Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Pene hverdagsklær til større jenter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-11, 16:46   #1
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pene hverdagsklær til større jenter

Hvor finner man det? Jeg har trålet kjedebutikkene i dag (H&M, Kappahl og Cubus), og det er et sørgelig utvalg. Det er ok til yngre jenter, dvs. fram til str. 128.

Jeg er lei av hettegensere og joggebukser, og det er det mye av i butikkene. Resten av utvalget er som 80-tallet all over again.

Jenta mi er elleve år, ca. 154 cm og ikke sylslank, så det er mulig vi kan begynne å handle i damebutikker, men jeg savner noe ordentlig for jenter som står på terskelen mellom barn og tenåring, altså. Er det noe jeg har oversett?

Gammel 29-10-11, 16:49   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pene hverdagsklær til større jenter

Jeg har ei på 10 som er 162 og slank-men-ikke-skrapet, og hun går nesten utelukkende i joggebukse, t-skjorte og hettejakke. Det er det vi finner som hun liker; hun er av typen som setter komfort over alt annet. Har samme opplevelse som deg; når de bikker over str 128 blir det veldig vanskelig å finne fine klær som ikke er altfor "voksne".

Gammel 29-10-11, 17:16   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min tiåring er glad i Pompdelux-klærne, men siden hun nå er 155 cm, er hun i ferd med å vokse ut av største størrelse. Jeg kjøper ikke så mye til henne ut over bukser, for hun arver mye av kusinen. Hun foretrekker smale jeans eller jeanstights og gjerne en tre-fire singleter oppå hverandre med hettejakke over. Jeg ser at noe av arvetøyet er fra Benetton og Wow.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 18:03   #4
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mi frøken er 12 og et halvt, men omtrent på samme størrelse. Her går det i smale jeans, lag på lag med singleter, cardigans eller hettejakke og store skjerf. Hun foretrekker enkle basistopper fra HM o.l. Ellers så finner hun litt på Gina Tricot, Zara og Bik Bok. Ser at en del av venninnene også bruker basistopper med skjorte utenpå.

For minstemor som nærmer seg 10 år, så er det Wow som er best populært for tiden. Samme stilen der også. Wow har en del fine bomullstopper med striper og litt pufferm.

Gammel 29-10-11, 18:15   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min er 9, og vi kjøper mest på Cubus og wow for tiden. Hun bruker mest smale jeans, og endel topper fra wow.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 18:19   #6
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

De butikkene her i byen som fører Name It klær, har også Next Level til store barn. Der er det mye fint Ellers så finner vi fine olabukser på Wow og Cubus og gensere fra Wow, Claire, PompdeLux, Jean Paul og noen andre litt dyrere merker.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 18:44   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

NameIt, Zara og Wow finnes ikke her hvor vi bor, ikke de andre merkene nevnt heller (Claire, Pompdelux, Gina Tricot (men siste tror jeg skal komme snart)). Ikke rart vi ikke finner noe.

Gammel 29-10-11, 20:08   #8
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

NameIt-klær får du kjøpt på nett, enten her eller hos Nelly.com.

Gammel 30-10-11, 19:57   #9
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for svar! Har glemt å sjekke Zara, og skal ta en titt på Gina Tricot og Bik Bok. Vi har en del klær fra Pomp de Lux, men hun er i ferd med å vokse fra den største størrelsen. Synd at det ikke går lenger opp, for det er flotte klær - fin motvekt til det man finner i kjedebutikkene.

Jeg har sjekket Ellos, La Redoute og Nelly (og dermed NameIt-klærne) uten å finne noe som falt i smak (hos meg, altså, vi er ikke helt synkroniserte når det gjelder smak ...).

Gammel 30-10-11, 20:07   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

www.familiebutikken.no har Nextlevel klær, mulig de har noe der?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:09   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ser at når de vokser ut av barneavdelingen er utvalget dårlig, ja. Min 6-åring bruker 134 nå. Jeg finner endel på Pomp de lux og POP. Skal snart til London, så da blir det tur innom Next og gjerne Zara.

Gammel 30-10-11, 20:31   #12
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utvalget faller dramatisk etter 128, ja, men jeg synes det går greit opp til 140. det virker som om det er mye som stopper der også. Snuppa mi på 8,5 og 135 cm finner fortsatt mye hos PdL og WOW, men jeg ser at nabojenta som har bikka 150 cm sliter med det samme som dere. Moren hennes er oppgitt over at det er så dårlig utvalg. Ser at Zara har for opp til 162 cm, da, så det er jo en mulighet. WoW går jo opp til 14 år, så det er vel også noe sånt? Synes de har veldig finne jeans tights på WOW. Men de er jo smale, da, selv om det er mye stretch i dem.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.