|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger hjelp - kjaptJeg skal lage risboller. (Burde være rimelig enkelt ja.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Trenger hjelp.....kjapt.Jeg pleier å smelte sjokoladen i kaffe og delfiafettet for seg selv. Jeg ville bare blandet alt og håpet på det beste. Tror det skal gå greit.
![]() |
#3 |
Jordbærpiken
![]() Sv: Trenger hjelp.....kjapt.
Jeg smeltet delfiafettet på helt svak varme, og kjølte det av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Trenger hjelp.....kjapt.Ah, jeg pleier ikke å kjøle det ned så mye. Jeg pleier å blande sjokoladen i eggedosisen før jeg heller over delfiafettet. Til slutt blander jeg i puffet ris. Fram til risen mikser jeg alt med håndmikser.
![]() |
#5 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp.....kjapt.Jeg har samme fremgangsmåte på både risboller og delfiakake. Har aldri opplevd at det har skillt seg. Smelter delfiafettet på middels varme. Skrur ned og har i sjokoladen oppbrekt i biter og lar det smelte nedi fettet. Rører når det har smelta litt. Bruker ikke kaffe, da, men. Så heller jeg det i tynn stråle oppi eggedosisen mens håndmixeren går så fort den kan uten at det fyker røre overalt.
![]() |
#7 |
Trøtt
|
![]() Sv: Trenger hjelp.....kjapt.Hva med å vispe inn et egg i blandingen? Om jeg lager sjokoladeglasur og den skiller seg så hjelper det å vispe inn et egg og piske godt, da blir blandingen glatt og fint igjen.
![]() |
#8 |
Jordbærpiken
![]() Sv: Trenger hjelp.....kjapt.Takk for tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|