Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

FB-problemstilling (venneforespørsel)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-12, 21:52   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FB-problemstilling (venneforespørsel)

Nå sitter jeg med min aller første venneforespørselutfordring. Og jeg må le, for det er en merkelig situasjon.

Jeg hadde en engelsk ungdomskjæreste. Det er over 20 år siden, og selv om jeg har kontakt med flere av de gamle vennene hans, så har ikke vi sett hverandre på 20 år nå. I dag får jeg en venneforespørsel fra kona hans! Som jeg aldri har møtt! Jeg og eksens storesøster har akkurat funnet hverandre på FB, og jeg regner med at denne kona må ha hørt navnet mitt da - men altså, vi kjenner ikke hverandre, OG jeg er eksen til mannen hennes - er ikke dette veldig rart?

Nå er dette så langt bak i tid at det er ingen følelser involvert på noe vis og ingen issues på noen måte. Jeg hadde så gladelig hatt henne på FB - om jeg bare hadde ihvertfall møtt henne minst én gang..?

Hva tenker dere om dette? Og hva ville dere gjort? Kan hun ha sjekket profilen min av ren nysgjerrighet og slumpet til å sende en venneforespørsel ved et uhell (nå er det jo gjort ved bare ett klikk - jeg er igrunnen redd for å gjøre noe sånt selv)?

Gammel 05-03-12, 21:58   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB-problemstilling (venneforespørsel)

Jeg avviser sånne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:58   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er rart, og har ikke venner på FB som jeg aldri har truffet. Fikk nå nettopp en venneforespørsel fra en jeg trooor komme fra samme bygd som meg. Synes vagt jeg har hørt navnet før, og lurer på om vedkommende har gått i klasse med min mye yngre søster, men jeg er ikke sikker. Det eneste jeg er sikker på, er at jeg aldri har snakket med personen. Jeg har ingen høy terskel for hvem jeg blir venn med på FB, men grensa mi går ved folk jeg aldri har snakket med.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:59   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Noen er venner med alle, venner av venner og sender vel forespørsel til alle de ser har bittelitt tilknytning i kretsen... mens andre ikke er så opptatt av mengde og har en liten krets.
Det er jo opp til deg.

Jeg har en bitteliten krets, har vel kun 100 venner på FB, og da har jeg vært ganske raus.

Gammel 05-03-12, 22:01   #5
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Kan hun være sjalu til tross for at det er et tilbakelagt kapittel for din del? Tror jeg ville avslått, men sendt en høflig melding om at du bare legger til folk du kjenner på FB eller noe sånn. Synes vanlig vis ikke man trenger å forklare, men tror jeg ville gjort det akkurat i dette tilfellet.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:05   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde bare ignorert det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:06   #7
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg hadde bare ignorert det.

Jeg også.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:09   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, altså eksen er en kjernekar og jeg kan faktisk enda kjenne at jeg savner familien hans - derfor var det stor stas å finne søstera på FB. Jeg synes jo det er litt sosialt klønete av denne kona å legge meg til, jeg må si det. Men jeg synes på et vis at dette skiller seg fra andre rare henvendelser - jeg legger heller aldri til noen jeg ikke kjenner - men jeg har kvaler med dette, for det kan jo virke som jeg lager et issue ut av det ved å avvise? selv om jeg ville gjort det i alle andre tilfeller der jeg ikke har møtt folk.

Samtidig tenker jeg at det kan ha skjedd ved en glipp (hvor sansynlig er det? ) - og at om jeg aksepterer, så er det JEG som dummer meg ut og er sosialt klønete!

Jaja - får gruble litt.

Gammel 05-03-12, 22:09   #9
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Det hørtes bare helt merkelig ut, å sende venneforespørsel til noen en aldri har møtt eller snakket med. Men som noen over her nevner, noen der inne samler jo på venner.

Jeg ignorere om jeg ikke føler jeg kjenner de godt nok, å jeg har og ignorert søskenbarn som er under facebook sin aldersgrense.

Gammel 05-03-12, 22:18   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde lagt henne til, morsomt da!(synes jeg)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:20   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke engang lagt til eksen, da er dama hans i alle fall utelukket.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:23   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde lagt henne til, hvis eksempel er hyggelig er jo sikkert hun det også? Det går jo an å legge henne til, også sende en hyggelig melding om at du lurte litt på om fet kanskje var en feil og du ble litt redd for å kløne det til, men hyggelig at hun vil bli kjent. Eller noe sånt. Viser hun seg å være en sjalu gærning sletter du henne bare.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 16:42   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Kollegaene mener jeg bør legge henne til - de mener hun sikkert bare er et utadvent og sosialt menneske som synes det er interessant å ha kontakt med alle som kjenner mannen hennes. Noen som vil synes litt til før jeg tar en sjefsbeslutning?

Gammel 06-03-12, 16:47   #14
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg ignorerer folk jeg ikke kjenner. Men hvis du har litt lyst å gjenopprette kontakte med denne familien, så er det kanskje et skritt på veien å akseptere venneforespørselen hennes? Jeg tror kanskje jeg ville akseptert hvis jeg hadde en klar intensjon om å bli kjent med henne.

Gammel 06-03-12, 16:54   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri i livet lagt til noen jeg ikke kjente, på et sånt grunnlag. Men jeg er veldig selektiv med hvem jeg har på Facebook og syns absolutt ikke det at noen sender meg forespørsel er grunn nok til at jeg skal godta den.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 17:06   #16
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde lagt henne til. Jeg tenker som deg at det kan sende noen uheldige signaler om du ikke gjør det. Jeg tror også, som kollegaene dine, at hun bare vil være hyggelig og utadvendt.

Gammel 06-03-12, 17:18   #17
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg hadde avvist, trur eg. Kanskje med ein liten beskjed om at eg trur ho må ha trykt feil eller noko?

Avhengig av korleis forhold eg hadde hatt til søstra, hadde eg kanskje spurt ho?

Gammel 06-03-12, 17:18   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det blir rart å ignorere henne kommer veldig ann på hvordan du bruke fb.
Jeg har _lav_ terskel for å legge til, og mange venner men blir ikke sur eller forbauset om en med 53 venner ikke aksepterer venneforespørselen min. Om de har 800 venner derimot, hadde jeg nok stusset litt. Men jeg er ikke istand til å ta ting personlig på facebook. Det er et nettsted.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 17:21   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vel egentlig det er god nok grunn å avvise en venneforespørsel bare fordi dette mennesket eventuelt mener at det er "hyggelig og utadvendt! " å legge til sin partners tidligere ekser.

Altså, jeg har møtt min manns "seriøse" ekser, og jeg vet de er på fjesboka, og jeg har flere felles venner med de. Det betyr ikke at jeg vil være vennen deres. :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 17:21   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg anser FB som åpen for hele verden (selv om jeg har lukket profil) - så jeg legger til folk som spør og som jeg kjenner litt og behandler på ingen måte FB som dagboka mi eller verner spesielt godt om siden min og sånn.

Nå er dama lagt til! Nå kjenner jeg at jeg er spent på om hin vil ta kontakt på noe vis - hun kan jo begynne med "Let me introduce myself".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.