|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Myten om den kule morSpennende perspektiv på det å være mor i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
![]() Sv: Myten om den kule morMens jeg likte den veldig godt, og syntes hun satt fingeren på noe vesentlig - fra mitt ståsted i alle fall. Alt handler ikke bare om roller. Sist redigert av Dronningen : 01-09-11 kl 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Myten om den kule mor
Ok. Jeg gjorde de tingene hun her skriver. Mener hun at jeg ikke er en god mor? Kul er jeg definitivt ikke, ihvertfall! Jeg synes dette var en skikkelig sutreartikkel. Kjenner meg heller ikke igjen i innledningen der hun på en almenngyldig måte beskriver tidsperspektivet i en barselspermisjon.
OK? En smule generaliserende, kanskje?
![]() |
#5 |
Pauset
![]() Sv: Myten om den kule morMan skal distansere seg. Det er vel noe av poenget. Legge bort en del følelser. For noen er det ok. For noen er det vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
![]() Sv: Myten om den kule morSkal? Hvem sier man skal noe som helst?
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Myten om den kule morI avsnittet om "å legge skylden på mor" syns jeg hun resonnerer rart. At ikke alt ansvar for at barn sliter ikke lenger legges på mor er ikke det samme som at ingenting av det mor gjør har påvirkning, men at også andre omsorgspersoner og årsaker har det.
![]() |
#8 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Myten om den kule morJeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Jeg har aldri følt meg påprakket å skulle være uberørt eller kul mor. Jeg er definitivt ikke uberørt og er ikke redd for å vise det. Jeg har inntrykk av at dette gjelder det fleste i min bekjentskapskrets.
![]() |
#9 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Myten om den kule morJeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Snarere tvert imot, her vi bor er det heller slik at mange fortsatt bruker pappas permisjonsuker til å bygge garasje, og "mor vet nå som regel best |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
De råd helsestasjoner bygger på er en ting, forventninger fra samfunnet, permisjonspolitikk, problematisering av at kvinner jobber deltid, et.c. Sist redigert av Dronningen : 01-09-11 kl 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Myten om den kule morJeg syns det er et kjempefokus på at man skal være gode foreldre, jeg. At det bare er mor som viser god nok omsorg syns jeg det er helt ok å komme litt vekk i fra. Jeg har aldri fått råd om å ikke samsove, for øvrig.
![]() |
#12 |
Unik
Men hvor ståpr det at man distansere seg og legge vekk følelser?
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Myten om den kule morSkjønte egentlig ikke helt hva hun ville med denne artikkelen. Kjenner meg ikke igjen i artikkelen i det hele tatt. "Kravene til dagens mødre går snarere ut på å ta vare på seg selv, ta vare på forholdet, ta vare på karrieren og pensjonspoengene. Er det noe som er et påtrengende krav, så er det snarere dette: vær uberørt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
![]() Sv: Myten om den kule morBeklager, jeg tolket bare artikkelen jeg. Med distanse mener jeg det forfatteren skriver om å være uberørt og det med seperasjon. Sist redigert av Dronningen : 01-09-11 kl 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Myten om den kule morJeg skjønner selvsagt hva hun skriver, jeg er bare ikke enig. Siden du tydeligvis er det, hadde jeg håpet at du kunne komme med noen eksempler på det, ikke bare gjenta artikkelen.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Myten om den kule morSå merkelig.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Myten om den kule morOg hvor kreves det at man skal overse barnas behov? Det har jeg virkelig ikke sett noe sted. Jg vet at noen helsesøstre pusher skrikekurer, men det er da helst de gamle, er det ikke?
![]() |
#20 |
Pauset
Jeg er nok bare typen som følger følelsene veldig. Ønsker ikke å være mer personlig. Sist redigert av Dronningen : 01-09-11 kl 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|