|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Vi kommer oss ikke ut...... Guttene på 7 og 9 år er fanget av spill, tv, pc og lego på regnværsdagene. Mor og far er trøtte og slitne etter ei lang, travel uke så vi havner som regel på hver vår sofa eller vi må vaske klær, hus og diverse for å klare neste uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?p.s. Alle 4 har faktsik utrolig gode regnklær! Det er liksom fantasien og viljen det står på..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
snur
|
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Hva med å prøve ut Geocashing? Finne skatter i nærområdet. Lettere å få med ungene ut når man skal på skattejakt enn å bare gå en tur
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Gå ut med et mål (altså en gulrot) som frister.
![]() |
#6 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Jeg syns også det er enklere når vi har et mål for turen. Det kan være å gå til en lekeplass e.l et stykke unna, eller ta med litt niste og gå til et bestemt sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?
Dette skulle jeg også forslå. Kjemeartig for liten og stor.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?I dag har vi faktisk ikke vær ute, men det er virkelig et unntak, for vi er ute også i regn og vind (bor i ditt område). Normalt er vi på lekeplasser, men det er kanskje dine for store til?
![]() |
#9 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Vitenfabrikken i Sandnes
![]() |
#11 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Du hadde vært ypperlig en vindfull dag på Solastranden. Det hadde blitt bra bilder!
![]() |
#12 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Må bare signere Bayone og amo. Geocaching er kjempegøy og passer for alle, både store og små, gamle som unge. I år har det virkelig tatt av her i huset og ferieturen til Danmark gikk som smurt fordi vi kunne stoppe på forskjellige steder, og kanskje noe oftere enn vi ellers ville gjort. Man kommer seg ut og på plasser man ikke ante fates. I ferien var vi plutselig på Hamlets grav i Danmark, helt øde ved et jorde. Virkelig å anbefale. Bare ta kontakt om du lurer på noe eller trenger hjelp. Her kan du se film på youtube hvordan det kan være å cache også med barn |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Her er idrettshallen åpen i høstferien. VI pleier å gå i åpen idrettshall på søndagene for ungene liker ikke å være ute i regnvær
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Bassenget? Jeg tenker at det må være helt greit å ikke trives ute i sidelengs regn. Hvertfall hvis dere ikke er veldig til friluftsmennesker i utgangspunktet kan det bli litt vel tøft å debutere i ruskevær.
![]() |
#16 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Kino, kafè, gå tur til butikken en regnværslørdag for å kjøpe lørdagsgodteri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Hva med en fisketur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Biblioteket
![]() |
#20 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Tips for å få en familie på 4 ut av huset?Vi er også vant til ruskevær her nord. Vi har satt opp en gapahuk ikke så veldig langt opp i skogen, så hver søndag, uansett vær og vind går vi alle seks opp dit og koser oss. Ungene klatrer i trær, padler, ror og leker i området rundt i flere timer, det er nesten vanskelig å få dem med seg tilbake. Sambo pleier å være der med dem hele tiden, mens jeg bruker tiden til å gå en lang runde rundt vannet i stedet, da har jeg fått trimminga mi, mens mine tv-glade barn får friluft å leke i. Det sparer oss for så mye kjefting og kjeding - Jeg elsker gapahuken vår.
![]() |
|
|