|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Menn slipper å skifte bleie i barnehage
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 07-04-12 kl 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehageDa håper jeg kvinner også slipper om de ikke vil. Det sier seg selv at det ikke går i praksis.
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage
Det å skifte bæsjebleier på en 4-5 åring var ikke min favoritt heller.
![]() |
#6 |
Tankefull
|
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehageEnig med deg. Jeg har jobbet i barnehage med mange unge menn, og møtt på den holdningen da. Der var gutta ute å lekte mens damene var inne og ryddet. Jeg syntes det var fryktelig trist, men det mange som trivdes med at det var slik.
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
Det er vel ikke blitt vanlig at så store (friske) barn bruker bleier? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehageJa, ytterst merkelig. Og veldig feil retning. Det må heller være sånn at man tar tak i det da, om det er et problem? Og prøve formidle det positive med å få skifte bleier på et barn, for det kan faktisk være snakk om tillit også. Det er ikke alle barn som godtar å bli skiftet på av hvem som helst, naturlig nok.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehageDet er ganske vanlig at fireåringer bruker bleier, men når de runder 5 har vel de fleste sluttet.
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
Niks. Men det er av og til noen. Og det er ikke akkurat noen kosejobb. Men det betyr uansett ikke at man kan be om fritak. Det er jo en del av jobben.
![]() |
#11 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehageBleieskiftet er, om man klarer å se slik på det, en fantastisk mulighet til å ha alenetid med ungene. Det er etter mitt syn en svært viktig del av samspillet vi har med barna, og som pedagog ønsker jeg at alle jeg jobber med skal få lik mulighet til å dra nytte av dette. I kommunen hvor jeg jobber finnes det en barnehage der ingen pedagogiske ledere skifter bleier, og hvor assistentene er pålagt å gå med gule vester på seg. Jeg skulle likt og visst hvordan de faglig begrunner disse valgene.
![]() |
![]() |
#12 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehageHvis bleieskift får menn fra å ville jobbe i bhg, så må det vel en holdningsendring til. Jobben er vel mye mer enn bleieskift!
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
I en av barnehagene sønnen min jobbet i, skiftet ikke ringevikarene bleier. Dette var av hensyn til barna, for at bleieskift skulle gjøres av noen de kjente og var trygge på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Og det er jo noe helt annet. Synes det høres veldig riktig ut og gjøre det sånn.
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehageSiterer fra artikkelen: - For ansatte som også er fedre vil det være en smal sak å skifte bleier. Sperren er nok større for unge menn som kommer rett fra skolebenken. Det er trist om en bagatell som bleieskift skal stå i veien for menn som ønsker å jobbe i barnehage, sier den pedagogiske lederen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tankefull
|
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehageNår det kommer til pedagoger og deres bruk av tid så mener jeg at burde bli mer bevisst på å bruke tid med barna. Bleieskift er som nevnt en ypperlig måte å få tid med hvert enkelt barn. Å bruke timer på matlaging, klippe sommerfugler, rydde lager ol syns jeg assistenter kan ta seg av slik at pedagoger får mer tid på gulvet.
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehageJeg tenker at det er bra med flere menn i barnehagen, virkelig. Og det trenger vi.
![]() |
|
|