Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal meg en tegneserie

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-11, 15:18   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Anbefal meg en tegneserie

Anbefal meg en tegneserie.

Den skal helst treffe mannen, som er glad i sci-fi og superheltfilmer, men som ikke har lest andre tegneserier enn Donald, Pondus og Tommy. Den skal gjerne også treffe meg*, som er generelt glad i tegneserier, synes at sci-fi er like spennende som å se furuskog vokse, og som er glad i fantasy i Game of Thrones-gata. Engelsk eller norsk.

*Jeg trenger noe under treet til mannen, men vil gjerne underholdes selv også, og jeg har strengt tatt ikke tid til å google eller løpe i butikker.

Sist redigert av Cuyahoga : 26-11-11 kl 15:25.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 15:22   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en tegneserie

Fables. :nyfrelst:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 15:24   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stått og sett på Fables, faktisk, og tenkt at dette kunne jeg nok like. Jeg får se litt mer på det, om det kan være noe for mannen også.

Begynner man fra begynnelsen, forresten, eller kan de leses frittstående?

Gammel 26-11-11, 15:24   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slenger meg på Fables. Ellers er også Y last man standing veldig god, og DMZ.

Alle de må leses kronologisk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 15:26   #5
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor bestiller dere sånt? *kanskje det kan være noe for mannen min også*

Gammel 26-11-11, 15:27   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Fables fenger både mannen og meg, iallfall. Dessuten er den ganske mainstream, så det er gode sjanser for at en tegneserienewbie syns det er ålreit uten å falle helt av.

Gammel 26-11-11, 15:29   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Så kjapt på Amazon nå, og både Y last man og DMZ så absolutt ut som noe mannen kunne like. Takk for tips! (Jeg syntes ikke det så så dumt ut selv heller. )

Gammel 26-11-11, 15:30   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Fables fenger både mannen og meg, iallfall. Dessuten er den ganske mainstream, så det er gode sjanser for at en tegneserienewbie syns det er ålreit uten å falle helt av.

Ja, det er et godt poeng!

Gammel 26-11-11, 15:31   #9
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hvor bestiller dere sånt? *kanskje det kan være noe for mannen min også*

Amazon.co.uk, f.eks.

Gammel 26-11-11, 15:41   #10
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Amazon.co.uk, f.eks.

Takk, jeg skjønte det etter hvert. Beklager at jeg ikke kunne være til hjelp for deg.

Gammel 26-11-11, 16:01   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fables, deinitivt. Og Sandman er jo en evig klassiker. Sandman finnes også som praktutgave. En veldig god spinnoff til Sandman, som kan leses separat er Lucifer.

Teomannen og jeg leser Unwritten for tiden. Den er forholdsvis ny, og har vel kommet i fire utgaver bare, hvis jeg minnes rett. Den er det altså mulig å få med seg hele (til nå) i en jafs.

Alle disse bør leses kronologisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 16:30   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Takk, jeg skjønte det etter hvert. Beklager at jeg ikke kunne være til hjelp for deg.

Var ikke sånn ment, altså. Jeg skulle bare svare litt effektivt.

Gammel 26-11-11, 16:32   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fables, deinitivt. Og Sandman er jo en evig klassiker. Sandman finnes også som praktutgave. En veldig god spinnoff til Sandman, som kan leses separat er Lucifer.

Teomannen og jeg leser Unwritten for tiden. Den er forholdsvis ny, og har vel kommet i fire utgaver bare, hvis jeg minnes rett. Den er det altså mulig å få med seg hele (til nå) i en jafs.

Alle disse bør leses kronologisk.

Jeg har lest litt Sandman, men ikke fått overbevist han. Skal se på Unwritten. (Det er vanskelig å se for seg at dette ikke kommer til å ende med at jeg bruker en kvart formue på tegneserier på meg selv!)

Gammel 26-11-11, 16:39   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest litt Sandman, men ikke fått overbevist han. Skal se på Unwritten. (Det er vanskelig å se for seg at dette ikke kommer til å ende med at jeg bruker en kvart formue på tegneserier på meg selv!)

Du kan jo komme innom og kikke på våre, hvis du trenger litt ekstra overbevisning. Da følger det med kaffe også.

Gammel 26-11-11, 17:07   #15
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan jo komme innom og kikke på våre, hvis du trenger litt ekstra overbevisning. Da følger det med kaffe også.

Det høres fryktelig fristende ut! Om jeg rekker det før jul er en annen sak. I dag har firern fått vannkopper og jeg ser for meg ei uke med nattejobbing.

Gammel 26-11-11, 17:09   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Det høres fryktelig fristende ut! Om jeg rekker det før jul er en annen sak. I dag har firern fått vannkopper og jeg ser for meg ei uke med nattejobbing.

Vi skal ingen steder i romjula, vi.

Gammel 01-12-11, 12:34   #17
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bone!

Ser kanskje litt mer barnslig ut ved første øyekast, men neida.

Gammel 01-12-11, 12:37   #18
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Bone er bra, ja.

Gammel 01-12-11, 12:38   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bone, ja!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.