Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Tips til fjelltur søkes

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-12, 12:35   #1
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Tips til fjelltur søkes

Litt usikker på om dette er rett underforum, men vi planlegger å være litt sporty i allefall.

Vi er 5 jenter på 28-29 som har planer om en fottur sammen i den norske fjellheimen i juli. Vi tenker oss en helg+, dvs hele fredag-> hele mandag, inkludert reising. To er veldig turvant, mens vi tre andre er ok trent. Vi skal reise fra Oslo, mhp avstand. Flertallet er mest gira på toppturer. Telting er ok. Ønskelig med maks 6t effektiv gange per dag, rundtur er ikke et krav.

Vi har sett litt på Turistforenings nettside.

Har dere vært på noen fine turer, som dere kan anbefale?

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 12:51   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fjelltur søkes

Rondvassbu er fint utgangspunkt for toppturer:
http://www.turistforeningen.no/rondvassbu/

Men jeg er forelsket i Jotunheimen, så jeg tror jeg heller ville kjørt litt ekstra for å komme dit. Da kan Glitterheim være en fin plass med mange flotte topper rundt.
http://www.turistforeningen.no/glitterheim/

Trekanten i Trollheimen har jeg hørt mye fint om, men jeg har ikke gått den selv:
http://ut.no/tur/trekanten-en-klassiker-i-trollheimen

Aurlandsdalen med start på Finse har jeg gått tre ganger, og det er en super tur:
http://ut.no/tur/aurlandsdalen-vill-og-vakker

Jeg tror jeg hadde droppet telt og satset på hytter. :noe bedagelig:

Gammel 27-03-12, 12:56   #3
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg har gått Trekanten. Det er en veldig fin tur, men blir nok i lengste laget hvis dere ønsker max 6 t gange per dag. Vi teltet første natt ved Gevilvasshytta, og lot teltet ligge i bilen før vi la ut på tur.

Gammel 27-03-12, 16:51   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men jeg er forelsket i Jotunheimen, så jeg tror jeg heller ville kjørt litt ekstra for å komme dit. Da kan Glitterheim være en fin plass med mange flotte topper rundt.
http://www.turistforeningen.no/glitterheim/

Jeg skulle akkurat til å si det

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 16:58   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Rondvassbu - Bjørn*ettellerannet* - Rondvassbu er også en veldig fin tur. Forholdsvis flatt da. Fra Rondvassbu er det flere lett tilgjengelige topper, både harde og enklere topper.

Jotunheimen er litt grønnere, hvis det er et kriterium Galdhøpiggen helt fra bunnen av er en real dagsmarsj, men det går kanskje på 6 timer?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 18:08   #6
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Takk for mange fine tips, skal sjekke de ut.

Ang 6 timer er ikke det et maksimum hvis det er snakk om opp på en topp og ned igjen til ei hytte el. 6t er maks om vi må bære med oss telt, stormkjøkken etc. Vi er litt usikre på formen til gruppa som helhet, og vil derfor ikke gå for hardt ut. Vi har tenkt til å ta et par topper i nærheten, Lifjell og Gaustadtoppen, for å sjekke nivået på forhånd.

Sist redigert av Plingo : 27-03-12 kl 18:18.
Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.