Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bøylesett til TrippTrapp

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-12, 21:29   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bøylesett til TrippTrapp

Finnes det noen sjans i måneskinn at jeg får et bøylesett av den nye typen til å passe på en eldre TrippTrapp (anno 2004)? Den ble kjøpt mens bøyla enda var av den gamle typen i tre. Eller ville dere droppet en slik investering? Hun fyller to år om i overkant av en måned.

Hvor lenge bruker de bøyla egentlig sånn omtrent? :jernteppe fra 2007-modellen: Hun klatrer jo ut av IKEA-stolen og slepper seg ved hjelp av armene ned på gulvet uten skrekk i livet hvis vi dropper selen eller selen er for slakk.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:32   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøylesett til TrippTrapp

Jeg tror ikke det funker nei.

Vi tok av bøylen til lillesøster i desember tror jeg (den nye typen, hun har ny tripptrapp). Da var hun halvannet. Ser ikke for meg at det er vanlig å sette på bøyle til en som snart er 2? Lillesøster går jo opp og ned av tripptrappen selv nå. Ikeastolen er mye farligere.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:33   #3
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forøvrig sånn gammel trebøyle også. Og hvis du vil ha den, kan du gjerne få kjøpe den. Den er mørkebrun.

Gammel 23-02-12, 21:37   #4
Jeenie
-in the fog-

Jeenie sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Yste Sunnmøre
Jeenie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Snuppa her bruker ikke bøyle lenger og har ikke gjort det på mndesvis heller.. Prøv uten du, går sikkert bra

Jeenie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:37   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

1 1/2 tok vi av bøylen. Gjør det med barna på jobb og. Når de kan sitte selv sånn at de ikke faller av stolen tar jeg av bøylen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:37   #6
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk, men da tror jeg at vi dropper bøyle helt. Hørte de snakket i barnehagen om at de snart skulle fjerne bøylene på stolene der også, så da kan vi like gjerne gjøre det hjemme også.

Gammel 23-02-12, 21:39   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Takk, men da tror jeg at vi dropper bøyle helt. Hørte de snakket i barnehagen om at de snart skulle fjerne bøylene på stolene der også, så da kan vi like gjerne gjøre det hjemme også.

Jepp, vi fjernet etter at de hadde gjort det i barnehagen. Det var ett av de andre barna som satt med bøyle litt lenger enn lillesøster, men nå tror jeg de har fjernet på alle (yngste født i midten av juni-2010).

Gammel 23-02-12, 21:40   #8
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

I barnehagen til Ungen har dei bøyle på nokre av stolane, ungane klatrer iallfall opp i dei sjølv, og eg har sett nokon åle seg ut også (men trur dei bruker det fordi desse ungane sklir ned eller berre vil reise seg).

Ungen er vel på samme aldri som Minstemor din, emin, og vi droppa bøylen i oktober, trur eg. Barnehagen droppa den for ikkje så lenge sidan. Ho var fæl til å reise seg frå bøylelaus stol i barnehagen, men heime gjekk det fint. Ho har grei kontroll på klatringa og vil ikkje klatre ned viss ho føler ho "sitt fast" (dvs kjenner bordet mot ryggen).
Har du prøvd utan bøyle på tripptrappen? Det er jo ikkje mange meter ned, og så lenge ho ha beina først så går det nok greitt.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 22:01   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker kun sele til vår på 16 mnd. Fungerer veldig bra.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 22:01   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror ikke det funker nei.

Vi tok av bøylen til lillesøster i desember tror jeg (den nye typen, hun har ny tripptrapp). Da var hun halvannet. Ser ikke for meg at det er vanlig å sette på bøyle til en som snart er 2? Lillesøster går jo opp og ned av tripptrappen selv nå. Ikeastolen er mye farligere.

Ja. Da lillebror var nesten to i sommer, klatret han opp og ned av TrippTrappen selv, og vi har samme erfaring som du med Ikea'en.

Gammel 23-02-12, 22:03   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du trenger ikke bøyle til en toåring. Da klatrer bare ungen over, mister fotfestet og slår seg. :btdt:

Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 22:17   #12
emin

emin sin avatar

Standard

OK, jeg er overbevist. Hun klatrer opp og ned av brorens TrippTrapp fra tid til annen, det har medført ymse hyl der det verste var forlengs salto med panna først i parketten, men da stod stolen midt ute på gulvet og ikke ved bordet. Tenker det blir noe annet når stolen står ved bordet.

Gammel 23-02-12, 22:51   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi fjernet bøyla på storebrors stol da han var godt under halvannet år, det gikk helt fint! Han falt ikke mer av stolen da enn han gjør nå som fireåring.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 21:14   #14
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Og forlengs salto ned i parketten går bra det også? Fint å høyre - må innrømme at risikosportsutøveren i meg lurer litt på kva som kunne gått galt når ho vil stå på stolen....den ansvarlege mammaen vinn heldigvis.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 23:08   #15
emin

emin sin avatar

Standard

Jada, ingen varige mén, bare et par minutter gråting og en liten kul i pannebrasken. Da hun hadde grått ferdig så klatret hun opp igjen.

Gammel 25-02-12, 09:50   #16
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Unger er forskjellige da, eldste min som var propell hadde bøyle på og sele till han var over to -eneste måten å få han til å sitte rolig på. Snuppa hadde annen type stol hvor bøylen satt fast, men hun kunne sikkert sittet uten fra hun var 1-1,5år.
På jobben har vi barn på over to som fortsatt har bøyle fodi de ikke sitter rolig uten, en har faktisk bøyle fordi hun er så vimsette at uten bøyle går hu rett i gulvet rett som det er.

Så man må vel bare se ann hvordan barnet er!

Men tror det nye utstyret til tripptrapp passer fra 2003 modeller, er ihvertfall sånn med det Newborn settet.

Gammel 25-02-12, 11:14   #17
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Barn som er urolige klarer seg ofte med bare sele. Vi hadde nok sele på til han var nesten 3, men bøylen av mye tidligere. Er som oftest 1-3 barn som må beholde selen på på jobb også.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 12:01   #18
emin

emin sin avatar

Standard

Ja, husker vi hadde sele på en stund etter at 07-ern sluttet med bøyla. 01-ern, som opprinnelig fikk stolen, var bortimot 3 år før hun fikk den, så bøyle og sele var aldri et tema. Nå har vi to, så 07-ern blir å bruke den ene en stund til.

Gammel 25-02-12, 13:05   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

De nye bøylene kan tilpasses gamle stoler, men det er litt pjuklete. Foreldrene mine har ny bøyle til min 30 år gamle stol, men de måtte gjøre et eller annet med enten stolen eller bøylen, mener jeg.

Til en toåring hadde jeg ikke giddet. Vår på snart to har sittet uten hjemme et halvt års tid. Han sitter ikke rolig, men jeg var avhengig av at han klatret opp sjøl på grunn av bekkenløsning. I barnehagen og hos besteforeldrene har han tripptrapp med bøyle.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.