Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Parkett i stue/spisestue? Eller laminat?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-11, 22:08   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Parkett i stue/spisestue? Eller laminat?

Vi skal legge nytt gulv i stua og spisestua (åpen løsning) og skal velge hva vi skal ha. Ser av andre tråder at de fleste anbefaler parkett? Det er temmelig gulvkaldt vinterstid i 1.etg, og det har såvidt jeg har skjønt noe å si. Ulempen med parkett er jo slitasje og hakk da....men den kan jo slipes i motsetning til laminat. Har laminat på kjøkkenet og i 2.etg, men kjøkkenet har et totalt annerledes gulv enn det som skal være i stua og spisestua, så det er ikke noe must at det skal matche på noe vis (skiferlaminat på kjøkkenet).

Si at jeg tenker rett når jeg heller mest mot parkett? Og har noen erfaring med gulvvarmeløsninger for å legge under, av den typen man omtrent legger firkant for firkant og plugger kontakt i veggen etterpå?

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.