Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva kan man forlange?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 11:51   #1
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hva kan man forlange?

Jeg skulle rekke et tog i dag tidlig, og bestilte drosje slik at vi hadde god tid. Men drosja kom ikke, og etter å ha venta 15 minutter og ringt to ganger og fått totalt motstridende beskjeder tok vi buss og kom for seint til toget. Måtte kjøpe ny togbillett og kommer fire timer for seint. Drosjeselskapet sa vi kunne sende regning for ny togbillett, men hva annet kan vi forlange?
-diettpenger? (vi måtte kjøpe lunsj mens vi venta)
- tapt arbeidsinntekt?
- tort og svie, stress og raseriutbrudd?

Gammel 26-03-12, 12:33   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan man forlange?

Hvor langt skulle du?

De gangene jeg har bestilt drosje for å rekke fly eller tog, har jeg sagt fra om det. Da har de stort sett satt himmel og jord i bevegelse for å rekke meg i tide, bl.a. ved å kjøre meg helt til flyplassen i stedet for bare til toget, når jeg skulle ta toget til flyplassen. Da har jeg bare betalt for det jeg opprinnelig skulle kjøre.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 12:44   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis lunsjen var en ekstrautgift dere ble påført som direkte resultat av forsinkelsen, for eksempel fordi dere gikk glipp av den lunsjen dere skulle blitt påspandert ved ankomst, ville jeg tatt med lunsj. Hvis dere uansett måtte kjøpt lunsj, men endte opp med å kjøpe den før i stedet for etter togreisen, hadde jeg ikke tatt det mes.

Fikk dere faktisk tapt arbeidsinntekt, eller er det bare tull? Min arbeidsgiver hadde ikke trukket meg i lønn for å komme for sent til toget.

Å kreve ekstra kompensasjon for utgifter dere ikke har hatt ("tort og svie"), virker veldig useriøst, og jeg kan vanskelig tro at det er noe å hente der.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 13:39   #4
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Lunsjen var en faktisk ekstrautgift. Jeg vet ikke om jeg får faktisk tapt arbeidsinntekt, det kommer an på NAV sier. De er ikke fullt så medgjørlige som arbeidsgivere kan være...

Tort og svie var mest tull, men jeg ble j. forbanna. Det var ikke mye snakk om å sette noe som helst i bevegelse her, nei. De bare løy meg rett opp i ansiktet: første gang jeg ringte var drosjen dratt for lenge siden og var rett rundt hjørnet, andre gang sto vi visst fortsatt i kø. Og så prøvde de å innbille meg at de hadde sagt at det kunne bli litt ventetid. Heldigvis har jeg vitner til telefonsamtalen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.