Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken katterase er dette?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-11, 22:16   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hvilken katterase er dette?

Denne lodne karen bor i nabolaget her, og den er stadig vekk utom her for å få kos. Jeg tror den lukter kos på lang avstand, for så snart den ser oss, så kommer den løpende. En meter fra oss så stopper den opp, snurrer rundt og ligger langflat på rygg, og maler så det høres på lang avstand. og man ser at den roper etter KOOS

Jeg har null peiling på katter, men jeg har vel aldri sett en så stor katt, med en slik lodden og tykk pels.

Noen som vet hvilken rase dette er?

Litt vanskelig å få tatt gode bilder av den, da den alltid ligger med bena i været

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_2241.jpg (65,6 KB, 97 visninger)
Filtype: jpg DSC_2242.jpg (42,9 KB, 69 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:18   #2
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken katterase er dette?

Selv jeg vet hvilken rase dette er. Det er jo en fullblods Kosekatt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:21   #3
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Det kunne kanskje ha vært en Main Coon, men ser litt ut som en Norsk Skogkatt på ørene?

Vi har forøvrig en som ligner veldig, men som er korthåret. Han har en mamma som er birma og en pappa som....kom forbi.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:35   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det er sikkert en bastard!

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:36   #5
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det der er helt klart en i min familie.
Norsk Garasjekatt, tenker jeg. Fiiiine pusen.

Gammel 21-10-11, 22:38   #6
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker Main Coon!

Så vakker!!!

Gammel 21-10-11, 22:43   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

det er nok en blanding, men ser ut til å ha main coon i seg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:44   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ja, han er nydelig. Alltid velstelt og fin, så han får nok godt stell hjemme. Ser for meg at den pelsen kan være en utfordring om den ikke få stell.

Fullblods kosekatt ja... det er det ingen tvil om.

(selv om han er en smule lunefull når han ligger på rygg og får kos... Plutselig finner han ut at NÅ skal jeg leke, og før man vet ordet av det så henger han med samtlige klør godt plassert i armen på den som koser...)

Gammel 21-10-11, 23:13   #9
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Så herlig den er da.

Kan hende det er en blanding av Maine Coon og Skogskatt. Synes han har trekk fra begge deler.

Men rart den ikke har halsbånd med navnebrikke når den går ute. Katten vår er skikkelig utekatt og den har halsbånd med navnebrikke og mitt mobilnr. på. Har blitt oppringt et par ganger.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:20   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Så herlig den er da.

Kan hende det er en blanding av Maine Coon og Skogskatt. Synes han har trekk fra begge deler.

Men rart den ikke har halsbånd med navnebrikke når den går ute. Katten vår er skikkelig utekatt og den har halsbånd med navnebrikke og mitt mobilnr. på. Har blitt oppringt et par ganger.

Kanskje den "bare" er id-merket/chippet?

Jeg har gitt opp å ha bånd på mine katter. Det går noen dager det, så er båndet borte vekk. Men kattene mine er chippet da.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:21   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Kanskje den "bare" er id-merket/chippet?

Jeg har gitt opp å ha bånd på mine katter. Det går noen dager det, så er båndet borte vekk. Men kattene mine er chippet da.

samme her. har kjøpt utallige halsbånd som han mister.. men han er jo chippet.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:35   #12
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg tror den har et stempel i det ene øret.

Og den beveger seg sjelden langt unna hjemmet. Den bor noen hus bortenfor oss, og den er alltid å se rundt husene her.

Gammel 21-10-11, 23:55   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg tror den har et stempel i det ene øret.

Og den beveger seg sjelden langt unna hjemmet. Den bor noen hus bortenfor oss, og den er alltid å se rundt husene her.

Ok, da er vi bare veldig heldige at halsbåndet får være på. Han er også chippet i tillegg.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 02:40   #14
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åhhhh, for en nydelig flott pus <3

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 08:24   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er en Main Coon!

Gammel 22-10-11, 08:33   #16
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For ein flott katt! På toppen av mi liste er store, raude kattar

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 10:14   #17
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror det er en lett gatemix, med noe skogkatt i blandingen. Fine pusen!

Gammel 22-10-11, 10:29   #18
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ligner på skogskatt. Søt!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 10:32   #19
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Her er en rød main coon: http://www.google.no/m/search?site=i...=main+coon#i=0

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 11:53   #20
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemmer også for fullblods kosekatt. Slike har ofte ymse gener bakover i slekta, så en kan se både den ene og den andre rasen i dem.

Har en fullblods kosekatt selv. Han er diger, hinsides kosete og med masse masse pels.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.