|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kan man virkelig kalle dette humor?En barneskolelærer i Ringsaker skriver en del ufine statuser på FB, og kan virke til å sympatiserer med ABB. Selv forsvarer han dette med at det er ekstremsport innenfor humor:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Nei. Jeg syns det han driver med er uforenelig med å være lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Nei. Dette er ikke greit.
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Nei, det er ikke humor i det hele tatt. Om han syns det er morsomt, så har han litt feil oppfatning av hva som er humor mener jeg.
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Nei, det kan ikke kalles humor, og han burde ikke jobbe som lærer.
![]() |
#7 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Nei, det er ikke humor. Og jeg ville sett på det som helt uakseptabelt at mine barn hadde han som lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Dette er ikke humor, det er bare helt forkastelig, og mine barn hadde ikke vært å finne i denne lærerens timer. Det hadde vært helt utelukket.
![]() |
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Dette er ikke da ikke humor, og det hører ikke noe sted hjemme for en lærer. Ikke for noen, synes jeg. Kanskje en flink lærer, men jeg hadde ikke ønsket vedkommende som lærer for mitt barn - utelukket!
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Jeg synes ikke dette er greit! Det er ikke humor, og det er ikke et godt forbilde for elevene. Selv om han ikke viser denne siden i klasserommet, så er det jo tydeligvis så åpent at mange som ikke kjenner han personlig vet om det, og det er vanskelig å tro at han klarer å formidle bare gode holdninger til barna.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Jeg synes folk skal få lov til å skrive hva de vil på FB-veggen sin (innenfor lovlige rammer), uten å stå i fare for å miste jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?
Så du mener at en mann som sier at det er ok om noen skyter elevene hans den kommende sommeren, dersom de befinner seg på Utøya, er skikket til å omgås barn? Nå vet jeg at det ikke er disse ordene han benyttet, men det kan jo i ytterste konsekvens være det han sier her:
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
Hvis han sier det til elevene, synes jeg det er et grovt overtramp, men ja, jeg synes ytringsfriheten skal stå så sterkt at folk skal få lov til å være idioter, rasister og tullinger på sin egen FB-side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Det er jo det han sier, ja. Jeg tenker at i enkelte yrker er "personlig egnethet" såpass viktig at man bør miste jobben for sånne holdninger.
![]() |
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Han skriver ikke bare på FB, da. Han er med å lage voldsfilmer om voldtekt og bestialske drap, som han legger ut på nett. Hele personen virker forstyrret og definitivt uskikket for skolen.
![]() |
#17 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Det er humor. Man behøver ikke å like den, eller synes det er morsomt.
![]() |
#18 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er imponert over at du er så tolerant. Skulle ønsker jeg var i nærheten, men jeg klarer det bare ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Jeg ville uansett ikke sendt mine barn til time med en høyreekstrem lærer som sympatiserte med Breivik og snakket om jaktsesong på Utøya. Hva jussen i dette er får andre vurdere, men som forelder ville det vært uaktuelt at barna mine deltok i timene til den læreren.
![]() |
#20 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?Jeg synes personlig egnethet er svært viktig i noen jobber, feks læreryrket. Han her synes jeg har tråkket over den grensen. Skille privat/ jobbliv, vel jeg tror ikke det er så enkelt. Min personlighet, verdier og holdninger gjenspeiler seg i min yrkesrolle, morsrolle, på nett osv
2005 og 2010 Sist redigert av Apple : 10-02-12 kl 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|