Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Knertens julaftenfest 2011

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-11, 12:51   #1
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Knertens julaftenfest 2011

Velkommen til Knertens Julaftenfest 2011

Grunnet enorm pågang på julefesten de siste årene, ser vi oss nødt til å be om søknad før påmelding for nye gjester i år.
Søknaden bør inneholde antall gjester, hva dere ikke ønsker å bidra med/ evt hva dere insisterer på å bidra med (kan ikke se for meg noen innen den kategorien, men for syns skyld osv...) og ikke minst velbegrunnet søknad om deltagelse.

Trengende med særs vanskelige familiemedlemmer vil bli prioritert iht. Loven om gjennomføring av Knertens Julaftenfest § 2-1 annet ledd fjerde punktum.

For øvrig, som alltid, åpent for alle. Barn, voksne og alle former for dyr. Pinnedyret til mellomste ble brukt som ved på julaften under festen i fjor og her anskaffes ingen nye før årets arrangement er gjennomført. Merk: Det finnes ved utenfor huset, jeg henter gjerne til dere...

Jeg står for alt. Mat, drikke, pynt, gaver osv. Kom med ønsker ang. bordplassering og nøyaktig hvilken mat dere ønsker servert på julaften!

Spaavdelingen i kjelleren er omtrent på nivå med i fjor. Noe av gjørmen er borte, men gemalen har fått gravd et dypt hull på 2 meter med omtrent 1,5 meter i diameter. Hullet er fyllt av iskaldt vann og egner seg perfekt som spakosekrok (les: straffhull) til vanskelig svigemødre og andre i samme sjanger. All erfaring tilsier vi trenger en noe mer "lukket" avdeling for vriene familiemedlemmer og andre som står i fare for å ødelegge idyllen på selve julekvelden, så gemalen og jeg vedtok på husmøtet i februar å likevel ikke gå videre med oppussingen av kjellerstuen da den egner seg perfekt. Kjelleren er yndet sted for store svarte edderkopper og muggen på veggene ser ikke ut til å forsvinne av seg selv. Synd.

Fukten i kjelleren er fremdeles påfallende og oljeovnen er i år ødelagt, men jeg tenker et par starinlys gjør susen! Yttrykkes det et sterkt ønske om ny oljeovn for de forviste i kjelleren, skal jeg gå til innkjøp av det selvfølgelig.

Jeg (les: gemalen) bygger gjerne på huset forå få plass til mange nye gjester.

JULAFTENFEST !

det blir ikke ballkjole
det blir ikke smoking
det blir ikke stashabitt
men helst noe pent og lite slitt...
Hvem stiller i den korteste kjolen?

det blir ikke juleball
det blir ikke juletrall
det blir ikke bankett
men stilig, rett og slett
Raser juletreet ned i år også?

det blir ikke julesang
det blir ikke bjelleklang
det blir ikke englesang
men helt sikkert allsang!
Er det noen som kan stille med band for litt livemusikk?

det blir ikke Skaugum
det blir ikke ORO
det blir hos Knerten
og det blir MORO !
i år også!

VELKOMMEN!

Sist redigert av Knerten : 10-11-11 kl 13:03.
Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 12:54   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knertens Julaftenfest 2011

Åå, så kult. Dersom xen skal ha ungene, så sender jeg dem dit, ungene fortjener jo en skikkelig jul, tross alt

Sålenge dere fikser gaver til guttene, så er det ikke så nøye med resten, de vil ha egen tv, playstation 3, masse spill, og beyblade, og ja alt som gutter liker.

Gammel 10-11-11, 12:57   #3
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gaver til gutta er null problem! Jeg lover dem skikkelig jul. Masse koselige folk og gaver og god mat og greier. Dette blir bra.

Gammel 10-11-11, 12:58   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar med mann, barn og marsvin.
Mannen vil ha ribbe
Jeg vil ha pinnekjøtt
Poden vil også ha pinnekjøtt å gjerne noen pølser..

Jeg forventer Hamar/lillehammer julebrus på bordet.Mann.en vil gjerne ha juleøl

Til å være i kjelleren din så sender jeg svigermor, svigerfar, 2 fugler, 1-2hunder ,2katter.

Kransekake må du ha på bordet, is , krumkaker ++ må du også ha.

Sist redigert av Chablis : 10-11-11 kl 13:19.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 12:58   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er forresten mulig vi kommer om jeg skal ha dem også, men da må jeg ta med foreldrene mine, men de er så greie så. Bare vi får pinnekjøtt og ribbe med alt tilbehør så er det greit

Gammel 10-11-11, 12:59   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempebra! Siden Hiawata egentlig vil feire hjemme, så tenker jeg at vi flytter inn hos deg et par uker i forveien, slik at han får hjemmefølelsen hos dere også. Du stiller opp og kjører ham til skolen hver dag, ja?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:00   #7
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg kommer! Som sagt så forventer jeg alle andre dyr holdt unna stua da jeg kommer med fire kaniner og tre katter. Dene ene katten sliter med diare og legger fra seg over alt, fortrinnsvis på lyse tepper. Men det ordnner du lett med å ha vaskebøtta klar. De fire kaninene er ikke vant med bur og må få gå løse, og den ene som er syk må vaskes bak i løpet av kvelden. Men hun er veldig flink til å ligge stille når hun vaskes så det fikser du så greit så.
Sønnen min må få ha med bass og bassforsterker da han er avhengig av å øve hver dag, helst mellom 17 og 20.
Åpen telefonlinje til datteren min som er syden regner jeg også med du ordner. Gleder meg!

Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:00   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ha kalkun med brun appelsinsaus og karamellpoteter. Så jeg lenge jeg får det trenger jeg ikke ha med familien.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:01   #9
Frantzen
Passiv

Standard

Vi forventer forresten også pinnekjøtt, noe annet skulle ta seg ut. Og multekrem til dessert.

Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:02   #10
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Som du vet, vil jeg gjerne melde på bikkja og eksen. Om kjellerstuen ikke blir for full, er jeg sikker på eksen passer bra der. Bikkja, akk, den er litt vanskelig å holde styr på den også. Hm. Tror dere bare skal prøve å ikke la den gå inn på dere. Gaver er ikke viktig. Ikke mat heller. Vesle canis er selvforsynende. Gjelder for begge i grunnen. Vel, ha en trivelig jul, da!

Gammel 10-11-11, 13:07   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Knertens julaftenfest 2011

Ja, også må ledningene sikres, da, så ikke kaninene mine tar skade når de er hos deg. Det tar bare en kveld å fikse, så har du noe å henge fingrene i på lillejulaften. :edel:

Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:07   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Åh, endelig er vi i gang med skikkelige juleforberedelser.

Søker herved om å få ta med mann, to barn, to stykk mødre, en senil far i rullestol og svgerfar.

Vi ønsker gjerne at du fikser julegaver i år, det ble mye stress å ordne dette selv i fjor. Pene pakker, ulikt papir med fargekoordinerte bånd og vakre, personlige til-fra-lapper. Jeg sender deg navneliste og noen forslagt til enkelte gaver.

Det er mulig jeg må ta med noen fettere av min mor, og disse trenger også gaver - dette får du vite senest 23. desember, ettermiddagen.

Vi trenger overnatting, barna sover på samme rom, vi trenger en bred dobbeltseng og svigermødre og dess like kan sended hjem i taxi. Du bestiller, antar jeg.

Meny: Pinnekjøtt - skikkelig, fra spesialforretning, ikke rema!
Tilbehør: rotstappe, fjellmandelpotet, mårpølse og vossakorv, gulerter.

Drikke: juleøl, julebrus,

Gleder meg til å ses!

Gammel 10-11-11, 13:13   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vi takker gjerne ja til invitasjonen. Storesøster på 16 MÅ ha eget rom, der skal hun ha kabel-tv og internett og en stor bunke dansefilmer. Og docking til ipod'en med bra lyd. Rommet må være stort, med nytt parkettgulv og ballettstang og speil, så her får du en gyllen anledning til å bygge ut huset. Storesøster forventer også full oppvartning, hun bidrar minimalt, og liker stort sett ikke hjemmelaget mat, så et godt utvalg ferdig-salater og baguetter regner jeg med du har.
Jeg og mannen krever englefritt hus da vi er ateister og synes engler er ekle. Vi spiser ribbe på julaften, med alt tilbehør. Lillesøster blir glad for noen sossisser, og vil ha RÅSA juletre. Og pakker. Og klær. Og hus. De har billig rosa maling på Jula
Ja, kattene blir jo med. De er enkle å ha med å gjøre. Den yngste kaster som regel opp minst en gang om dagen, men de er renslige og gjør bare fra seg på doen sin. De vil mer enn gjerne være i kjelleren sammen med Minnis fugler. Vi gleder oss!

Gammel 10-11-11, 13:14   #14
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

For ordens skyld:
1: Vi har i utgangspunktet kun skikkelig mat fra lokalt slakteri eller delikatessebutikk. Om varer ønskes fra Rema må dette spesifiseres.
2: Jeg har ikke helt oversikten over nye/gamle deltagere, så nye bes vennligst nevne de er nye ett eller annet sted i innlegget. Jeg ser jeg må lage et regneark for å holde oversikten.
3: Det er kjempekoselig med dyr! Dog har undertegnede et noe anstrangt forhold til kvelerslanger og haier. Hvis noen ønsker å ta med seg det, er det fint om jeg får beskjed senest dagen i forveien så egnet akvarie kan skaffes... Evt kan de plasseres i kjelleren med gjestene der. Samme kaliberet på både dyr og mennesker der nede...

Gammel 10-11-11, 13:15   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gammel 10-11-11, 13:16   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg (les: gemalen) bygger gjerne på huset forå få plass til mange nye gjester.

Åh, nå ble jeg utrolig lettet! For vi er nemlig litt folkesky, og hadde egentlig planlagt en rolig jul hjemme uten besøk i år. Da satser vi på en egen stue hos dere med spisebord, juletre, stor og myk sofa og eget bad. Jeg er allergisk, så eventuelle dyr bør settes i egen luftegård ca. 300 meter fra huset. Dette blir en vinn-vinn-situasjon. Vi får servert julemat og dessert i alle tenkelige farger og fasonger, og dere kan få gleden av våre veldig skjønne men akk så høylytte unger sånn litt utpå kvelden når mannen og jeg vil ha en konjakk og litt julefred.

Gammel 10-11-11, 13:17   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg tar med hele svigerfamilien jeg. Regner med at det går greit. Svigermor er redd for å fly alene, så du må fly over å hente henne, men jeg regner med det går greit? Og selvsagt fly henne tilbake igjen etter endt feiring også.

Svigerinnene mine krangler, så de kan ikke være i samme rom. Vi trenger også et tredje rom til disposisjon så svogerne kan snakke sammen uten at konene ser det, for sånt blir det bråk av. De krever også minst fire typer sprit, og med diverse blandevann tilgjengelig. De tar med seg til sammen sju gutter, jeg regner med at du fikser pakker?

Jeg må ha pinnekjøtt, ellers blir jeg sur. Mannen er jo utenlandsk så han vil helst ha kalkun med alt tilbehør. Ungene liker ikke julemat, så de vil helst ha pølse. Pappa må få multekrem til dessert, og jeg må ha riskrem. Det må også være minst sju slag, inkludert hjemmelaget marsipan, ellers blir mamma sur. Og det må være hjemmelaget på ekte.

Mine barn har oppført seg eksemplarisk i hele år (), så jeg regner med at nissen kommer med noe ekstra fint? Katten tar jeg med, men han kan ikke oppholde seg i nærheten av andre dyr, da blir han sur. Han må få lov å sove på sofaen hele kvelden hvis han har lyst.

Vi gleder oss!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:22   #18
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg legger inn søknad om å få være med i år.
Jeg tar med mann og 3 barn, hvorav alle tre elsker å hoppe i sofaen, spesiellt når man sitter der og drikker kaffe. Litt søl blir det jo, men du har vel vaskemaskin?
Jeg tar også med mine svigerforeldre. De er egentlig veldig greie å ha med å gjøre på julaften spesiellt. Da liker de godt å legge seg på sofaen og sove litt mens alle andre pakker opp pakker, eller så leser de avisene fra dagene før jul, en gang til. Ja, og svigerfar er veldig opptatt av å spise dessert når det passer han, så jeg regner med at du klarer å stoppe alle barna fra å pakke opp resten av pakkene, sånn at vi kan spise dessert når svigerfar vil?
Svigermor vil nok insistere på å hjelpe til på kjøkkenet, sånn at hun kan passe på at pinnekjøttet er kaldt nok når det serveres, at ingen får smør på det siden det er fett nok fra før, og passe på at fløten som serveres til desserten er gått ut på dato et par uker før, og at den blir servert i kartongen. Dette høres vel fint ut, så blir det litt mindre arbeid på deg?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:32   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også ha rosa juletre!

Også får jeg vel ta med mann, barn og to katter også, ellers blir de vel sure. Men bare være klar over at min mor kommer til å ta sin død over at vi ikke kommer til henne (det er jo tross alt hennes år!! ), så her vanker det represalier.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:34   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kom i fjor.

I år har vi ikke fri og forventer at hele eventen flyttes til et sted nærme oss.
Vi kan akseptere intil 10 minutters kjøring.

Vi tar med eget, hjemmeslaktet lam og blir dritsure om det er noen som ikke spiser.
De to små hundene er med, men så lenge de får en sofa å sove i så gjør de ikke så mye ute av seg. Alle ungene er selvfølgelig med. Og noen må passe dem mens vi steller fjøs. Og om natta. Minsten driver å får tenner, og vi trenger å hvile, så du får fikse noen som passer dem.

Vi gleder oss

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.