|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger hjelp til selskapsmeny!Jeg skal arrangere middag for mannens stipendiater og assistenter. Vi blir 8 til bords, en er muslim og spiser ikke svin. Ingen drikker alkohol. Jeg er hjemme på dagtid den aktuelle dagen, foretrekker å lage det meste av maten ferdig på forhånd slik at jeg kan tilbringe tid sammen med gjestene når de kommer. Forslag til en god, gjerne litt enkel, treretters meny som de fleste kan like? Gjestene våre er unge og kommer fra ulike land og verdensdeler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trøtt
|
![]() Sv: Trenger hjelp til selskapsmeny!Jeg tror jeg hadde gått for fisk til hovedrett. God norsk fisk, tilberedt på forholdsvis tradisjonelt vis.
![]() |
#3 |
keep on dreaming
![]() Sv: Trenger hjelp til selskapsmeny!
Takk for svar! Fisk kan sikkert funke, selv om jeg i utgangspunktet har tenkt fisk til forrett og kjøtt til hovedrett. Hva slags fisk tenker du på i så fall? Det trenger absolutt ikke å servere norsk tradisjonell mat, altså. Ikke-halal går visst fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Trenger hjelp til selskapsmeny!Jeg er veldig glad i torsk, og etter et par besøk på Oro så vet jeg at jeg kan anbefale Terje Næss sine oppskrifter med Strøm Torsk: http://www.stromtorsk.no/p/cat/4
![]() |
#5 |
keep on dreaming
![]() Sv: Trenger hjelp til selskapsmeny!De oppskriftene så spennende ut - takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til selskapsmeny!Jeg laget denne 6-retteren til min egen 40-årsdag, og laget nesten alt klart på forhånd slik at jeg kunne tilbringe kvelden ved bordet sammen med gjestene. Hovedretten med konfiterte andelår (kjøpes ferdig på f.eks Smart Club og varmes i ovnen), rødbetepuré og aspargesbønner krever lite arbeid, ser fantastisk ut og smaker nydelig. Lar seg fint kombinere med fisk til forrett og kanskje pannacotta til dessert?
![]() |
![]() |
#7 |
keep on dreaming
![]() Sv: Trenger hjelp til selskapsmeny!WOW, Arran - så flink du er! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til selskapsmeny!Takk, Drømmedama
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Trenger hjelp til selskapsmeny!Viltgryte er jo veldig godt og noe som kan lages ferdig tidlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|