|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() USA-ferie - California eller Florida?Vi har planer om tre ukers USA-ferie neste sommer (juli) og vi vingler mellom California og Florida. Ungene vil være 10 og 13 år neste sommer og de er ganske reisevante. Vi ser for oss en kombinasjon av opplevelser og bading. To-tre park-besøk blir det sikkert, men det er ikke hovedfokuset vårt.
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Vi har akkurat de samme planene, så jeg abonnerer og ser hvilke råd du får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Jeg og to venninner var på roadtrip i California for lenge siden og dit SKAL jeg igjen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Jeg har ikke vært i California, så jeg kan jo egentlig ikke si så mye. Men det jeg synes er vesentlig er at jetlagen er verre om du reiser til vestkysten. Det stjeler gjerne noen feriedager det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Jeg har heller ikke vært på vestkysten, men jeg kunne virkelig tenkt meg en tur. Vi har nettopp vært 14 dager i Florida, og det er virkelig fint der. Og strendene langs Gulf kysten er bare utrolige. Varmt i vannet, milevis med strender, sanden er som pudder..... Å, kunne tenke meg tilbake! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Vi har vært i Florida 2 år på rad, neste sommer planlegger vi California kysten, inkl Las Vegas.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 05-08-11 kl 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Audacious
|
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?California.
![]() |
#9 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Jeg har hatt fantastiske turer til California og vil gjerne tibake. Dog har jeg ikke vært i Florida, men kunne godt tenke meg det. Det er uansett to flotte reisemål og jeg tror ikke du vil angre uansett hva du velger. Eneste er vel at det er litt lenger reise til California, men med så store barn er jo ikke det noe problem.
![]() |
#10 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Ja, California har mye mer enn Hollywood og strandliv å by på.
![]() |
#11 |
blid
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Tusen takk for mange gode innspill! Jeg elsker jo planlegging så jeg verker allerede etter å bestille neste års ferie
![]() |
#12 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Jeg hadde valgt California, både pga opplevelsen og klimaet. Florida er grusomt varmt og fuktig om sommeren. California er også varmt, men luften er mye tørrere, så langt mer behagelig. Og i California har du fantastiske byer som San Fransisco
![]() |
#13 |
blid
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Jeg hadde tenkt til å si akkurat det NoraH sier. Jeg har vært begge steder om sommeren.
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Hvis jeg kunne velge hadde jeg valgt California tror jeg. Det kan jeg derimot ikke, vi snuser også på USA til sommeren, men her er visst parkene hovedfokus for alle unntatt meg. Og vi må jo dra til Harry Potter, dah. Det må jeg jo skjønne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Vi har forresten landet på Østkysten atter en gang. Vi kommer til å fly til Seattle, kjøre langs kysten gjennom Oregon til California og deretter tilbake til Seattle. Vi innser at det nok ikke blir neste sommer, så vi sparer oss opp til sommeren 2013. Sist redigert av 007 : 14-08-11 kl 02:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Fine råd du har fått! Vi var i Florida i slutten av september og starten av oktober, og selv det var nesten for varmt for meg enkelte dager (35 grader ++), så det må være kvelende om sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?California |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?California ja!
![]() |
#20 |
Shake it out!
|
![]() Sv: USA-ferie - California eller Florida?Skal du kjøre mellom SF og LA så for alt i verden kjør fra San Fransisco til Los Angeles, ikke motsatt (slik vi gjorde...). Utsikten er uendelig mye bedre om du kjører rett vei, og vi måtte stoppe for å få med oss utsikten (har å gjøre med hvilken side terrenget skrår og det at du kjører på innsiden av veien når du kjører LA-SF.
![]() |
|
|