Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man virkelig kalle dette humor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-12, 10:01   #1
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan man virkelig kalle dette humor?

En barneskolelærer i Ringsaker skriver en del ufine statuser på FB, og kan virke til å sympatiserer med ABB. Selv forsvarer han dette med at det er ekstremsport innenfor humor:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10043265

Jeg må si at jeg klarer ikkehelt å se humoren, og jeg synes dette er langt over grensen. Han kan godt være en kjempeflink lærer, men jeg ville hatt problem som forelder med at mine barns lærer hadde ytrer slik holdninger - humor eller ikke. Det har noe med verdier en gir videre, synes jeg.

Her er bl.a en kommentar jeg ikke synes er grei:

Sitat:

Provoserende humor er morsomt fordi du vet at noen andre blir sure.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:05   #2
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?

Nei. Jeg syns det han driver med er uforenelig med å være lærer.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:10   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Dette er ikke greit.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:10   #4
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En som lager voldsfilmer av drap og voldtekt ønsker ikke jeg som lærer for mine barn. Ei heller en som deler ABBs syn på integrering.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:12   #5
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er ikke humor i det hele tatt. Om han syns det er morsomt, så har han litt feil oppfatning av hva som er humor mener jeg.

Og jeg ville ikke hatt han som lærer til mine barn.

Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:15   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kan ikke kalles humor, og han burde ikke jobbe som lærer.

Det at hobbyen hans er å lage filmer med motorsagvold og voldtekter er nok til at jeg ikke ville likt om han var lærer på vår skole. At han har Breiviks holdninger til integrering gjør det hele enda verre. Slike holdninger ville gjort meg svært skeptisk til hva han formidlet i undervisningssituasjonen om han var lærer til mitt barn. Jeg ville ikke hatt tillit til en sånn lærer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:15   #7
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er ikke humor. Og jeg ville sett på det som helt uakseptabelt at mine barn hadde han som lærer.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:16   #8
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Dette er ikke humor, det er bare helt forkastelig, og mine barn hadde ikke vært å finne i denne lærerens timer. Det hadde vært helt utelukket.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:36   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Dette er ikke da ikke humor, og det hører ikke noe sted hjemme for en lærer. Ikke for noen, synes jeg. Kanskje en flink lærer, men jeg hadde ikke ønsket vedkommende som lærer for mitt barn - utelukket!

Gammel 10-02-12, 10:38   #10
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Jeg synes ikke dette er greit! Det er ikke humor, og det er ikke et godt forbilde for elevene. Selv om han ikke viser denne siden i klasserommet, så er det jo tydeligvis så åpent at mange som ikke kjenner han personlig vet om det, og det er vanskelig å tro at han klarer å formidle bare gode holdninger til barna.

Gammel 10-02-12, 10:39   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nei. Jeg syns det han driver med er uforenelig med å være lærer.

Enig. Jeg anser han som lite skikket i ganske mange yrker, egentlig.

Gammel 10-02-12, 10:44   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes folk skal få lov til å skrive hva de vil på FB-veggen sin (innenfor lovlige rammer), uten å stå i fare for å miste jobben.

Personlig synes jeg mannen fremstår som en usmakelig tosk, men jeg synes ikke det skal være gyldig grunn for oppsigelse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:57   #13
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes folk skal få lov til å skrive hva de vil på FB-veggen sin (innenfor lovlige rammer), uten å stå i fare for å miste jobben.

Personlig synes jeg mannen fremstår som en usmakelig tosk, men jeg synes ikke det skal være gyldig grunn for oppsigelse.

Så du mener at en mann som sier at det er ok om noen skyter elevene hans den kommende sommeren, dersom de befinner seg på Utøya, er skikket til å omgås barn? Nå vet jeg at det ikke er disse ordene han benyttet, men det kan jo i ytterste konsekvens være det han sier her:

Sitat:

Håper Ap atter setter ut AUF-ere på Utøya i året som kommer, og at året byr på en ny flott jaktsesong der ute

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:01   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Så du mener at en mann som sier at det er ok om noen skyter elevene hans den kommende sommeren, dersom de befinner seg på Utøya, er skikket til å omgås barn? Nå vet jeg at det ikke er disse ordene han benyttet, men det kan jo i ytterste konsekvens være det han sier her:

Hvis han sier det til elevene, synes jeg det er et grovt overtramp, men ja, jeg synes ytringsfriheten skal stå så sterkt at folk skal få lov til å være idioter, rasister og tullinger på sin egen FB-side.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:02   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo det han sier, ja. Jeg tenker at i enkelte yrker er "personlig egnethet" såpass viktig at man bør miste jobben for sånne holdninger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:02   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han skriver ikke bare på FB, da. Han er med å lage voldsfilmer om voldtekt og bestialske drap, som han legger ut på nett. Hele personen virker forstyrret og definitivt uskikket for skolen.

Gammel 10-02-12, 11:04   #17
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Det er humor. Man behøver ikke å like den, eller synes det er morsomt.

Men det er nå engang slik at det dukker opp vitser i løpet av forholdsvis kort tid etter katastrofer, hendelser og episoder som omtales i media eller blant folk flest. Om det er sult, gassing av hele folkegrupper, mordbranner eller skoleskytinger spiller ingen rolle, vitsene kommer.

Gammel 10-02-12, 11:04   #18
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis han sier det til elevene, synes jeg det er et grovt overtramp, men ja, jeg synes ytringsfriheten skal stå så sterkt at folk skal få lov til å være idioter, rasister og tullinger på sin egen FB-side.

Jeg er imponert over at du er så tolerant. Skulle ønsker jeg var i nærheten, men jeg klarer det bare ikke. Jeg bør sikkert lære meg å være mer åpen for ytringer av holdninger som står så langt fra mine egne. Så lenge FB er det sosiale mediet det er, og mange unger/ungdommer ser slike idiotiske stautser, så har jeg vel stor engasjement.
Men du har vel egentlig rett i at så lenge de begrenser det til egne FB-sider o.l så har de vel mulighet til å si og mene det de ønsker - dessverre.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:05   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville uansett ikke sendt mine barn til time med en høyreekstrem lærer som sympatiserte med Breivik og snakket om jaktsesong på Utøya. Hva jussen i dette er får andre vurdere, men som forelder ville det vært uaktuelt at barna mine deltok i timene til den læreren.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:06   #20
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes personlig egnethet er svært viktig i noen jobber, feks læreryrket. Han her synes jeg har tråkket over den grensen. Skille privat/ jobbliv, vel jeg tror ikke det er så enkelt. Min personlighet, verdier og holdninger gjenspeiler seg i min yrkesrolle, morsrolle, på nett osv

Sist redigert av Apple : 10-02-12 kl 14:08.
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.