|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lykkelig
|
![]() Knertens julaftenfest 2011Velkommen til Knertens Julaftenfest 2011 Grunnet enorm pågang på julefesten de siste årene, ser vi oss nødt til å be om søknad før påmelding for nye gjester i år. Søknaden bør inneholde antall gjester, hva dere ikke ønsker å bidra med/ evt hva dere insisterer på å bidra med (kan ikke se for meg noen innen den kategorien, men for syns skyld osv...) og ikke minst velbegrunnet søknad om deltagelse. Trengende med særs vanskelige familiemedlemmer vil bli prioritert iht. Loven om gjennomføring av Knertens Julaftenfest § 2-1 annet ledd fjerde punktum. For øvrig, som alltid, åpent for alle. Barn, voksne og alle former for dyr. Pinnedyret til mellomste ble brukt som ved på julaften under festen i fjor og her anskaffes ingen nye før årets arrangement er gjennomført. Merk: Det finnes ved utenfor huset, jeg henter gjerne til dere... Jeg står for alt. Mat, drikke, pynt, gaver osv. Kom med ønsker ang. bordplassering og nøyaktig hvilken mat dere ønsker servert på julaften! Spaavdelingen i kjelleren er omtrent på nivå med i fjor. Noe av gjørmen er borte, men gemalen har fått gravd et dypt hull på 2 meter med omtrent 1,5 meter i diameter. Hullet er fyllt av iskaldt vann og egner seg perfekt som spakosekrok (les: straffhull) til vanskelig svigemødre og andre i samme sjanger. All erfaring tilsier vi trenger en noe mer "lukket" avdeling for vriene familiemedlemmer og andre som står i fare for å ødelegge idyllen på selve julekvelden, så gemalen og jeg vedtok på husmøtet i februar å likevel ikke gå videre med oppussingen av kjellerstuen da den egner seg perfekt. Kjelleren er yndet sted for store svarte edderkopper og muggen på veggene ser ikke ut til å forsvinne av seg selv. Synd. Fukten i kjelleren er fremdeles påfallende og oljeovnen er i år ødelagt, men jeg tenker et par starinlys gjør susen! Yttrykkes det et sterkt ønske om ny oljeovn for de forviste i kjelleren, skal jeg gå til innkjøp av det selvfølgelig. Jeg (les: gemalen) bygger gjerne på huset forå få plass til mange nye gjester. ![]() JULAFTENFEST ! det blir ikke smokingdet blir ikke ballkjole det blir ikke stashabitt men helst noe pent og lite slitt...det blir ikke juleball det blir ikke juletralldet blir ikke bankett men stilig, rett og slett Raser juletreet ned i år også? det blir ikke englesang men helt sikkert allsang! Er det noen som kan stille med band for litt livemusikk? det blir ikke Skaugum det blir ikke OROdet blir hos Knerten og det blir MORO ! i år også! VELKOMMEN! ![]() Sist redigert av Knerten : 10-11-11 kl 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Knertens Julaftenfest 2011Åå, så kult. Dersom xen skal ha ungene, så sender jeg dem dit, ungene fortjener jo en skikkelig jul, tross alt
![]() |
#4 |
Drømmer
|
![]() Sv: Knertens Julaftenfest 2011Jeg tar med mann, barn og marsvin. Sist redigert av Chablis : 10-11-11 kl 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Knertens Julaftenfest 2011Det er forresten mulig vi kommer om jeg skal ha dem også, men da må jeg ta med foreldrene mine, men de er så greie så. Bare vi får pinnekjøtt og ribbe med alt tilbehør så er det greit
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Knertens Julaftenfest 2011Kjempebra! Siden Hiawata egentlig vil feire hjemme, så tenker jeg at vi flytter inn hos deg et par uker i forveien, slik at han får hjemmefølelsen hos dere også. Du stiller opp og kjører ham til skolen hver dag, ja?
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Knertens Julaftenfest 2011Jeg kommer! Som sagt så forventer jeg alle andre dyr holdt unna stua da jeg kommer med fire kaniner og tre katter. Dene ene katten sliter med diare og legger fra seg over alt, fortrinnsvis på lyse tepper. Men det ordnner du lett med å ha vaskebøtta klar. De fire kaninene er ikke vant med bur og må få gå løse, og den ene som er syk må vaskes bak i løpet av kvelden. Men hun er veldig flink til å ligge stille når hun vaskes så det fikser du så greit så. |
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Knertens Julaftenfest 2011
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Knertens Julaftenfest 2011Vi forventer forresten også pinnekjøtt, noe annet skulle ta seg ut. Og multekrem til dessert. |
![]() |
![]() |
#10 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Knertens Julaftenfest 2011Som du vet, vil jeg gjerne melde på bikkja og eksen. Om kjellerstuen ikke blir for full, er jeg sikker på eksen passer bra der. Bikkja, akk, den er litt vanskelig å holde styr på den også. Hm. Tror dere bare skal prøve å ikke la den gå inn på dere. Gaver er ikke viktig. Ikke mat heller. Vesle canis er selvforsynende. Gjelder for begge i grunnen. Vel, ha en trivelig jul, da!
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Knertens julaftenfest 2011Ja, også må ledningene sikres, da, så ikke kaninene mine tar skade når de er hos deg. Det tar bare en kveld å fikse, så har du noe å henge fingrene i på lillejulaften. :edel: |
![]() |
![]() |
#12 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Knertens julaftenfest 2011Åh, endelig er vi i gang med skikkelige juleforberedelser.
![]() |
#13 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Knertens julaftenfest 2011Vi takker gjerne ja til invitasjonen. Storesøster på 16 MÅ ha eget rom, der skal hun ha kabel-tv og internett og en stor bunke dansefilmer. Og docking til ipod'en med bra lyd. Rommet må være stort, med nytt parkettgulv og ballettstang og speil, så her får du en gyllen anledning til å bygge ut huset. Storesøster forventer også full oppvartning, hun bidrar minimalt, og liker stort sett ikke hjemmelaget mat, så et godt utvalg ferdig-salater og baguetter regner jeg med du har.
![]() |
![]() |
#14 |
lykkelig
|
![]() Sv: Knertens julaftenfest 2011For ordens skyld: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Knertens julaftenfest 2011
Åh, nå ble jeg utrolig lettet! For vi er nemlig litt folkesky, og hadde egentlig planlagt en rolig jul hjemme uten besøk i år. Da satser vi på en egen stue hos dere med spisebord, juletre, stor og myk sofa og eget bad. Jeg er allergisk, så eventuelle dyr bør settes i egen luftegård ca. 300 meter fra huset. Dette blir en vinn-vinn-situasjon. Vi får servert julemat og dessert i alle tenkelige farger og fasonger, og dere kan få gleden av våre veldig skjønne men akk så høylytte unger sånn litt utpå kvelden når mannen og jeg vil ha en konjakk og litt julefred.
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Knertens julaftenfest 2011Jeg tror jeg tar med hele svigerfamilien jeg. Regner med at det går greit. Svigermor er redd for å fly alene, så du må fly over å hente henne, men jeg regner med det går greit? Og selvsagt fly henne tilbake igjen etter endt feiring også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
tankefull
|
![]() Sv: Knertens julaftenfest 2011Jeg legger inn søknad om å få være med i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Knertens julaftenfest 2011Jeg vil også ha rosa juletre!
![]() |
#20 |
can-jur
|
![]() Sv: Knertens julaftenfest 2011Vi kom i fjor.
![]() |
![]() |
|
|