|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva er viktig for deg ved valg av hyttested? | |||
Nærhet til der jeg opprinnelig kommer fra |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 3,57% |
Nærhet til sjø, fjell, skog eller annet |
86 | 76,79% |
Nærhet til der jeg bor slik at bruksmulighetene blir større |
68 | 60,71% |
Annet |
4 | 3,57% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi ville ha hytte ved sjøen, og lette langs hele kysten fra Gøteborg til Kristiansand. Vi bor i Oslo-området.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Hytte på fjellet. Det viktigste var lang skisesong så derfor har vi hytte et godt stykke opp på fjellet. Jeg synes det er i lengste laget dit, men det går helt fint med helgeturer altså.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi eier ikke, men har fri bruk av hytte ved sjøen. Fint turterreng, utsikt, usjenert og ikke for langt hjemmefra er det viktigste for oss.
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har en hytte med nærhet til der omtrent hele min slekt bor/ kommer fra, men vi drømmer om hytte på fjellet. Først og fremst fordi vi liker gode skimuligheter og turmuligheter om høsten. Våren og sommeren er så fin her vi bor og har hus, så da frister det som regel mest å være hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har ikke hytte og fikk sjokk for 4-5 år siden, da vi oppdaget at vi faktisk kunne tenkt oss hytte. Vi har alltid vært hyttemotstander begge to ("Hytte? Nei det skal vi aldri ha. Kun utgifter, vedlikehold og enda et sted å bli bundet til.") men plutselig forandret vi mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har lekt litt med tanken, og står på venteliste på kolonihage. Vi vurderte også torp i Sverige. Jeg vil ha mer landlige omgivelser enn vi bor i, nærhet til der vi bor så det ikke er pes å reise dit, og nærhet til sjø.
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har hytte på fjellet i Trysil, fordi det ble den beste kombinasjonen av gode skiforhold for både barn og voksne, fine hytteområder og overkommelig avstand fra Oslo.
![]() |
#10 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi bygger hytte ved sjøen 10 mil fra hjemmet vårt. Mannen min er oppvokst ved havet og ønsket sjøtomt, og jeg ville ha en hytte i rimelig kjøreavstand. Nærhet til våre barndomshjem var ikke viktig, da de er så langt unna at bruken ville blitt minimal. Vi ønsket heller ikke å bygge i et hyttefelt. Og så er jeg såpass bedagelig at jeg vil ha bilvei frem til hytta + innlagt strøm og vann.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?
Åjah.
![]() |
#12 |
Audacious
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?På Ulvefars side har vi hytte i skog/fjell i innlandet, på min side har vi sommerhus ved sjøen. Det er to timer å kjøre til hytta, drøyt fire timer å kjøre til sommerhuset. Jeg skulle ønske sommerhuset lå nærmere, det er for langt å kjøre for en helg, så det blir til at vi har lange ferier der, mens hytta på fjellet brukes hele året og det er lettere å reise opp for en helg nå og da.
![]() |
#13 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Jeg ønsker meg hytte ved sjøen, i helgeturkjøreavstand fra Oslo. Vi har tilgang på fjellhytte gjennom familien, den ligger fantastisk til men siden den ikke har strøm og vann blir den minimalt brukt dessverre.
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Nå har vi tilgang til sommerhus ved havet, som vi dessverre aldri bruker lenger, fordi det er langt ut ved Trøndelagskysten, lang reisevei, ingen butikk, og ikke mulighet for å ta med seg Lillemann, da vi ikke får fram rullestolen dit.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Jeg har i det siste drømt om hytte. Men den skal ligge i grei kjøreavstand, max et par timers kjøring. Det viktigeste er at det er i nærheten av OK turterreng. Om det er fjell, sjø eller skog spiller ikke så stor rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har hytte på fjellet. En times kjøretur fra der vi bor. Dvs der vi vanligvis bor. Kjørevei fram hele året minus vinteren, da må vi gå 800 meter. Det er en ok pris å betale for at ungene kan leke fritt og renne overalt, uten at i trenger å frykte at de krasjer med en bil. (dessuten har bonden skuter om vi er late eller har noe som skal opp).
![]() |
#17 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har, og for oss var nærhet til sjø viktig
![]() |
#18 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Hytta vår var ferdig for 3,5år siden. Den liger 50m fra sjøkanten, og det er flott turterreng både ved vann, i skog og på fjellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har ikke hytte selv, men våre foreldre har tilsammen 3 hytter. 2 er ved sjøen og 1 er på fjellet. Den på fjellet blir minst brukt da den har utedo og ikke strøm. Synes det er viktig med do, dusj og strøm. Også må ikke hytta være så langt unna. Max et par timer å kjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har hytte ved sjøen, dvs. 4-5 min gange ned til stranda, men har ikke sjøutsikt. Hytta ligger i "skauen" med 4 andre hytter spredt rundt. Vi har sommervann og utedo, er så sjarmerende så. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|