|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?I de fleste tilfeller går det jo an å kombinere disse, men det har hendt mer enn en gang at jeg har kjøpt noe som jeg aldri kunne tenkt meg å hatt selv i gave til andre, nettopp fordi jeg vet at mottaker vil bli veldig glad for akkurat den tingen.
![]() |
#2 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Det siste. Det første kun hvis jeg ikke har noen anelse om mottakers preferanser.
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg ville aldri finne på å gi folk gaver jeg visste at de ikke kom til å like. Aller helst vil jeg gi folk ting som både de og jeg liker (gjerne noe jeg liker som jeg tror/håper at de også vil like), men hvis det er helt umulig å finne noe sånt, velger jeg såklart noe jeg tror de liker, selv om jeg ikke liker det selv. Noe annet er jo helt merkelig.
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg foretrekker å gi gaver jeg selv liker også, men det viktigste er jo at den som skal få gaven liker den.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg kjøper ting jeg liker selv, og som jeg regner med at mottakeren liker også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg gir noe jeg vet/er temmelig sikker på at mottakeren vil like. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?
Jo, det er i grunnen sant. Men så lenge guttungen bor under mitt tak er pullover og boblevest bannlyst, og det er altså ikke vits i at han får det i gave, for så lenge jeg vasker klærne hans havner disse i "sorteres på sikt"-haugen på vaskerommet og blir der til de er for små.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Her kan jeg bare signere |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Helt klart fokus på mottager. Skulle tatt seg ut om jeg også måtte like det toåringen får.
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
Det var akkurat det jeg skulle si.
![]() |
#11 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg gir aldri gaver jeg vet mottaker ikke vil like,nei. Gjelder det barn,spør jeg foreldrene hva de foretrekker før jeg handler,og skulle jeg bomme totalt,får de beskjed om at bytting er helt i orden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Det hender barna får klesgaver som ikke svarer til min personlige smak, ja, og vi bruker jo disse klærne på barna likevel. Noe annet ville vært litt tullete, synes jeg (med mindre klærne hadde voldelige motiver, var for sexy e.l.). Hvis jeg skulle fulgt min smak, ville jeg ha måttet kassere absolutt alt 5-åringen fikk til bursdagen sin, tror jeg. (Alt i rosa!
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Gaver er aller helst i skjæringspunktet. Untaket er ofte svigermor, der er det ofte stor forskjell, og det er jo hun som skal ha det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Prøver å gi gaver som jeg vet/tror mottaker liker, gir også beskjed om at det kan byttes hvis det ikke faller i smak. Har fått en del "ræl" opp gjennom åra av giver som elsker sånt selv om h*n vet jeg ikke liker det samme. Synes det er litt frekt (av mangel på annet ord) å gi noe du med sikkerhet vet at mottaker ikke liker.
![]() |
#15 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg syns det er veldig vanskelig å kjøpe gaver til noen som har meget forskjellig smak fra meg. Klarer ikke å gi bort noe som jeg selv syns er stygt. Prøver da heller å gi bort en tjeneste eller opplevelse.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg forsøker å finne en gave jeg tror mottakeren vil like, ja.
![]() |
#18 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Når det gjelder gaver til tantebarn er også endel kameler svelget.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg prøver å gi mottageren gaver som faller i smak (innenfor rimelighetens grenser selvsagt). Når det gjelder gaver barna har fått brukes de selvom de ikke faller helt i min smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|