Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gardinspørsmål

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-12, 20:19   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gardinspørsmål

Hvis man har vinduer på halve veggen og ikke planlegger å ha møbler foran, skal gardinene gå helt ned til gulvet da?

Hvis man har vinduer på halve veggen og en svær sofa foran som rekker opp til karmene, skal gardinene stoppe ved sofakanten, eller gå helt ned til gulvet bak sofaen?

Og hva er penest? Panelgardiner? (Stue.)

Gammel 10-01-12, 20:35   #2
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Gardinspørsmål

Vi har lange gardiner overalt, både der det ikke står møbler og bak sofaen.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 20:39   #3
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lange gardiner er penest, synes jeg. Men kortere gardiner er enklest hvis du trenger å trekke de for. Jeg har en sofa foran et stort vindu (3 x 80 cm) og sidegardiner som går helt til gulvet. Jeg har 3 stk 80 cm brede liftgardiner, så jeg trenger ikke å trekke for sidegardinene. Min sofa står helt skjøvet inntil vinduskarmen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 20:41   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lange gardiner som henger bak sofaen. Jeg synes at gardinene faller penere da, ellers kommer de ofte i konflikt med overkanten på sofaen.

Jeg er ikke så glad i panelgardiner. Jeg synes ofte at det blir litt lite liv på veggen, men det kommer litt an på gardinene og eventuelle mønster.

Gammel 10-01-12, 21:50   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ned til gulv, ja, var det jeg tenkte også. Ser disse greie ut? Er på utkikk etter noen fine hvite, nøytrale gardiner. Men de skal se "moderne" ut, hvis dere skjønner.

Gammel 10-01-12, 22:19   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns lange gardiner overalt er finest hvis man skal ha gardiner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 22:33   #7
Mirmell

Mirmell sin avatar

Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Ned til gulv, ja, var det jeg tenkte også. Ser disse greie ut? Er på utkikk etter noen fine hvite, nøytrale gardiner. Men de skal se "moderne" ut, hvis dere skjønner.

De så fine ut. Gardiner med maljer henger pent.

Gammel 10-01-12, 22:36   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Lange over alt, ja.

Gammel 10-01-12, 22:40   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De ser veldig fine ut, Ramses!

Gammel 11-01-12, 07:30   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg ser at fargen heter Ecrue, hvilken farge er det, egentlig? Hvitgrå?

Gammel 11-01-12, 07:41   #11
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nja. Hvit mot beige kansje. Varmhvit. Jeg likte også gardinene - er de fra Kid? Jeg har fått flekker som ikke går av i vask på en lengde, og må bytte ut alle mine gardiner, siden jeg ikke finner maken nå.
Maljegardiner er absolutt min favoritt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:20   #12
Mirmell

Mirmell sin avatar

Standard

Litt sånn eggehvit/lys beige. Ikke kritthvite. Er gardinene fra KID?

Gammel 11-01-12, 17:53   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Princess, ikke Kid. Hadde egentlig tenkt meg kritthvite gardiner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.