Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Prisforskjell på gave til ektemake versus barna

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 12:33   #1
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Prisforskjell på gave til ektemake versus barna

Jeg ble litt nysgjerrig, har dere en fast pris? Synes utifra de to trådene som omhandlet gave til barna og gave til ektemaken at forskjellen var vesentlig? Eller er den ikke det?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:34   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barna

Vi har ingen fast pris på noe. Ganske ofte har gaven til mannen min kostet mer enn det vi i fellesskap har kjøpt til Poden (og gaven fra mannen til meg også), men det varierer.

Gammel 13-12-11, 12:35   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker nok mer på mannen enn på gutta mine. Kanskje dobbelt så mye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:35   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det stor prisforskjell foreløpig, fordi mannens gaveønsker er mye dyrere enn barnas. Det jevner seg vel ut etterhvert tenker jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:36   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke noe fast hos oss. Men mannen sin er nok mer varierende. Han kan få alt fra bortimot ingenting til en større ting hvis det er noe han trenger. Eller en større ting fra oss til oss.

Ungene får alltid en eller annen form for gave som vi vet de blir glad for, pris er ikke førende der heller. Beste julegaven gutten vår fikk i fjor var et lass med Eliasbåter som jeg hadde kjøpt brukt av en forumvenninne. Nå skjønte ikke han at de var brukt, så det er ikke sikkert jeg hadde gjort det om han hadde vært større, men det har vært kanskje den aller fineste gaven noen gang.

Gammel 13-12-11, 12:36   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen fast pris på noe. Det kommer an på ønsker, behov, råd, osv. Jeg tror barna fikk dyrere enn oss voksne i fjor, men omvendt i år.

Gammel 13-12-11, 12:40   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ingen fast pris.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:45   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har vi ingen fast pris på noe som helst. Jeg prøver å gjøre det forholdsvis likt til ungene, men det er bare sånn omtrentlig. Mannen får veldig dyre ting i år, men det er det ikke sikkert han får neste år. Hva han kjøper for til meg aner jeg ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:46   #9
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Vi har forresten heller ikke noe fast pris. Men mannen får ikke store gaver, ei heller jeg. Maks 1000kr, men ofte ikke mer enn 500kr. Spørs jo litt hva han ønsker seg, men det er egentlig stort sett dyre ting, så jeg må finne på noe annet.
Guttene får stort sett for rundt 500-1000kr hver de også.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:46   #10
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ingen fast pris, men jevnt over bruker vi nok mer på gaver til hverandre enn til barna. Men så gir vi hverandre ting vi sannsynligvis ville kjøpt oss selv dersom vi ikke hadde fått det i gave, mens barnas gaver har en noe høyere morofaktor over seg.

Gammel 13-12-11, 12:48   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

I år er den svært stor, for vi har blitt enige om at vi ikke skal kjøpe noe til hverandre siden vi har brukt alt for mye i dragsuget av vannlekkasjen og alt annet som har gått galt, men sånn jevnt over tenker vi egentlig ikke over hva ting koster opp mot hverandre, heldigvis har vi alltid likt å lete litt etter gaver som treffer behovet enn prisnivået.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 13:00   #12
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ingen fast pris. Som regel kjøper vi noe som vi trenger sammen til oss.

Gammel 13-12-11, 13:05   #13
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Ca samme fra oss til barna (hver av dem) som det jeg gir til mannen. Men det kan variere.

Gammel 13-12-11, 13:17   #14
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år får kjæresten Parajumpers-jakke og dermed langt over det barna mine får. Generelt sett kjøpe eg nok dyrere til han enn barna. Kanskje det har med at barn ofte får veldig mykje til jul mens vi voksne stort sett får fra samboer/ektefelle og foreldre?

Gammel 13-12-11, 13:24   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen fast pris. Barna får for 2000-3000, mannens gave ligger ca på det samme.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 13:25   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi kjøper det som passer uavhengig av pris. Med en øvre grense som ikke er helt uttalt, men som likefullt eksisterer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 13:31   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden mannen og jeg ikke kjøper gave til hverandre, så sier svaret seg selv. I år får eldstemann øretelefoner til 1000 kroner ( ) + et par t-skjorter, mens minstemann nok bare får et brettspill. Vi har ingen øvre grense sånn egentlig, men jeg har nok en sperre på å bruke noe særlig mer enn 1000 kroner på hvert av barna.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 13:45   #18
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julegavene til hverandre her i huset er symbolske "Jeg setter pris på deg"-gaver. Å bruke 2-3000 på julegave til mannen er helt utenkelig, selv 1000 kr hadde nærmet seg min smertegrense betraktelig. Det har vel bare skjedd én gang, og da fikk jeg et smykkeskrin av mannen jeg hadde ønsket meg i årevis.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 13:51   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ingen fast pris. Vi pleier å oppdatere skiutstyr som julegave men akkurat i år blir det litt ekstra dyrt. Ny mobil til straks 10åringen og iPodTouch til 6åringen så det blir nok mellom 2 og 3tusen på hver av de i år.

Gammel 13-12-11, 13:52   #20
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

NEI, ingen fast pris. Ikke til noen innen familien. Ihvertfall ikke innen kjernefamilien. Jeg har bedt om penger til tannlege i år..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.