt opp:
- jeg må kunne godkjenne/redigere alle innlegg - altså stå som hovedeier
- skal bloggen være åpen eller lukket?
- hva slags type blogg vil fungere best? Jeg har litt kjennskap til bloggspot, men er det noe som vil fungere bedre? Det blir eventuelt mange potensielle bloggere.

Andre ting? Eller bør jeg legge hele prosjektet på hylla?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 01:44   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blogg i undervisning?

Jeg ville ikke likt at mitt barn skulle blogge åpent på nett i den alderen, kjenner jeg. Det er jo noe med at hun både kan gjenfinnes nå, og også søkes opp på nett i all framtid, av framtidige kjærester, rivaler, arbeidsgivere, konkurrenter.

Som foresatt, ihvertfall, ville jeg syns at det høyst måtte være et lukket forum kun for klassen, men ville vel foretrukket at bare læreren hadde tilgang. Det blir fort ganske personlig, og det er vel noe man skal evalueres og få karakter på? Ikke sikkert det er så kult at hele klassen får tilgang til det?

Vet ikke hvordan det er nå, jeg? Da jeg gikk på skolen, spurte alltid læreren om å få lese opp en stil på forhånd, det var ikke noe det var fri flyt på, man fikk mulighet selv til å styre det.

Behøver det strengt tatt ligge på nett selv om det er et bloggformat det skrives i? Hva slags lokale løsninger har dere for IKT? hva slags policy har skolen på slikt, kreves foreldresamtykke? Jeg ville nok blitt forespurt, på samme måte som jeg signerer på hvorvidt mitt barn kan fotograferes.

Men mulig jeg er sær, hva syns andre?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 01:47   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.208
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blogg i undervisning?

Viktige spørsmål, Charlie! Jeg kommer ikke til å sette igang med en eventuell blogg før jeg har kjørt det via ledelsen i allefall. Alt det formelle må helt klart avklares først.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no