|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Noen som vet hvilken bille dette er?Noen som vet hvilken bille dette er? Og i tilfelle, gjør den noe skade? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Noen som vet hvilken bille dette er?Det ser ut som et skrukketroll. De lever vanligvis ute, på mørke steder som mellom steiner og under råtnende løv og litt jord. De spiser råttent løv, det lærte jeg nemlig i elevøvelse på skolen.
![]() |
#3 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som vet hvilken bille dette er?Skrukketroll. De kommer inn gjennom alle mulige sprekker og gjerne om det er litt fuktig mur. Vi har gjennom mange år vært invadert av en hærskare av disse i en kjellerstue. Har sjekket med fuktmåler av fagfolk uten at fukt ble påvist. Vi tettet alt vi kunne, skummet, fuget og styrte uten hell. I vår fikk vi maurinvasjon i tillegg, og vi satte ut maurkverk i hele kjelleretasjen. Det tok maur, skrukketroll og ellers alt som måtte være i nærheten. Ikke et kryp er sett etter det.
![]() |
#4 |
Jordbærpiken
![]() Sv: Noen som vet hvilken bille dette er?Takker for svar, nå ble jeg lettet gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jordbærpiken
![]() Sv: Noen som vet hvilken bille dette er?
Vi har ifølge målinger ikke fukt i kjelleren. Men dette rommet ligger vegg i vegg med yttergangen nede, og i trappen ute vet jeg det er/var fukt i muren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Noen som vet hvilken bille dette er?
Den har nok mest sannsynlig kommet inn gjennom døra.
![]() |
|
|