Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Anbefale laptop?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-11, 22:07   #1
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.808
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anbefale laptop?

Eldste på 14 trenger ny laptop til skolearbeid, filmer og spilling (minecraft, FM..) Noen som har peil og som kan anbefale noe? Jeg forstår så lite av div spesifikasjoner. Han skal betale selv, så pris betyr endel. Håper på noen innspill.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 22:56   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefale laptop?

Dersom det kun er Minecraft og FM som gjelder så kan han kjøpe nesten hva som helst. "Alle" nye laptoper drar det. Men det er jo noen merker som er bedre enn andre. Jeg pleier og anbefale ASUS og Acer som gode kandidater.

Se på denne for eksempel. Den gir mye for pengene. Eller denne.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:27   #3
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Anbefale laptop?

OBS!
Asus X53 finnes i flere utgaver...

Om du går opp fra I5 prosessor til en nyere og bedre prosessor som er I7 + litt ekstra minne så koster det ca 800,- ekstra...
Hvor stor forskjell dette utgjør kan kanskje noen andre svare på...
Men ASUS er stortsett ok maskiner tror jeg.. (sitter å skriver på en X52VJ nå).

ASUS X53SV 15.6" HD
GeForce GT540,Core i5-2430M,6GB RAM, 640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home
www.Komplett.no - 5695,-

ASUS X53SV 15.6" HD
GeForce GT540, Core i7-2670QM, 8GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, kamera, BT, W7 Home
www.MPX.no - 6490,-

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:31   #4
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.808
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale laptop?

Tusen takk for gode tips! Hvordan er Toshiba? Noen m erfaring?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 07:04   #5
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Anbefale laptop?

Dårlig erfaring med toshiba men det er noen år siden jeg hadde det. Så de kaaan jo ha forbedret seg.. Acer har jeg veldig dårlig erfaring med. Hatt 3 stk..
Nå har jeg Asus og er foreløpig veldig fornøyd.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 07:14   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefale laptop?

Dårlig erfaring med toshiba.

De siste acer-laptopene (en privat og en på jobb) mine har vært fantastiske.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:51   #7
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefale laptop?

Jeg ville ikke kjøpt en Toshiba eller en HP. Har dårlig erfaring med begge to.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 22:05   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefale laptop?

Toshiba Satellite R850 får man fra ca. 4500 kr for tiden og kan være et godt kjøp. Men det blir en ganske stor og tung pc. Toshiba Satellite R830 er en 13", og en knallgod maskin - solid bygget og lang batteritid. Veier ca. 1,5 kilo, så den er lett å frakte med seg. Ytelsen er den samme som for større maskiner med tilsvarende prosessor.

Så lenge det ikke er spesielt grafikk-krevende spill fungerer disse meget godt. På litt tyngre 3D-spill blir det langt fra like bra. Da kan f.eks. Asus X53-serien som nevnes være et bedre valg - eller for så vidt også N53. F.eks. kjøper man her en pc med Geforce GT540-grafikkprosessor er det langt mer egnet for diverse spill med mer krevende grafikk....

Man finner også litt mindre pc-er som har "grei" grafikk. Er 15,6" ok, eller bør pc-en være mindre/lettere?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 22:33   #9
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.808
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale laptop?

Tusen takk for tips! Det blir satt pris på. 15" har fungert bra hittil. Vi har derimot ikke vært fornøyde med HP som det har vært mye tull med, og som nå er erklært død etter snaut tre år.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 01:05   #10
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Anbefale laptop?

I familien min og min kjæres har det vært flere (ca 5stk som jeg vet om) HP maskiner de siste årene...
Samtlige har hatt store problemer med varmgang.

HP i seg selv er jo ikke dårlig tror jeg, men akkurat på laptop sida så har jeg mista litt troa..

Min søsters maskin har i tillegg hatt gjentatte problemer med hovedkort og grafikkort, men dette kan jo være en "mandags-maskin"....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:16   #11
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale laptop?

Jeg har en Asus UL30A som jeg synes er perfekt i størrelse, batterilevetid og vekt. Hvilke lignende finnes det i salg nå? Hadde vært en drøm hvis den i tillegg hadde hatt matt skjerm.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 23:30   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefale laptop?

UL30A var en super maskin når den kom. Asus har fulgt opp om denne gjennom U-serien, og U36-modellene er vel her det mest aktuelle nå kanskje i en lavere prisklasse. Nå kommer Asus også med UX21 og UX31, som er rålekre, men som koster en del mer.

Men de har nok blank skjerm. Gjerne må man over på bedriftsmodeller for å få matt skjerm nå. Prisen blir da gjerne også noe høyere. Gjerne vil man vel snakke om fra ca. kr 6000 og oppover.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no