Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du eller ønsker du deg hytte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er viktig for deg ved valg av hyttested?
Nærhet til der jeg opprinnelig kommer fra 4 3,57%
Nærhet til sjø, fjell, skog eller annet 86 76,79%
Nærhet til der jeg bor slik at bruksmulighetene blir større 68 60,71%
Annet 4 3,57%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-11, 15:14   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du eller ønsker du deg hytte?

Hvilke kriterier er i så fall viktige for deg da du skaffet deg eller eventuelt skaffer deg hytte?

Utdyp gjerne!

Gammel 16-10-11, 15:27   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?

Vi ville ha hytte ved sjøen, og lette langs hele kysten fra Gøteborg til Kristiansand. Vi bor i Oslo-området.
Vi har allerede tilgang til hytte med veldig gode skimuligheter om vinteren og flotte tur- og fiskemuligheter om sommeren. hadde vi ikke hatt det, er det mulig vi hadde gått for fjellhytte istedet for.

Vi endte opp meg gammelt småbruk rett ved sjøen i Aust-Agder, forresten, og elsker stedet selv om vi ikke har noen tilknytning der.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 15:31   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hytte på fjellet. Det viktigste var lang skisesong så derfor har vi hytte et godt stykke opp på fjellet. Jeg synes det er i lengste laget dit, men det går helt fint med helgeturer altså.

Gammel 16-10-11, 15:32   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi eier ikke, men har fri bruk av hytte ved sjøen. Fint turterreng, utsikt, usjenert og ikke for langt hjemmefra er det viktigste for oss.

Gammel 16-10-11, 15:32   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en hytte med nærhet til der omtrent hele min slekt bor/ kommer fra, men vi drømmer om hytte på fjellet. Først og fremst fordi vi liker gode skimuligheter og turmuligheter om høsten. Våren og sommeren er så fin her vi bor og har hus, så da frister det som regel mest å være hjemme.
Vi ser at behovet for å reise på hytta vi har nå er veldig begrenset, og at området der ikke er så spennende når barna blir eldre. Jeg trives godt der, og har mange av mine i området der, men en hytte bør være en plass for hele familien, og jeg sliter litt med å få mannen med dit, og da blir den egentlig litt pesete og eie.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 15:36   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke hytte og fikk sjokk for 4-5 år siden, da vi oppdaget at vi faktisk kunne tenkt oss hytte. Vi har alltid vært hyttemotstander begge to ("Hytte? Nei det skal vi aldri ha. Kun utgifter, vedlikehold og enda et sted å bli bundet til.") men plutselig forandret vi mening.

Det viktigeste for oss er skimuligheter om vinteren og vi vil derfor ha hytte på fjellet. I tillegg bør det være bademuligheter sommerstid, og også fint turterrend både sommer og vinter.

Drømmen er en hytte nær Geilo, men det blir for langt å reise til vanlig helgebruk, desverre. Pr nå leier vi fjellhytte på åremål og vi elsker hyttelivet. Jeg ser ikke bort fra at vi kommer til å kjøpe oss en hytte på fjellet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 15:40   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har lekt litt med tanken, og står på venteliste på kolonihage. Vi vurderte også torp i Sverige. Jeg vil ha mer landlige omgivelser enn vi bor i, nærhet til der vi bor så det ikke er pes å reise dit, og nærhet til sjø.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 15:57   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hytte på fjellet i Trysil, fordi det ble den beste kombinasjonen av gode skiforhold for både barn og voksne, fine hytteområder og overkommelig avstand fra Oslo.

Sånn egentlig ville jo vi voksne til Hemsedal, men det er for langt og for lite barnevennlig.

Jeg kunne også tenkt meg en av de bittesmå hyttene i Oslofjorden. Det blir ikke aktuelt å ha sommerhytte i 3-4 t effektiv kjøreavstand, kjenner jeg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 15:59   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke, men kjæresten og jeg ønsker oss intenst. Stille og rolig er eneste krav. Hyttefelt og vintersportssteder utgår med høye kneløft.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 16:07   #10
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Vi bygger hytte ved sjøen 10 mil fra hjemmet vårt. Mannen min er oppvokst ved havet og ønsket sjøtomt, og jeg ville ha en hytte i rimelig kjøreavstand. Nærhet til våre barndomshjem var ikke viktig, da de er så langt unna at bruken ville blitt minimal. Vi ønsket heller ikke å bygge i et hyttefelt. Og så er jeg såpass bedagelig at jeg vil ha bilvei frem til hytta + innlagt strøm og vann.
Jeg gleder meg til hytta en gang blir ferdig.

Gammel 16-10-11, 16:11   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Og så er jeg såpass bedagelig at jeg vil ha bilvei frem til hytta + innlagt strøm og vann.

Åjah.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 16:12   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Ulvefars side har vi hytte i skog/fjell i innlandet, på min side har vi sommerhus ved sjøen. Det er to timer å kjøre til hytta, drøyt fire timer å kjøre til sommerhuset. Jeg skulle ønske sommerhuset lå nærmere, det er for langt å kjøre for en helg, så det blir til at vi har lange ferier der, mens hytta på fjellet brukes hele året og det er lettere å reise opp for en helg nå og da.

Ulvefars hytte er en hytte av typen Selvpinende Tradisjonell, dvs. uten strøm (inntil svært nylig) eller vann eller bilvei, hvor egentlig alle tilbygg eller reparasjoner bør utføres med materialer man har funnet/arvet fra annet bygg. Det er litt juks å kjøpe plank, altså, når man kan bruke gamle ostehyller. Men selv jeg, som er glad i hytta men hadde elsket den om den hadde hatt innlagt vann og man hadde fått lov til å bruke den nylig innlagte strømmen til noe, ser sjarmen.

Gammel 16-10-11, 16:13   #13
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ønsker meg hytte ved sjøen, i helgeturkjøreavstand fra Oslo. Vi har tilgang på fjellhytte gjennom familien, den ligger fantastisk til men siden den ikke har strøm og vann blir den minimalt brukt dessverre.

Enn så lenge så blir det med drømmen, det ser ikke ut til at vi kommer til å kjøpe oss hytte med det første.

Gammel 16-10-11, 16:15   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi tilgang til sommerhus ved havet, som vi dessverre aldri bruker lenger, fordi det er langt ut ved Trøndelagskysten, lang reisevei, ingen butikk, og ikke mulighet for å ta med seg Lillemann, da vi ikke får fram rullestolen dit.

Heldigvis har vi derfor tilgang til hytte, tvers over tunet til svigers, fillern i vold inn i skaugen. Dit tar det bare tre timer å reise til, med ungene på slep.

Skulle vi kjøpt hytte selv, ville nærhet til hjemmet og tilgjengelighet for rullestol være avgjørende faktor. Jeg synd det blir litt for klaustrofobisk til tider med bare skaug på alle kanter, så jeg tror jeg ville ønsket meg åpne vidder, godt terreng for langrenn og pulk, og med badetjern om sommeren. Vi er ikke båtfolk, og ingen av oss liker bade i sjøen, så hytte ved sjøen ville være bortkasta for vår del.

Gammel 16-10-11, 16:17   #15
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har i det siste drømt om hytte. Men den skal ligge i grei kjøreavstand, max et par timers kjøring. Det viktigeste er at det er i nærheten av OK turterreng. Om det er fjell, sjø eller skog spiller ikke så stor rolle.

Har vokst opp med hytte og så jeg vet hvor mye kos det er med det. Jeg har forsåvidt hatt tilgang til hytta helt til de siste årene, og den erfaringen har vist meg at det ikke er noen vits i å ha hytte med lang kjørevei. Da blir den ikke brukt.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 16:21   #16
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hytte på fjellet. En times kjøretur fra der vi bor. Dvs der vi vanligvis bor. Kjørevei fram hele året minus vinteren, da må vi gå 800 meter. Det er en ok pris å betale for at ungene kan leke fritt og renne overalt, uten at i trenger å frykte at de krasjer med en bil. (dessuten har bonden skuter om vi er late eller har noe som skal opp).

Jeg drømmer om hytte ved sjøen, i mitt barndoms paradis. Men det blir neppe aktuelt, og vi har dessuten tilgang på to sjøhytter.

Den aller største drømmen er sommerhus i Italia, som vi kan boni i mnd i strekk. Skal ikke se bort fra at det blir realitet en gang, når ungene er ute av redet.

Gammel 16-10-11, 16:38   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har, og for oss var nærhet til sjø viktig
Både fordi vi bor landlig nå, med fjell og sånn. Og fordi mannen er oppvokst ved havet.
Men vi hadde også et kriterie om maks 2 timers kjøring hjemmefra.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 16:46   #18
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hytta vår var ferdig for 3,5år siden. Den liger 50m fra sjøkanten, og det er flott turterreng både ved vann, i skog og på fjellet.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 16:47   #19
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke hytte selv, men våre foreldre har tilsammen 3 hytter. 2 er ved sjøen og 1 er på fjellet. Den på fjellet blir minst brukt da den har utedo og ikke strøm. Synes det er viktig med do, dusj og strøm. Også må ikke hytta være så langt unna. Max et par timer å kjøre.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 16:51   #20
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi har hytte ved sjøen, dvs. 4-5 min gange ned til stranda, men har ikke sjøutsikt. Hytta ligger i "skauen" med 4 andre hytter spredt rundt. Vi har sommervann og utedo, er så sjarmerende så.
Vi trives veldig godt når vi er der, men det er ikke slik at vi må på hytta. Jeg har f.eks. ikke vært der siden august og det er ikke noe stress. Vi bruker ca 1 time og 15 min på kjøre dit.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.