|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Nytt produkt: kremfløte av kokosmelkDette er hvertfall et nytt produkt for meg. Jeg fant det på helsekosten her forleden, og har prøvd det et par ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt produkt: kremfløte av kokosmelkDet er superlett å lage det selv og, jeg gjør ofte det. Bare la en boks kokosmelk (ikke light) stå i kjøleskapet i noen timer. Lag så to små hull i bunnen av boksen. La kokosvannet renne ut, da står du igjen med tykk kokoskrem i boksen. Du kan selvsagt også åpne boksen på vanlig måte og skrape ut kokoskremen fra toppen. vannet skal ikke brukes her. Pisk opp kremen med litt søtstoff og vanilje og du har deilig krem.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 21-04-12 kl 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nytt produkt: kremfløte av kokosmelk
Jeg har ikke fått til det når jeg har prøvd, jeg, men det skal jo i teorien være nøyaktig det samme |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt produkt: kremfløte av kokosmelkDu har ikke fått kokosvann oppi? Jeg har ikke hatt problemer med det, lager det masse. Kokosmelken bør/må ha stått i kjøleskapet lenge, noen timer eller over natta (jeg har alltid 2-3 bokser i kjøleskapet) så alt skiller seg godt nok, og så bruker du kremen og pisker den godt. (Kilde: youtube.com)
![]() |
|
|