Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemme med sykt barn - løse verdensproblemer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 08:28   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Hjemme med sykt barn - løse verdensproblemer?

Ja, da var jeg plutselig hjemme med sykt barn. Trodde han kom til å være i fin form da vi sto opp, eller at jeg i det minste kunne "presse" ham til å gå til tross for litt snue. Men der tok jeg feil. Stakkars poden gråt sine tapre tårer og var tydelig ikke form.

Det passer jo aldri å være hjemme fra jobb, men sånn er nå livet.

Så tenkte jeg kanskje jeg skulle bruke dagen på noe fornuftig. F.eks løse "verdensproblemer"

Jeg har noen forslag, men kanskje dere har noen bedre? Jeg regner med dere kloke damer har svaret på alt dette allerede, eller?

• Hvordan få grønne fingre?
  • Hvordan unngå søskenkrangling?
  • Gode tips mot PMS (i det minste unngå å drepe noen, si opp jobben eller erklære meg for deprimert)
  • Grønn livvstil for dummies - resirkulering, miljøvennlig rengjøring
  • Hvilken hjelpeorganisasjon skal jeg støtte? PLAN fadder? Jeg føler virkelig for å bidra med "noe" i den store sammenhengen.
  • Er det mulig å få kontroll på rotet? Er det mulig å bli en ryddig person? (eller skal jeg bare gi opp en gang for alle å slutte å plage meg selv med dette?)

Gammel 26-03-12, 08:34   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemme med sykt barn - løse verdensproblemer?

Jeg kan bare hjelpe med den siste, og det blir: slutt å plage deg selv.

Ellers god bedring til gutten din.
Er i samme situasjon selv, altså hjemme med sykt barn.

Gammel 26-03-12, 08:44   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode råd mot PMS heter nattlysolje. Det gjorde stor forskjell for meg, og koster ikke all verden å teste ut.

Selv støtter jeg Amnesty økonomisk selv om jeg ikke klarer å engasjere meg i arbeidet deres siden jeg ville blitt helt ødelagt. Det føles meningsfullt.

Gammel 26-03-12, 08:46   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hvordan få grønne fingre?

Mitt beste tips er denne:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 08:48   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hvilken hjelpeorganisasjon skal jeg støtte?

Mitt forslag: SOS Barnebyer og Amnesty. Jeg støtter begge.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 08:54   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

En passende anledning til å bestille GU time, hvis det er lenge siden. Slikt år ofte i glemmboken og årene flyr.

Gammel 26-03-12, 08:54   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått fra å være et skikkelig rotehode til å bli en ryddig person, så det klarer du.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 08:55   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg veit hvordan man får grønne fingre:

Man fingermaler sammen med den syke - med grønn maling på stort ark!

Og sånn ellers, har jeg ikke noe fornuftig å komme med, så jeg ønsker bare god bedring.

Gammel 26-03-12, 09:11   #9
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Tusen takk for gode tips!

Den hageboken så veldig fristende ut! Faren er at jeg blir sittende å lese i stedet for å grave i mold. Men det får våge seg

Da har jeg jo allerede fått meg en liten to-do liste for dagen
- sende mail til biblioteket for å spørre om de har denne boken
- bestille diverse legetimer (som jeg har utsatt)
- lese litt om Amnesty, PLAN fadder og SOS barnebyer, og bestemme for en av de.
- sjekke i det "o store" medisinskapet mitt om jeg ikke har noe nattlysolje (det tror jeg nemlig at jeg har....)
- ta et par skritt i retning av ryddig hus (støvsuge....)

Gammel 26-03-12, 09:17   #10
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg henger gledelig her bae for å bruke tid, om det er greit?

Jg er hjemme med barn uten barnehageplass, det er jeg jo hver dag. Jeg har tusen verdensproblemer og noen mer akutte å løse, men akkura nå prøver jeg bare å få timene til å gå. Budrunde tar knekken på tidsbegrepet mitt. Har det ikke gått minst et kvarter nå? Nei, klokka bekrefter sju minutter.

Det er lenge igjen...

Gammel 26-03-12, 09:44   #11
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg henger gledelig her bae for å bruke tid, om det er greit?

Jg er hjemme med barn uten barnehageplass, det er jeg jo hver dag. Jeg har tusen verdensproblemer og noen mer akutte å løse, men akkura nå prøver jeg bare å få timene til å gå. Budrunde tar knekken på tidsbegrepet mitt. Har det ikke gått minst et kvarter nå? Nei, klokka bekrefter sju minutter.

Det er lenge igjen...

Heng i vei! Bare koselig

Driver du og byr på hus? Det er jo kjempespennende! Fortell!

Gammel 26-03-12, 09:52   #12
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mannen byr.
Jeg er hjemme og... vel, teller minutter.

Han skriver at han har fått antydninger om at vi har gått fra 5 interessenter til to. Vi har meg bekjent det siste budet, det var lagt inn halv ni.

Dvs, jeg har ikke hørt fra mannen siden halv ni, halve verden kunne teoretisk sett ha skjedd i mellomtiden, men han skal jo oppdatere meg om alle bud hen legger inn, og alle motbud som kommer...

Vi skal jo altså flytte i slutten av mai, så vi trenger et nytt hus, nemlig... sånn rundt regna ca 35 mil herfra.

Det ble ei lita kustpause i skrivinga her nå, siden det kom mail fra mannen, men det var "bare" en mail for å fortelle meg at selv om han skjønner jeg er spent, så er det forståelig at ting tar tid, grunnet møteaktivitet hos advokaten (huset selges ikke via megler, men via en advokat. Dvs, de stor for prospekt og visning selv, budrunde og oppgjør via advokat)

Jeg vil ikke legge link helt åpent, men det er "det gamle" omtalt i hus-tanke-tråden min på m1.

Gammel 26-03-12, 09:52   #13
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Henger litt her jeg også. Skal på en litt kjip legetime.
Ble litt inspirert av lista di. Fingrene mine finnes ikke grønne, ikke hagen heller. Jeg har en ødelagt rottingstol (er det det det heter?) i garasjen. Kanskje klippe av plastkurvflettingen og kjøre metallet på gjenvinning? Digg å få noe skrot ut av garasjen.
Eller ta rotta på Kong Haakon-esken?
Støtter Plan.
Bruker hormonspiral -> ingen PMS...
Ungene krangler heldigvis ikke så ofte.
Rotet er det det ikke mulig å få orden på. :gitt opp:

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 09:55   #14
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Goddamn! Jeg går og slakter den ødelagte stolen!! :handlekraft med amerikansk snert:

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 09:57   #15
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Kong Haakon høres farlig ut Nelly!

Så spennende Malama...... tar turen i den andre tråden for å sjekke ut huset ....

...sjekket ut: for et sjarmerende hus! Lykke til. Krysser fingrene for at det går rett vei!

Gammel 26-03-12, 09:58   #16
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Goddamn! Jeg går og slakter den ødelagte stolen!! :handlekraft med amerikansk snert:

Gammel 26-03-12, 09:59   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Sånn litt mer i trådens ånd:
Jeg har en kjip tannlegetime i morgen (fjerne to visdomstenner) så der synes jeg at jeg HAR tatt tak i problemet.
Fingerne mine er på vei til å bli lysegrønne, ikke så mye hage her, men det omtalte huset... har et mål med tomt.
Snop kan det definitivt bli inntak av her i huset, er ikke sjokolade beroligende for nervøse ventere?
Jeg har ikke syklus, så jeg har ikke pms. (Men det kommer nok tilbake, det er 13 mnd siden siste fødsel.)
Ungene mine er for små til å krangle tror jeg.

Og rot? Vel, hallo, vi skal flytte! Vi har kasser her og kasser der og ting som brude vært i kasser der, og så lever vi to store og to små rotkopper oppi det hele. Her ser følgelig slett ikke ut. (MEN, det må jeg gjøre noe med, for sånn i tillegg til å KJØPE hus, så skal v i også SELGE hus, i den forbindelse skal vi ha besøk først av megler, så av takstmann og fotograf, og tilslutt ha visning. Så jada, jeg pakker og rydder. Bare at akkurat disse timene nå så veeeeeeenter jeg, og da er jeg lite effektiv.)

Egentlig trenger hunden å luftes. Og lillejenta bør snart overtales til en dubb. Hun har ikke stilt sin mentale klokke, så selv om klokkene rundt meg nærmer seg ti, er hun slett ikke like trøtt og klar for en dubb som hun pleier, så noe sier meg at trilleturen kan måtte bli litt lenger enn normalt. Vel... da går det noen minutter ekstra. Mobilen tar jeg selvsagt med.

Gammel 26-03-12, 10:02   #18
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har gått fra å være et skikkelig rotehode til å bli en ryddig person, så det klarer du.

Men HVORDAN gjorde du det? Blir innmari nysgjerrig av slike utsagn. Du har vel ikke før og etter bilder?

Gammel 26-03-12, 10:06   #19
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg vil også gjerne vite hvordan.

Og svaret kan gjerne komme i form av en magisk pille (som er ufarlig, og lovlig) eller noe sånn, for bare "jeg bestemte meg for det" har ikke fungert så langt her i huset i alle fall...

Jeg har en vag ide om at det SKAL fungere i det neste huset.
sånn siden vi da ikke lenger bor i "mamma og pappa kommer på besøk om to mnd, så vi får rydde huset til da"-avstand, men mer sånn "hei, vi stikker innom i ettermiddag"-avstand. Og derved er det naturlig nødvendig at huset ryddes oftere, og derved ikke blir så ille?

Men sånn der "støv på hjernen" og "jammen, jeg kan jo ikke sette meg ned på kvelden før at er ryddet og rent"-type personlighet har jeg ikke, altså.

Gammel 26-03-12, 10:09   #20
Malama

Malama sin avatar

Standard

Klokka har passert ti.

Det er under to timer til klokka er tolv. (som altså er fristen på vårt siste bud, som er det siste jeg vet om at er gitt. Om altså ikke advokaten har fått flere bud men ikke rukket videreformidle til min mann enda da. Dette kan jeg jo ikke vite)

Minuttene tikker.

Og lukten antyder at Mikro har skaffet meg noe å gjøre på i et par minutter til...

Etter bleieskift er det nok på tide å lufte hunden og se om Mikro vil sove.

Minuttene går.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.