Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er så lei av salg av alt mulig nå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-11, 19:40   #1
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg er så lei av salg av alt mulig nå

Ja, det er jeg rett og slett.

14 åringen her i huset skal selge lodd og kakebokser for speideren, toalettpapir og tørkepapir + kakebokser og kalendere for skolen til inntekt for klassetur.
I tillegg skal han selge sokker og lodd for fotballen.

8 åringen skal selge lodd for svømmingen.

Jaja, alt på en gang sier bare jeg.

Det ble et syteinnlegg dette, og jeg vet at de må stå på, men synes rett og slett det ble mye på en gang for 14 åringen.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:54   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så lei av salg av alt mulig nå

Det høres kjent ut, ja. November har en tendens til å stå i salgets tegn. 14-åringen er da så stor at h*n kan ta ansvar selv. Her har 12-åringene fått en avtale med et kjøpesenter og skal selge lodd der til lørdag.

Gammel 02-11-11, 20:10   #3
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det høres kjent ut, ja. November har en tendens til å stå i salgets tegn. 14-åringen er da så stor at h*n kan ta ansvar selv. Her har 12-åringene fått en avtale med et kjøpesenter og skal selge lodd der til lørdag.

Han er stor nok til å ta ansvar, men må mases på, da salget går tregt.
Bor på liten plass, og nabolaget begynner å bli mettet av det meste.

Skal kjøre ham til nabobygda halvannen mil fra her vi bor i helgen, så håper jeg noen der er interesserte.

Gammel 02-11-11, 20:42   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Oi, det var mye. Gruer meg til mine kommer i den alderen.

Gammel 02-11-11, 21:14   #5
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Er det virkelig sånn? Ser jeg har noe å "se frem til".

Gammel 02-11-11, 21:22   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette er det mest irriterende i verden. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man ikke bare kan få velge å betale inn overskuddet man er ment å skape og være ferdig med det.

Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 21:58   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette er det mest irriterende i verden. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man ikke bare kan få velge å betale inn overskuddet man er ment å skape og være ferdig med det.

Fordi det hadde vært så ufattelig kjipt for dem som ikke hadde råd til det. Men det er vel ingen som nekter deg å kjøpe alt ungen din skal selge selv, og så kaste det/gi det vekk.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:01   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fordi det hadde vært så ufattelig kjipt for dem som ikke hadde råd til det. Men det er vel ingen som nekter deg å kjøpe alt ungen din skal selge selv, og så kaste det/gi det vekk.

Det er jo ikke helt det samme - hvis de selger doruller for 1000 kroner, så kan det være at de har tjent 300 eller noe sånt. Jeg ville også heller betale 300 enn 1000 - og jeg vil helst velge dopapiret selv.

Gammel 02-11-11, 22:04   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er så glad at judoen har valgt å droppe sånt å heller få inn penger på varetelling,vakter når det er Verket festival,og sånt istede for salg av ting.
men trodde ikke unger under 12 kunne selge lodd og sånt

Og jeg lovpriser meg hele tiden at turbo ikke er med på fotball (for det om jeg spilte fotball i mange år men er mere salg der en noen plass)

Gammel 02-11-11, 22:13   #10
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg er så glad at judoen har valgt å droppe sånt å heller få inn penger på varetelling,vakter når det er Verket festival,og sånt istede for salg av ting.
men trodde ikke unger under 12 kunne selge lodd og sånt

Og jeg lovpriser meg hele tiden at turbo ikke er med på fotball (for det om jeg spilte fotball i mange år men er mere salg der en noen plass)

Unger kan visstnok selge lodd når samlet omsetning er under et visst beløp (var det 150.000,- mon tro?).

Gammel 02-11-11, 22:15   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi kjøper oss ut, og betaler i stedet. Surt, men verd det, så absolutt.

Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:17   #12
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Vi kjøper oss ut, og betaler i stedet. Surt, men verd det, så absolutt.

Det blir så mange tusen på oss i tilfelle at han får bare stå på.
Vi hjelper til da.

Gammel 02-11-11, 22:43   #13
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har 8 åringen fått kuponghefter som skal selges til 250 kroner stykk. Synest det er mye penger som det skal holdes orden på for en 8 åring.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:46   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fotball laget til eldste ga oss et valg om å kjøpe oss ut eller selge lodd. Vi betaler heller.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:51   #15
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Det er utrolig irriterende ja!
Her måtte vi nylig kjøpe kalendere til 1500 kr for idrettslaget til eldstemann. Om ikke alle blir solgt, er det jo vi som dekker kostnadene.

I min tid var inntektene mest basert på dugnad, som vareopptelling, pakking av Oriflame-produkter, bingovert, loppemarkeder, julebasar osv.
Jeg er visst gammel.

Gammel 02-11-11, 22:58   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Fotball laget til eldste ga oss et valg om å kjøpe oss ut eller selge lodd. Vi betaler heller.

Så bra Skulle ønske at alle gjorde det på den måten, slik at man hadde et valg. Mistenker at det snart kommer loddbøker fra fotballen, samt kuponghefter og julekalendere fra håndballen

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 23:24   #17
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trultesnippen, her.

Her måtte vi nylig kjøpe kalendere til 1500 kr for idrettslaget til eldstemann. Om ikke alle blir solgt, er det jo vi som dekker kostnadene.

Må dere som foreldre dekke det som ikke han fikk solgt altså? Synest det høres litt på kanten ut jeg. I tillegg betaler dere vel i tillegg medlemskontigent også.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 23:29   #18
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Må dere som foreldre dekke det som ikke han fikk solgt altså? Synest det høres litt på kanten ut jeg. I tillegg betaler dere vel i tillegg medlemskontigent også.

Ja, nettopp!
Det er vel egentlig ikke lov å gjøre det slik heller, men det nytter ikke å si noe i mot. BTDT.

Vi inspirerer poden til å gjøre sitt ytterste for å få solgt mest mulig, og hjelper til så godt vi kan via arbeidsplassene våre osv. 1500 kr er mye på toppen av alt annet.

Gammel 02-11-11, 23:33   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i Oslo synes jeg ingenting om å sende ungene alene ut på dørene for å selge greier, så da må jeg bli med. Og da kjøper jeg heller de loddene selv. Synd, for de har godt av å lære litt om pengers verd og sånt, men det går en grense.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 08:39   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan godt dekke det idrettslaget får inn på å selge ting. Men å dekke overskuddet til småkakeprodusenter, dårlige dorullskapere og andre som straff fordi ungen spiller fotball er jeg mindre interessert i.

Hvis jeg kunne betale inn det idrettslaget skulle sitte igjen med istedenfor å selge så vil det jo også være bedre marked for de som heller ønsker å selge stæsj. Alle vinner.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.