|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Kattene bæsjer og tisser inne!Jeg blir sprø. Helt siden vi fikk kattene i september har den ene hatt problemer med å gå i kassa. Den har hatt perioder hvor den har vært veldig flink og vi har hjulpet den med å sette den i kassa med jevne mellomrom. Det er en hannkatt som er kastrert. Han er nå 6 måneder gammel. Hunnkatten tror jeg ikke har uhell, for hun ser jeg går mer i kassa også.
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Hvor ofte bør doen vaskes når man har to katter, kanskje jeg vasker den for sjelden?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Æsj, så irriterende!
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Takk for tips, skal gå innom dyrebutikken og kjøpe det i dag.
![]() |
#5 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Huff så vanskelig. Min erfaring med to katter er at hannkatten går ut og gjør sitt fornødne og så får den fine hunnkatten ha kassa for seg selv. Det kan være at de ikke synes kassa er ren nok, jeg vil anbefale deg perler. At de gjør fra seg inne er jo helt uakseptabelt, er de stresset etter nyttår kan du kjøpe en sånn sak til å plugge i stikkontakten som utskiller feromoner, slik at kattene blir beroliget. Legg appelsinskall eller noe annet de ikke liker lukten på der de har gjort fra seg, så går de neppe dit igjen.
![]() |
#6 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Et vesentlig poeng nå er at mange katter er værfrustrerte pga. mye snø . Og da kan det gå galt.
![]() |
#7 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Spray til vask, ja. Ellers ville jeg prøvd en sånn feromon (hvis jeg husker navnet riktig) stikk-kontakt-luktedings som dyrlegen og kanskje også dyrebutikken selger. Virker beroligende. Jeg ville også i en periode begrenset området til kattene grundig, og hatt to doer.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Takk for tips. Jeg skal forsøke med den der wash off-sprayen for å vaske vekk alle lukter, og sånn der feromongreie, samt vaske kattedoen grundig og evt. bytte strø etterhvert.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Til sammenligning har mamma to av de andre kattene i kullet og de har aldri hatt uhell i det hele tatt. De ble kastrert samtidig alle fire også.
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Hannkatten vår likte ikke do med tak på, så vi fjernet taket og da går han i kassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Kan ikke noe om katter, men jeg har bodd med en. Den likte en type sand bedre enn andre, og jeg tok ut bæsj hver gang den hadde vært der. Hund er mitt husdyr. Som hundeeier, ville jeg tenkt det kanskje kan være at den ene (hunnen) har hevd på dokassen, så den andre kvier seg for å gå der?
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Får prøve å fjerne taket, evt. ha en do til plassert et annet sted.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Noen katter nekter å dele do med andre katter, har jeg erfart. Spesielt gjelder dette katter av ulikt kjønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Takk for eddik-tips, Lhi-My. Han har gått i doen masse før, så jeg mistenker at han er overrenslig og at det er derfor han ikke går der. Prøver hvertfall å vaske den skikkelig først, har kjøpt inn sånn urinnøytraliserende nå.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Tisser han mye eller er det små skvetter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Han tisser mye, men jeg har tenkt tanken på UVI og tar han med til dyrlegen om det ikke bedrer seg nå.
![]() |
#17 |
Tøff
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Ellers er visstnok regelen at har man mer enn én katt skal man ha like mange doer som katter. Uansett er det greit å ta med dyr som endrer oppførsel til vetrinær. =)
![]() |
#18 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Bah, må vi ha enda en do da. Jaja, får forsøke dette andre først, det har funket greit en lang periode uten uhell, så plutselig nå når de ble alene igjen på dagtid har de hatt uhell.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Doen står ikke nær maten? Det vil si i samme område, feks på kjøkkenet? Noen katter begynner å klusse hvis de kjenner matlukten ved doen, da vil de ikke gjøre fra seg der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kattene bæsjer og tisser inne!Doen er langt unna maten. Der de har uhell er faktisk nærmere maten enn det doen er.
![]() |
|
|