Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male jøtul-ovner?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-11, 14:40   #1
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Male jøtul-ovner?

Jeg har en grønn gammel jøtulovn stående i stua. Det kommer til å gå år og dager før jeg får byttet ut ovnen desverre, men er det mulig å gjøre noe med den? Jeg vil ha en svart ovn!

Går det an å male den? Med godt resultat altså. Den er i daglig bruk i vinterhalvåret og står helt sentralt i stua. Sukk. Har så lyst på ny.

Gammel 03-09-11, 15:14   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male jøtul-ovner?

Jøtul ovnsmaling
Etter kjapp googling

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 16:59   #3
sonata
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tja, du kan jo selge den, da? . Kjente en gang en som drev brukthandel, og det var tilsynelatende marked for gamle Jøtul-ovner. Har sett flere annonsert og det ser ut som de er litt i vinden for tiden, nå som retro-stilen er så populær.

sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 18:12   #4
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en nå svart, tidligere grønn, Jøtulovn i stua. Dog tror jeg den er malt med vannbasert maling for om jeg gnikker godt på matflekker så gnikkes malinga av. :P Tror jeg må prøve ovnsmaling.

Ellers er den en høy, firkanta boks, ikke mye retropreg over vår.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 18:18   #5
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det finnes sort ovnsmaling. Vi hadde nemlig tenkt til å male vår gamle jøtulovn i fjor sommer, men så kom plutselig mine foreldre med en splitter ny og moderne ovn!

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 18:34   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Er ikke ovner emaljert og ikke malt? Kanskje noen kan emaljere den opp for deg?

Gammel 03-09-11, 18:44   #7
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Vi har en nå svart, tidligere grønn, Jøtulovn i stua. Dog tror jeg den er malt med vannbasert maling for om jeg gnikker godt på matflekker så gnikkes malinga av. :P Tror jeg må prøve ovnsmaling.

Ellers er den en høy, firkanta boks, ikke mye retropreg over vår.

Ja, det er denne sorten. Den som ser ut som en av statuene på Påskeøya. ha ha.

Må forhøre meg litt og overtale mannen. Kanskje også kunne de røde steinene males hvite da. :håpefull:

Gammel 03-09-11, 18:50   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teglstein kan males ja, med vanlig veggmaling.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 16:21   #9
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Ja, det er denne sorten. Den som ser ut som en av statuene på Påskeøya. ha ha.

Må forhøre meg litt og overtale mannen. Kanskje også kunne de røde steinene males hvite da. :håpefull:

Vi malte teglsteinsveggen hvit, ja, med vanlig veggmaling. Det ble pent med den svarte ovnen til.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.