|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dr Martens til en åtteåring?Vesla på 8.5 er over snittet opptatt av klær og mote generelt kan man si.
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Ja, hvis likevel må kjøpe sko til henne og disse ligger innenfor bruksområde og pris, så hadde jeg kjøpt uten å blunke. Hvorfor ikke kjøpe noe hun vil ha, istedenfor å kjøpe det som er PK?
![]() |
#3 |
anglofil
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Jeg ser og skjønner hva du mener. Har selv ei bestemt frøken som blir tatt for å være eldre enn hva hun er, men det er ett langt skritt mellom dr. Martens og nettingstrømper, miniskjørt og dype utringninger som vil utgjøre hele pakken. Hvis hun går i normale klær og rosa dr. Martens tror jeg ikke hun vil bli sett på som veldig annerledes. Kan jeg trøste deg med at det kommer hardere kamper enn rosa dr. Martens?
![]() |
#5 |
anglofil
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?De er fryktelig upraktiske når det er kaldt (djevelsk glatte), og i tillegg får man fryktelig mye gnagsår. Og de er stive Ikke noe for barneføtter. |
![]() |
![]() |
#7 |
anglofil
Er de stive i skinn også? Jeg liker den solide sålen og støtten de gir men jeg var som sagt ti år eldre en snuppa da jeg gikk i Dr Martens.
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Ortopeden Frøkna går til mente dette var gode sko til hennes ben fordi de hadde stiv helkappe. Hun klarer faktisk ikke å trå de skjeve. Heller dr. Martens enn Uggs "tøfler". Dr. Martens er skinn og må gås inn.
![]() |
#9 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Jeg syns ikke dr. martens er tacky, og ville aldri kommet på annet enn at det er morsomme sko i fine farger. Kunne glatt kommet på å kjøpe et par sånne til "best" og senterbruk om lommeboka hadde tillatt en sånn utskeielse
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Jeg har ikke hatt problemer med å kjøpe slike til en åtteåring pga utseende, men det faktum at de er veldig, veldig glatte på vinteren + at de sikkert først er gode å gå i når de er blitt for små til henne ( de tar lang tid å gå gode, synes jeg og et lite barn vil kanskje bruke lengre tid iom at de er lettere) så har jeg vært skeptisk. En 8åring er for ung til å skulle "lide for skjønnheten"
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Det er vanskelig å stoppe dem fra å være det de har lyst å være. Om skinnet ikke er plastbelagt og er av typen som tar vanlig skokrem kan man få dem gått inn i løpet av et par dager ved å bruke "ShoeEase" eller tilsvarende (en spray som gjør at skinnet går seg til så og si med det samme) ; og under kan man legge på et antiglippbelegg om man absolutt insisterer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Leser
|
Nei, ikke som "dagligsko". Jeg har Dr Martins selv og synes ikke det er bra sko for lek. Mine er ekstremt glatte og ikke forete. De er heller ikke bra i slaps. Mine unger har innimellom "finere utesko", og der kunne jeg helt klart ha kjøpt Dr Martins (men det er teori, i prakisk kjøper jeg ofte mye billigere sko som "finere utesko" i og med at de brukes så lite, men hadde jeg ikke behøvd å tenkt på penger, så ...)
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Jeg kunne lett kjøpt de til niåringen, men ikke som vintersko.
![]() |
#14 |
villende
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Jeg hadde nok ikke kjøpt dem, fordi jeg ikke anser Doc Martins som spesielt barnefotvennelig, men det kan jo hende skoen har utviklet seg siden den gang jeg trasket rundt i dem for 15 år siden. (Men det skal sies at jeg er av typen "Tante Grusom" som ikke får meg til å være med på å kjøpe sko med litt høy kilehel til niesen på 11, fordi jeg syns hun er litt liten til å traske rundt med høyhelte hverdagssko.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Jeg ville ikke kjøpt de til en åtte åring i stedet for hverdagssko, men som ekstrasko ment til bruk på byturer og besøk synes jeg det hadde vært ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Jeg skjønner utrolig godt hvorfor du tenker som du gjør. Du har vel sett at snuppa mi er ganske på samme måten.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Dr. Martens på vinteren er _farlig_.
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?Det tar lang tid å gå inn Dr. Martins-sko, i hvertfall de parene jeg har hatt. Utover det hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe det til noen, egentlig.
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dr Martins til en 8 åring?For å si det sånn: det blir lenge til jeg kjøper et par sko med snøring til niåringen min igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|