|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I endring
|
![]() Prosjekt kutte ut ToroDa var torokokk nummer 1 inne i sin andre uke uten toro, litt dårlig start i dag da vi var meget sene hjem så det ble bare brødskive med egg og bacon, men fremdeles uten toro.
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut Toro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I endring
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroUtfordringen er å finne oppskrifter som kan brukes. De jeg bor sammen med er egentlig ganske kresne, men vi kom gjennom første uken uten de store klagene.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroJeg liker Toro jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroMen det du tidligere brukte toro til kan jo enkelt erstattes av noe hjemmelaget som ikke tar lengre tid. Unntaket er vel bernaise, som kan være litt iffy de første gangene man lager det.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut Toro
![]() |
#8 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroVeldig bra! Kjapp middag hos oss er stekte svinekoteletter med ovnsbakte grønnsaker. Skjærer du poteter i tynne båter er det gjort på 20 min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I endring
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroSer og for meg at vi har mer godt av å vite hva som er i maten, både jeg og mannen kan trenge å gå ned noen kg, så det å innføre litt grønnsaker i kosten kan ikke være feil.
![]() |
#10 |
Jeg lager ikke noe fra bunnen jeg heller, og har ikke det minste dårlig samvittighet for det. Men så kan jeg ikke fordra å lage mat heller da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
heimføing
|
Ja, det er sant. Jeg har uten å gå inn for det egentlig, faset ut Toro de siste par årene. Her i forrige uke tok jeg en kjapp en og laget en pose Toro-suppe. Herlighet så salt! Jeg og Pip drakk vann hele kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroGratulerer med et godt og ernæringsmessig fornuftig valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroHeia deg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
koko
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroStor fryseboks er også et triks. Lag opp sauser, supper, gratenger og ellers mat som kan fryses ned. Fint å ha tilgang til kjapp mat uten pose!
![]() |
#15 |
*_*
|
Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for ikke å lage avansert mat fra bunnen. Og en og annen toropose skader ikke så mye alene. Men hvis du hver eneste dag spiser mat basert på pulver i en eller annen variant, så kan det være lurt å se over hvor mye du får i deg av tilsetningsstoffer, smaksforsterker, transfett og - ikke minst - salt. Om du driter i det for egen del, kan det allikevel være verdt å vurdere med tanke på hva barna får i seg. Det er i første omgang ikke snakk om at ting skal være fancy, mer det at det skal være sunt. Og næringsrikt. Å bytte ut toroposen med noe som er mye sunnere og nesten like raskt er ofte enklere enn man tror!
![]() |
![]() |
#16 |
I endring
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroFor å gjøre det klart, jeg har ingenting i mot hverken toro eller andre halvfabrikata, og kommer nok til å ty til det en gang i blandt.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroVi bruker faktisk ikke SÅ mye Toro når jeg tenker meg om. Men det er mannen som lager mat her i huset, så jeg får kaste ballen over til han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroVåre to enkleste fiskemiddager, som jentene er glade i, er: |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroPoenget er jo at det ofte ikke er verken tid eller penger å spare på å velge toro. Test ut den solskinnsgryta som Frøy nevner i tråden. Utrolig enkel og god.
![]() |
![]() |
|
|