|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaJeg ble litt nysgjerrig, har dere en fast pris? Synes utifra de to trådene som omhandlet gave til barna og gave til ektemaken at forskjellen var vesentlig? Eller er den ikke det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVi har ingen fast pris på noe. Ganske ofte har gaven til mannen min kostet mer enn det vi i fellesskap har kjøpt til Poden (og gaven fra mannen til meg også), men det varierer.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaJeg bruker nok mer på mannen enn på gutta mine. Kanskje dobbelt så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaHer er det stor prisforskjell foreløpig, fordi mannens gaveønsker er mye dyrere enn barnas. Det jevner seg vel ut etterhvert tenker jeg.
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaDet er ikke noe fast hos oss. Men mannen sin er nok mer varierende. Han kan få alt fra bortimot ingenting til en større ting hvis det er noe han trenger. Eller en større ting fra oss til oss.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVi har ingen fast pris på noe. Det kommer an på ønsker, behov, råd, osv. Jeg tror barna fikk dyrere enn oss voksne i fjor, men omvendt i år.
![]() |
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaHar ingen fast pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaHer har vi ingen fast pris på noe som helst. Jeg prøver å gjøre det forholdsvis likt til ungene, men det er bare sånn omtrentlig. Mannen får veldig dyre ting i år, men det er det ikke sikkert han får neste år. Hva han kjøper for til meg aner jeg ikke.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVi har forresten heller ikke noe fast pris. Men mannen får ikke store gaver, ei heller jeg. Maks 1000kr, men ofte ikke mer enn 500kr. Spørs jo litt hva han ønsker seg, men det er egentlig stort sett dyre ting, så jeg må finne på noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVi har ingen fast pris, men jevnt over bruker vi nok mer på gaver til hverandre enn til barna. Men så gir vi hverandre ting vi sannsynligvis ville kjøpt oss selv dersom vi ikke hadde fått det i gave, mens barnas gaver har en noe høyere morofaktor over seg.
![]() |
#11 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaI år er den svært stor, for vi har blitt enige om at vi ikke skal kjøpe noe til hverandre siden vi har brukt alt for mye i dragsuget av vannlekkasjen og alt annet som har gått galt, men sånn jevnt over tenker vi egentlig ikke over hva ting koster opp mot hverandre, heldigvis har vi alltid likt å lete litt etter gaver som treffer behovet enn prisnivået.
![]() |
#12 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaVi har ingen fast pris. Som regel kjøper vi noe som vi trenger sammen til oss.
![]() |
#13 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaCa samme fra oss til barna (hver av dem) som det jeg gir til mannen. Men det kan variere.
![]() |
![]() |
#14 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaI år får kjæresten Parajumpers-jakke og dermed langt over det barna mine får. Generelt sett kjøpe eg nok dyrere til han enn barna. Kanskje det har med at barn ofte får veldig mykje til jul mens vi voksne stort sett får fra samboer/ektefelle og foreldre?
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaNei, vi kjøper det som passer uavhengig av pris. Med en øvre grense som ikke er helt uttalt, men som likefullt eksisterer.
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaSiden mannen og jeg ikke kjøper gave til hverandre, så sier svaret seg selv. I år får eldstemann øretelefoner til 1000 kroner (
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaJulegavene til hverandre her i huset er symbolske "Jeg setter pris på deg"-gaver. Å bruke 2-3000 på julegave til mannen er helt utenkelig, selv 1000 kr hadde nærmet seg min smertegrense betraktelig. Det har vel bare skjedd én gang, og da fikk jeg et smykkeskrin av mannen jeg hadde ønsket meg i årevis.
![]() |
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaIngen fast pris. Vi pleier å oppdatere skiutstyr som julegave men akkurat i år blir det litt ekstra dyrt.
![]() |
#20 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Prisforskjell på gave til ektemake versus barnaNEI, ingen fast pris. Ikke til noen innen familien. Ihvertfall ikke innen kjernefamilien. Jeg har bedt om penger til tannlege i år..
![]() |
|
|