|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Private samtaler ved kassaapparatetEn det bare meg, eller er det flere som reagerer på at ansatte i butikker, på posthus, i helsevesen osv har private samtaler seg imellom eller med venner som enten er kunder eller bare står og "henger" ved kassa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetHar også opplevd dette flere ganger i diverse butikker. Har de sett meg og likevel velger å fortsette samtalen og det drøyer, ja da går jeg bare uten varene og handler helst ikke der igjen - så sær er jeg. Om en i kassa på matbutikken prater med en annen og likevel ekspederer meg imens, det er noe annet og helt greit.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetDe gangene jeg ser slikt, avslutter de/tar pause så snart det kommer andre i køen, og fortsetter evt etter at andre kunder er ekspedert. At de gjør (kjapt) ferdig samtalen, eller at vedkommende trår tilside.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetJeg pleier å si ifra jeg - "unnskyld, kan jeg få gå foran hvis dere skal prate en stund? Jeg har litt dårlig tid", eller "unnskyld, kan en av dere hjelpe meg? Hvis ikke - er det ok om jeg legger fra meg varene her når jeg går? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetDe få gangene jeg har opplevd dette har det vært helt tydelig at den ansatte forsøker å avslutte samtalen, mens kunden skravler og skravler i vei. Altså ikke at det nødvendigvis er venner av den ansatte, men veldig pratesjuke kunder.
![]() |
#7 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetJeg syns nesten det jeg overhører er verre enn det å vente. :bygdesladder:
![]() |
#9 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetÅja. pratesyke kunder, det er noe annet.
![]() |
#10 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetIrriterer meg helst over de som står å tripper bak i køen jeg med få varer og nesten forventer at ting skal gå i dems tempo. Om jeg har stått med kurven full i kø i 10 min,bryr de seg fint lite om og det er nesten som at de dunker borti ryggen min med vilje for å vise at de har få varer og BØR slippes forbi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetJeg har større tålmodighet om jeg hører/ser at den ansatte forsøker å avslutte samtalen, at det er en kunde som oppholder. Jeg synes ikke det er vanskelig å bryte inn til de som fører private samtaler og tydelig ikke bryr seg om at jeg som kunde står der og venter - men jeg gjør det ikke fordi jeg mener det burde være totalt unødvendig, jeg går heller, det er min løsning. Har ikke gjort det veldig mange ganger, kan telle på en hånd. Der hvor man ikke kan kjøpe tjenesten/varen i en annen butikk har jeg faktisk aldri opplevd dette. Situasjonene jeg omtaler er forøvrig der hvor jeg blir oversett selv stående fremst i kassa og det altså ikke er en annen kunde som blir ekspedert. Forøvrig har jeg selvsagt ingen problemer med å spørre betjening om hjelp, synes bare dette skiller seg fra øvrige situasjoner.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatet
Så fordi du har god tid, så forlanger du at alle andre skal ha det også?
![]() |
#13 |
Gangster girl
Det er jo på en måte begrenset hvor mange folk du skal slippe frem i køen da, de fleste får jo panikk når de ser en full kurv med mat |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Javel? Merkelig, jeg har aldri opplevd det.
![]() |
#15 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetJeg hadde full vogn og ble sluppet forbi av en med halvfull kurv. Han kunne vente sa han, mens Sophia var ganske tydelig på at hun ikke hadde lyst til å vente.
![]() |
#16 |
Gangster girl
stadig det, kommer vel litt ann på når man handler på døgnet. Hver uke jeg handler, står det en eller annen håndtverker å tripper med cola og bollene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gangster girl
Jeg har til og med opplevd at damen i kassen åpner en ny kasse for meg og ber de andre stå der de står, som regel springer de bakerste i køen til den nyåpnede kassen |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
Eg har lagt merke til at det er langt fleire av desse, når eg handler i 11-12-tida enn når eg handler på ettermiddagen. Så eg trur det er eit har-eigentleg-ikkje-tid-til-lunsjpause-og-må-tilbake-jobb-fenomen. Alt i alt har eg inntrykk av at folk som handler på dagtid er mykje mindre gira på å stå i kø enn folk som handler etter arbeidstid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetÅh, fineste tråden! Jeg har nemlig slitt litt med julestemningen i år. For første gang på 18 år sitter jeg ikke i kassa før jul og overværer galskapen på nært hold. Det har liksom vært noe som manglet, men NÅ fikk jeg julestemning, og er samtidig overlykkelig over den nye jobben min
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Private samtaler ved kassaapparatetSjelden jeg opplever at de ansatte står og snakker med kjentfolk og ikke tar pause/avslutter for å betjene kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|