Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godispose i bursdag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Godispose i barnebursdag?
Ja, det hører med. 58 33,92%
Nei, den er vi lei/ liker ikke det. 93 54,39%
Annet : vennligst spesifiser. 25 14,62%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 10:56   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Godispose i bursdag?

Jeg er så evindelig lei av den godis posen.. Jeg er sikkert ikke den eneste.
Jeg har til nå laget andre varianter som med leker i, engang hadde vi klistermerkebok med klistermerker o.l.
Nå ryker budsjettet i.o.m. at vi leier lokal for å få plass til alle barna.

Er det greit å droppe posen? Evnt andre forslag?

Gammel 25-10-07, 10:58   #2
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Godispose i bursdag?

Syns det er helt greit å droppe godteposen.
Sett frem en skål eller to med godis på bordet,så kan de forsyne seg der.
Syns ofte det bare blir et eneste tull med godteposer.

Gammel 25-10-07, 10:58   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har vi bursdager både med og uten godteposer. Ungene ser ikke ut til å bry seg om de får eller ikke. Kjør trygt bursdag uten godis, du.

Gammel 25-10-07, 11:00   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi droppet posen og hadde istedet mange forskjellige fruktfat rundt på bordene med oppskjærte godbiter. Når barna reiste, fikk de en liten oppmerksomhet (kjøpt på den geniale nettbutikken som Iset linket til) og jeg hørte ikke noen som klaget.

Nå kom det neppe som noe sjokk på noen i den bursdagen at jeg er sukker-nazi, så jeg tror nesten at ungene hadde stusset hvis de hadde fått godteri.

Gammel 25-10-07, 11:07   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Link til den nettbutikken vil jeg gjerne ha!

Det virker som om en del barn forventer godtepose. Jeg liker det ikke, spesielt ikke på min sønns bursdag. Min sønn liker nemlig ikke godteri og da er det jo rimelig dumt å ha godteri når det skal være hans dag. Barna fikk i stedet en sånn som man gjør såpebobler av pluss noen ballonger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:08   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er antageligvis den eneste mamman som ikke deler ut godteposer når de skal gå. Vi setter frem godis i skåler ved bordet, eller stør det mellom asjettene. Jeg har veldig lite til overs for godteposer som deles ut når man skal hjem, for jeg er overhodet ikke interessert i at mitt barn skal gå og knaske godteri resten av dagen.

Gammel 25-10-07, 11:10   #7
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Godteposer i bursdager er ikke noe jeg hisser meg opp over.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:12   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi fisker eller har skattejakt
Det må nødvendigvis ikke være goddis i posen/pakken

Her fikk barna såpebobler eller andre småtterier

Gammel 25-10-07, 11:13   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Link til den nettbutikken vil jeg gjerne ha!

http://www.helti100.no/epages/Helti1...Shops/HeltI100

Gammel 25-10-07, 11:40   #10
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde ikke godteposer, men fisket. I fiskene var det såpebobler, sjørøverballonger og gullpenger.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:46   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det hodler i massevis med kaker og eventuelt godter i skåler på bordet. Gjestene trenger ikke få noe gave eller godtepose eller noe.

Gammel 25-10-07, 11:57   #12
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er antageligvis den eneste mamman som ikke deler ut godteposer når de skal gå. Vi setter frem godis i skåler ved bordet, eller stør det mellom asjettene. Jeg har veldig lite til overs for godteposer som deles ut når man skal hjem, for jeg er overhodet ikke interessert i at mitt barn skal gå og knaske godteri resten av dagen.

Jeg er ikke begeistra for godtepose, men etter sterkt press brøt jeg sammen. Vi har skattejakt eller fisker, og det er litt godt og noe annet (såpebobler e.l.) i posene.

De deles ikke ut før avmars. Det synes jeg er en fryktelig dårlig skikk. Ikke bare fordi man sender en allerede sukkergira sukkerunge hjem med enda mer bensin, men fordi det kanskje er søsken hjemme som ikke har vært i bursdag.

Gammel 25-10-07, 12:13   #13
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sist vi hadde barnebursdag fikk alle med seg en liten pose med "prinsesse-utstyr", (plastveske og plastring) kjøpt på lekebutikken til 10.kr. Veldig poppis! Barna var fra 3 til 6 år.

Gammel 25-10-07, 12:48   #14
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Godteposer i bursdager er ikke noe jeg hisser meg opp over.

Signerer jane her.
syns det er helt greit jeg.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 12:52   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

men fordi det kanskje er søsken hjemme som ikke har vært i bursdag.

Det er jo en av grunnene til at jeg syns godteposer er greit. Når en av mine kommer hjem med godtepose, så er det stor stas å dele med de andre.

Gammel 25-10-07, 13:04   #16
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fisket ispinner i fjor. Året før hadde vi fruktfat med sjokolade på.

Gammel 25-10-07, 13:12   #17
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir godteposer. Men midt i selskapet slik at det blir spist opp før de går.

Sist fødselsdagselskap hadde vi fiskedam, med aluminiumsfoliefisker (inspirert av Maximillia) med hyssingløkker i. Fiskene lå på et blått teppe på gulvet og så måtte de, en etter en, klare å fange en på kroken. I fiskene var det en eske med Smurfepastiller, en kjærlighet på pinne og en liten sjokolade.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 13:40   #18
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Vi har godteposer. Ungene forventer det. Men vi deler ikke ut når de skal gå, da, vi pleier å ha en eller annen konkurranse eller fisking, noe som krever litt aktivitet. Det pleier være populært.

Jeg er forøvrig enig med Sitron i at det er veldig greit at de får med seg noe hjem som de kan dele med søsken.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 13:54   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kjøpte du å ga med gjestene? Den butikken ligger ikke langt fra jobben, så jeg kan jo bare stikke innom å hente. En pose hører med i bursdag, men det behøver nødvendigvis ikke å være gotteri. Vi har fiskedam med poser, men der er det gjerne en liten ting oppi og et pastilleske. (Mio sukkerfri)

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 13:57   #20
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes godteposer i bursdag er helt greit. Ikke nødvendig, men heller ikke fyfy. MEN, jeg foretrekker at de gis ut i bursdagen, og ikke når barna skal dra hjem igjen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.