Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Se Star Wars på nytt - hvilken rekkefølge

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-12, 20:34   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se Star Wars på nytt - hvilken rekkefølge

Endelig er ungene gamle nok til å se Star Wars! Men i hvilken rekkefølge?
4-5-6-1-2-3 eller
1-2-3-4-5-6

Og ta gjerne med noe om hvorfor også? (Mannen sitt argument: Det er de orginale filmene som er morsomst! )

Gammel 09-04-12, 20:46   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Se Star Wars på nytt - hvilken rekkefølge

Vi har sett dem 1-2-3-4-5-6 (har ikke sett 6 enda, men skal det i morgen om det blir tid).

Vi har også sett hele The Clone Wars innimellom her.

Gammel 09-04-12, 21:03   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips, det virker jo unektelig mest logisk.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi har også sett hele The Clone Wars innimellom her.

Vi har sett bittelitt av Clone Wars, men jeg har problemer med å finne alle sesongene? (Jeg kjøper nesten bare filmer på cdon.com, mulig jeg burde bytte? )

Gammel 09-04-12, 21:06   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har funnet noe i butikk og noe på nett. Og tatt opp det som ble sendt på tv.

Gammel 09-04-12, 21:55   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi skal gå for 4-5-6(-1-2-3). Det er jo de gamle som er de ånklie filmene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:08   #6
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ha tatt 1, 2, 3, 4, 5, 6 - det er den rekkefølgen regissøren legger opp til, og ungene i dag har ikke samme forhold til filmene 4, 5 og 6 som det vi (i alle fall jeg) har.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:19   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg ville ha tatt 1, 2, 3, 4, 5, 6 - det er den rekkefølgen regissøren legger opp til, og ungene i dag har ikke samme forhold til filmene 4, 5 og 6 som det vi (i alle fall jeg) har.

Ingen sammenheng med nicket ditt og når Vader dør?

Gammel 09-04-12, 22:28   #8
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ingen sammenheng med nicket ditt og når Vader dør?

Nicket mitt er en forenklet utgave av darth vader som jeg har vært på forum siden 2005, så ja - det er litt inspirert av Lord Vader. Faktisk var det min samboer som sa det på fødestua: "Haha - når du puster i den lystgassgreia så høres du akkurat ut som Darth Vader" - og sånn ble Darth (Vader) mitt nettidentitet. Siden jeg tidvis kan være litt kantete, men med en god kjerne, så føltes det riktig.

Sorry for avsporinga.

Men altså - for de som ikke har sett Star Wars før så tenker jeg at det må være fint å få med seg forhistorien til de tre siste filmene? Mannen min er forøvrig helt uenig - fordi de tre nyeste filmene (1, 2, 3) ikke er spesielt godt laget (noe jeg er enig i).

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:31   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om man ser 1-2-3 først, mister man jo hele «Luke, I’m your father»-aspektet! Nei, heller en runde med «Men hvordan ble han så ond?» etter de tre klassiske filmene. Og bare eventuelt.

Gammel 09-04-12, 22:32   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starte med 1, og slutte med 6. Da får ungene med seg hele historien.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:33   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at jeg viste eldste mann 4-6 først faktisk. Jeg synes de filmene er litt snillere enn de nye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:43   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I'm sorry but I'm not going to watch the Clone Wars TV Series until I've seen the Clone Wars movie. I prefer to let George Lucas disappoint me in the order he intended.

Syns det er et passende Sheldon-sitat.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:44   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Gammel 09-04-12, 22:49   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så må vi få med Eddie:

Sitat:

And they had 'The Empire Strikes Back', the fifth of the four Star Wars films. He is fucking with us numerically, isn't he! "Children, count up to ten." "Four, five, six, one, two, three, ten". No, it goes: four, five, six. One. Two and three have not been made."
"Two and three have not been made! What should they be?" "What should they be? We do not know. All we know is that there will be a big floppy character in it that goes, (like Ja Ja) 'Brr brr, brr brr..' who needs a punch up the bracket!"

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:57   #15
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Man ser 4-5-6, og så slutter man.

Gammel 09-04-12, 23:23   #16
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Man ser 4-5-6, og så slutter man.

Amen!

Gammel 09-04-12, 23:37   #17
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

I den rekkefølgen de ble laget. Selv om 1-2-3 er forhistorien, så referer de til filmene som tross alt ble laget først. Det er jo vanlig også i andre filmserier å komme med forhistorier til etablerte historier, og sånn velger jeg å se Star Wars også. Også er det noe med å lære ungene å elske de rette tingene før de finner på å elske Jar Jar. Og her er jeg forresten enig med mine barns far, man bør vente med å vise unger 1-2-3 til de er gamle nok til til å hate Jar Jar.

Gammel 10-04-12, 02:00   #18
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Denne kan jeg.
Machete Order er den som gjelder.

Man bør altså se dem i følgende rekkefølge:
1 Star Wars
2 The Empire Strikes Back
3 Attack of The Clones
4 Revenge of The Sith
5 Return of The Jedi

Det er et langt, og veldig godt, essay om hvorfor dette er riktig rekkefølge bak lenken over. Noen av hovedpunktene er at paralellen mellom Anakin og Luke kommer godt frem på denne måten, og at Return of The Jedi derfor faktisk blir mye bedre enn den opprinnelig var.

Hvis man ikke har sett dem bør man ikke lese essayet (for å unngå spoilere – Empire Strikes Back har jo faktisk en av filmhistoriens mest sjokkerende avsløringer), men bare se dem i den rekkefølgen.

Ben "find your lack of faith disturbing" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 08:33   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Fantastisk det videoklippet. Jeg tror kanskje ikke ungene mine har blitt spoilet ennå, det er nok bare å kjøre på så snart som mulig.

Gammel 10-04-12, 09:33   #20
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi startet med 4, 5 og 6 fordi de er litt snillere enn de tre som skal være 1, 2 og 3.

Så har han sett en del på Clone Wars når det har gått på TV. Men ikke fulgt episodene slavisk.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.