|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]() Hva kan man forlange?Jeg skulle rekke et tog i dag tidlig, og bestilte drosje slik at vi hadde god tid. Men drosja kom ikke, og etter å ha venta 15 minutter og ringt to ganger og fått totalt motstridende beskjeder tok vi buss og kom for seint til toget. Måtte kjøpe ny togbillett og kommer fire timer for seint. Drosjeselskapet sa vi kunne sende regning for ny togbillett, men hva annet kan vi forlange?
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva kan man forlange?Hvor langt skulle du?
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva kan man forlange?Hvis lunsjen var en ekstrautgift dere ble påført som direkte resultat av forsinkelsen, for eksempel fordi dere gikk glipp av den lunsjen dere skulle blitt påspandert ved ankomst, ville jeg tatt med lunsj. Hvis dere uansett måtte kjøpt lunsj, men endte opp med å kjøpe den før i stedet for etter togreisen, hadde jeg ikke tatt det mes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hva kan man forlange?Lunsjen var en faktisk ekstrautgift. Jeg vet ikke om jeg får faktisk tapt arbeidsinntekt, det kommer an på NAV sier. De er ikke fullt så medgjørlige som arbeidsgivere kan være...
![]() |
|
|