|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Når drikker dere brus til maten? | |||
Vi drikker brus til maten på lørdager |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 13,93% |
Vi drikker brus til maten på søndager |
0 | 0% |
Vi drikker brus til maten lørdager og søndager |
37 | 18,41% |
Vi drikker brus andre dager enn lørdag og søndag |
18 | 8,96% |
Vi drikker ikke brus til maten |
34 | 16,92% |
Vi drikker ikke brus i det hele tatt |
23 | 11,44% |
Varierer veldig, men stort sett bare én dag |
27 | 13,43% |
Ingen av alternativene passer; spesifiser i tråd |
34 | 16,92% |
Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Drikker dere brus til maten i helgene?Vi har (valgfri) brus til maten hver lørdag, men de siste ukene har vi hatt en del besøk, så da har det blitt lørdag og søndag. Det går stort sett i julebrus (jepp), Cola, Mozell, Sprite eller Fanta. Lillebror får som regel juice.
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg og mannen drikker mye brus i helgene.
![]() |
#3 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi har det til pizza'en på fredager fast. Har vi kosekveld på lørdagen med ungene, så deler vi ei flaske, men det er langt i mellom de lørdagene. Søndagene er litt sånn 50-50.
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi har sjelden brus, stort sett bare hvis vi har middagsbesøk i helgene. Vi drikker sjelden brus hvis det bare er oss i familen. Hvis vi har brus blir det gjerne litt rester. Da kan vi finne på å drikke sem opp en mandag.
![]() |
#5 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Barna får brus i selskaper og spesielle anledninger. Ikke fast hver helg, noen ganger da tre dager på rad, og så kan det gå uker til neste gang.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Ingen av barna drikker brus, men det hender at gubben og jeg drikker brus til maten på lørdager. Dog drikker vi helst brusen til kveldskosen, egentlig.
![]() |
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi har brus til pizzaen fredag kveld, brus om lørdagen og hvis det er noe igjen har vi jammen brus til søndagmiddagen også
![]() |
#8 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg gir forresten ordentlig brus til ungene, ikke light.
![]() |
#9 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg drikker nesten aldri brus. Liker ikke. Men jeg drikker det når jeg er på besøk hos folk da, og de tilbyr meg det. Jeg drikker nemlig ikke kaffe heller, så mellom to onder velger jeg brus. Folk blir jo helt forskrekket om jeg sier at jeg vil ha vann, så det har jeg sluttet med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
One of These Days
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Ble egentlig litt feil. Vi drikker brus lørdager, men som oftest til barnetv-godteriet på kvelden eller kveldskosen. Til middagen på lørdag blir det vann som vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg drikker pepsi max så og si hver dag, barna får brus på fredag og lørdag, kanskje søndag, spørs litt hvordan den er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg er tvangsavvent brusdrikker. Pepsi max ble inntatt titt og ofte, men nå skjer det ikke lenger. Blir dårlig (store magesmerter), og da er valget lett. Ungene får heller ikke brus i helgene. Jeg har forsåvidt ingen motforestillinger mot et glass brus på lørdag kveld for ungene, selv om vi aldri har gjort det. Vi kjøper alltid inn brus til ungenes bursdagsfeiringer for eksempel, men siden de ikke er spesielt begeistret så blir det ikke til at vi kjøper ellers.
![]() |
#13 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg drikker altfor mye brus.
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker brus et par ganger i måneden, kanskje, og da er det alltid "ekte" vare (ikke kunstige søtningsstoffer). Farris regner jeg ikke som brus - også dette har vi vel et par ganger i måneden.
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker brus til middag på lørdag og søndag. Noen ganger fredag også, men forsøker å unngå den.
![]() |
#16 |
Leser
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg ble litt forvirret av matspørsmålet. Vi drikker brus (dvs de andre i familien, jeg drikker ikke brus) på fredag, mens vi spiser pizza og så drikker vi bruk og spiser gotterier på lørdag.
![]() |
#17 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker sjelden brus. Det er fordi jeg er så inderlig glad i mat at jeg vil "spare" kaloriene til den isteden...
![]() |
#18 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi har sjelden brus i hus egentlig. Men innimellom hender det at vi kjøper inn og da får storebror når vi også tar, uavhengig om det er helg eller ukedag.
![]() |
#19 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Brus eller saft til pizza! Vi pleier å spise pizza en gang i uken. Ikke alltid på en helgedag.
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Ingen av oss liker brus til maten, og egentlig ikke ellers heller, så vi har det så å si aldri i hus. (Det eneste unntaket er at mannen og jeg ofte kjøper litt cola til oss selv dagen etter en fest.
![]() |
|
|