Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage kjøttdeig selv?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-11, 18:44   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Lage kjøttdeig selv?

Noen som har laget sin egen kjøttdeig?
Hvilket kjøtt bør jeg bruke om jeg skulle forsøke meg på det.
Tenker da på hvilken del av oksen.

Tenkte jeg skulle forsøke med kyllingfileer en dag.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 19:11   #2
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Jeg har også lyst til å prøve.
Her står det noen tips: http://ordentligmat.no/2009/09/lag-d...j%C3%B8ttdeig/

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 19:44   #3
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Jeg bruker høyrygg, bog og av og til entrecote/flatbiff.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:00   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Jeg bruker alt som ikke blir stek og biffer

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:11   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Gubben og jeg kvernet lammekjøtt her en dag, med veldig godt hell. Tror vi bare beinet ut noen lammekoteletter, og så lagde vi burgere av det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:43   #6
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Vi lager veldig mye kjøttdeig av elg, rådyr og hjort. Alt som ikke brukes til steik / biff / grytekjøtt går i kjøttkverna. Ca halve dyret blir til kjøttdeig, for det er veldig mye smått her og der som kan kvernes opp. Vi bruker mye kjøttdeig, og lager heller kjøttdeig enn å ha ha mye grytekjøtt.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:51   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Kyllingkjøttdeig kan du lage med kniv i matmølle (food processor). Det er best om du brukar rå lår, eller kjøtt fra ein heil kylling (minus skinn). Det går an å bruke berre kyllinbryst, men dette kjøttet er veldig magert og kjøttdeigen kan bli veldig tørr. Eg har gjort det altså, men må då bruke ein del olje i deigen for å få inn meir fett. Supert å lage kyllingkjøttboller på denne måten!

Eg er svært skeptisk til kyllingkjøttdeig - med tanke på MUK.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:56   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Jeg kjøpte meg Kenwood Major Classic i dag og den var det med kjøttkvern på, derfor jeg har fått for meg det å lage kjøttdeig.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 21:02   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Vi overtok mor sin, rundt 40 år gamle, Kenwood Major, med kjøttkvern, for noen uker siden. Da fikk vi lyst til å lage kjøttdeigen sjøl.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 08:56   #10
kjerstisin
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
Innlegg: 227
kjerstisin er litt kul
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Jeg lager kylligkjøttdeig selv, syntes den blir god med fileeter jeg da...

__________________
Leder av monsterfabrikken, bestående av to store fire små en hund og x-antall hybelkaniner....
kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 09:06   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Mamma brukte svinekoteletter og litt svinefilet til å lage medisterdeig. Det var fantastisk!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:02   #12
bjørkhaugtrollet
Aktiv
 
bjørkhaugtrollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 204
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg bruker alt som ikke blir stek og biffer

Sånn gjør svigerfar også, så leverer han en kasse med 50 kg til oss og vi pakker selv.......smart og lettvint

__________________
Lykkelig mamma til mine fire sjarmtroll 2000, 2004 2005 og 2009
bjørkhaugtrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:45   #13
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage kjøttdeig selv?

Må bare innom denne tråden å skryte av at vi kvernet opp 25 kg kjøttdeig i går kveld

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no