|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Jeg skal bake Rames sine boller. Der står det 2 pk tørrgjær, men jeg vil gjerne bruke den ferskgjæren. 30 boller skulle det bli.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Det må være mye deig, ja. Jeg ville brukt en pakke, og heller latt dem heve litt lenger.
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Ja, jeg så ikk det siste innlegget ditt, Ramses. To pakker gjær er alt for mye til 30 boller.
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Dette er Ramses sine utrolig gode boller:
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Nå har jeg ikke prøvd den oppskriften, men jeg sverger til bolleoppskrifter der man koker opp melk, smør og melis til deigvæsken, for så å kjøle ned igjen. Det er bankers. Jeg tror den oppskriften heter "Verdens beste boller" på Detsøteliv.no.
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Jeg har kokt opp melk og smør og avkjølt denne. Deigen virker veldig smidig og fin ihvertfall.
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Dette ble veldig fine boller! Ble "bare" 29 og ikke 30 som i oppskriften da, men de ble store nok på en pakke fersk gjær. De står og hever nå, og bare etter 30 minutter ser jeg at de blir store nok. Tusen takk for all hjelp jenter.
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Så bra! Jeg bruker nesten alltid mindre gjær enn det som oppgis i oppskrifter.
![]() |
![]() |
#15 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Rådet fra Idun(produsent) er en pakke tørrgjær til 5 dl væske.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?
Man kan vel anta at de vil man skal bruke mest mulig gjær.
![]() |
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Blande tørrgjær og fersk gjær?Bollene ble perfekte i utseende og smak.
![]() |
|
|