Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvor tidlig kan jeg ta opp kalkunen fra fryseren?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-12, 21:08   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hvor tidlig kan jeg ta opp kalkunen fra fryseren?

Jeg skal lage kalkun på søndag. Kjøpte kalkunen i dag siden det er helligdager nå men begynner å bli i tvil om jeg må finne en frys til den eller om den bare kan ligge i kjøleskapet til søndag? Den er kjøpt i kveld og er 6,5kg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 21:11   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan jeg ta opp Kalkunen fra frysen?

Jeg ville ikke latt den ligge så lenge.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 21:11   #3
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Er det frosen eller fersk du har kjøpt? Om den er frosen kan den helt klart tine i kjøleskap frem til søndag.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 21:13   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Den er frossen. Jeg får prøve å rote plass i fysen. Er alene hjemme så kan ikke gå med den til mamma eller pappa.

Gammel 03-04-12, 21:24   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Nå har jeg hatt årets oppryddning i frysen. Kastet en skuff med mat som 2år gamle pølser og is. Så nå er gobble gobble fint puttet i frysen. Den taes opp igjen på fredag?

Gammel 03-04-12, 21:26   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gobble gobble
Fredag ja. Eller torsdag kveld. Og tine i kjøleskap.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 21:26   #7
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Tin den i kjøleskap fra torsdag kveld av.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 21:27   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du putter den i kjøleskapet torsdag kveld eller fredag morgen.

Kalkun er godt.

Gammel 03-04-12, 21:32   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg har aldri vert glad i kalkun. Unngått det for en hver pris. Før jeg fikk det servert av min bror med deilig stuffing, rosenkål med bacon og pinnekjerner og fløtesaus. Nå har jeg lurt til meg stuffingoppskriften og er klar til å prøve. Har studert den store kalkuntråden her inne.

Gammel 04-04-12, 08:59   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Isolde: veldig enig med deg når det gjeld rosenkål og bacon! Fekk tips om det her inne. Deilig tilbehør. Vi har valnøtter i. Lykke til med kalkunen!

Gammel 04-04-12, 09:07   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Her er det valnøtter i stuffingen så da er det greit med variasjon i det andre tilbehøret.
Stuffingen er loff, løk, selleri, eple, rosiner, kylling/kalkunkraft, valnøtter, smør, persille og salvie. Kjempegodt.

Før har jeg bare smakt med grønnsaker og epler osv som har lagt i formen. Er ikke spesielt glad i ovnsbakte grønnsaker.

Gammel 04-04-12, 23:18   #12
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Vi skal ha kalkun fredag, med en himmelsk stuffing laget av kjøttdeig, bacon, sopp, rømme og fløte skal nok bli mette ja!

C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.