|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Jeg har satt noen løksaker, det var visst noen som trengte litt lenger tid i jorda enn andre. Jeg kommer til å plante diverse tulipaner og annet moro. Jeg ble veldig inspirert av Danmark i påsken, da var det utrolig mange påskeliljer over alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Jeg har tenkt å plante løk. Tulipaner, kanskje påskeliljer. Er det noe annet gøy man kan sette løk til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Jeg har bestilt løk, takk for tipset om Zimtrade! Jeg har bestilt følgende:
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Jeg ble tvunget til å beskjære plommetreet da flere greiner knakk av vekten til ørtentusen plommer. Men det er gammelt og jeg tror det står an av dette året også. De plommene som var igjen ble knallgode.
![]() |
#7 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Hva skal jeg gjøre med blomstene mine i høst? Jeg er virkelig grønn (helt ny hageeier), og har følgende blomster:
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Hva klipper man ned av stauder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Jeg skal beskjære epletreærne for døde greiner. De har fått hard medfart de siste fem årene, kraftig beskjært.
![]() |
#10 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Jeg er så novise som det går an å bli, så jeg henger her i et håp om å bli klokere. Vi bør vel beskjære eple-og plommetrær?
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Jeg skal fjerne klematisen fra jordens overflate. 3 år på rad har vi fått noen heslige, feite åmer på den og de eter opp hele den digre busken på notime. Jeg har prøvd ALT for å få tatt kverken på dem men de har bare kommet tilbake. Ser ingen annen utvei enn å rive opp hele skiten, før de kaster seg over resten av hagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Peonene mine har vært superstore i år også og jeg har lenge tenkt på å klippe ned bladverket men har vært litt usikker på om det skal klippes nå på høsten eller på våren så jeg søkte litt på nett i går og der står det at de ikke skal klippes før til våren når nye skudd har kommet opp... noen som vet helt sikkert at det er riktig? Bladverket er kraftig og grønt så det ser fortsatt pent ut. Uansett skal vel ikke stauder klippes ned før de er vissne sånn at næringen går tilbake til røttene..
![]() |
#13 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Abbonerer .... Trenger sårt noen tips..
![]() |
#14 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Hvis jeg planter en hortensia nå, vil den overleve og komme tilbake neste år?
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011
Jeg har ikke pleid å klippe ned peonene mine mener jeg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Vi gjør masse greier nå, og vi har virkelig ikke peiling. Moro lell! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011
Vi skal også drenere, så alt annet i hagen står på vent til det er over. Vet hvordan du har det, det er en smule frustrerende |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Staudere skal bare visne ned også rydder man i bedene til våren. Jeg har klippet ned alle mine for å få has på sneglene, men vanligvis lar jeg de stå. Jeg har allerede plantet en haug med løk - mye allium, og noen bittesmå blå som kommer inntil husveggen der snøen smeltet aller først i vår. Også enda flere tulipaner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Høsten 2011Vi tar snart over nytt hus og rundt det er det bare matjord. Neste år kommer jobben, men jeg kunne godt ha tenkt meg noe farget til våren. Kan jeg sette løker i frostsikre potter? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|