Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg har blitt utfordret til neste års bursdagskake...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-12, 23:38   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt utfordret til neste års bursdagskake...

... det ønskes denne. * med føll og helst med hår rosa, og lilla, og... og gul, også glitter :Stjerneøyne: Vi får nå se.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:41   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har blitt utfordret til neste års bursdagskake...

Jeg hadde kanskje klart å slutte og le lenge nok til å klare å si "over mitt lik!".

:gal, men ikke rablende tullete:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:41   #3
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal lage noe sånt til konfirmasjonen til niesa mi. Designen er ikke *host* helt i mål enda , men putekake med trekk er prøvd og funker.
Det skal være rund kake nederst - pute på toppen. Kommer til å gå så fint atte

Gammel 22-04-12, 23:42   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det i det hele tatt en kake? Og ikke laget av plastilina eller gips?

Gammel 22-04-12, 23:43   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det i det hele tatt en kake? Og ikke laget av plastilina eller gips?

Hesten altså.

Gammel 22-04-12, 23:45   #6
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Hesten ja, puta var bare lagt til som et slags sammenligningens steg 1 - den har jeg sånn 30% kontroll på

Det står at den skal være kake

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde kanskje klart å slutte og le lenge nok til å klare å si "over mitt lik!".

:gal, men ikke rablende tullete:

Tror ikke den er så vanskelig som den ser ut til, ser du! Jeg innbiller meg at kan lage noe superlett ricecrispies-greier som man skjærer ut til hodet, sånn bare for å lage fasongen og trekke MMF, så det er selve hestekroppen som ... makabert nok i og for seg... blir kaka. Føllet skal få være MMF, så slipper man å knerte det. Og fjærene er jo også heller ikke _så_ ille.

Vingene ....

Gammel 22-04-12, 23:46   #7
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Har ikke du bursdagsjenter før meg, Teofelia?

Gammel 22-04-12, 23:49   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Har ikke du bursdagsjenter før meg, Teofelia?

Haha.

Gammel 22-04-12, 23:54   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Lekre kaker. Virkelig. Gleder meg til å se resulatet. Men det jeg lurer på med slike kaker, hvordan "angriper" man slike, altså hvor tar man første spadetak? De er jo nesten for fine til å spise opp.

Gammel 22-04-12, 23:56   #10
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Lekre kaker. Virkelig. Gleder meg til å se resulatet. Men det jeg lurer på med slike kaker, hvordan "angriper" man slike, altså hvor tar man første spadetak? De er jo nesten for fine til å spise opp.

Jah, si det...jeg tenkte på det med den 2-etasjeren, det er en etasjekake med 4 pillarer nedi kaka og et lite rundt brett mellom kakene. Eller det blir det hvertfall når jeg lager den. Så da vil det jo bli naturlig å begynne med den øverte kaka, også plukke litt unna etterhvert? Evt. å løfte ned den øverste kaka når den er "sett nok" og så få tilgang på begge.

På hesten er alt spisbart, bortsett fra noe greier i vingene, så det er vel egentlig bare ... sette igang.

Gammel 23-04-12, 04:22   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde i turt å prøve en gang. Wow!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 06:53   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

m^2: Du er gærn nok til å prøve på den hesten også. Gale, gale kvinne!

Snuppa syntes jeg lagde verdens kuleste kaker helt til jeg begynte å vise frem bilder fra FP. Nå har hun lagt inn bestilling fra Salt for sin neste bursdag, ja.

Gammel 23-04-12, 08:11   #13
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal ha for at du hiver deg til med dette.

Om du ikke finner noe liknede som vingene kan du kanskje lage noe av royal icing og fargelegge når de har stivnet?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 08:13   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 08:40   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Gale menneske

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 08:55   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

(for at du i det hele tatt vurderer å sette igang med noe slikt!!).

Men du får det helt sikkert til.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:07   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh lord.

Gammel 23-04-12, 09:07   #18
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Tilber sammen med Liljekonvall. Du er klin gærn som i det hele tatt vurderer å prøve. Jeg er sikker på at du får det til, og jeg gleder meg til å se resultatet (-for du deler vel med oss?)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:41   #19
husmora
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
husmora er litt kul
Standard

Fy flate så stilig!
Gleder meg til å se resultatet.
Og kaster meg i søla over dere som lager så lekre kaker!

husmora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:43   #20
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

... det ønskes denne. * med føll og helst med hår rosa, og lilla, og... og gul, også glitter :Stjerneøyne: Vi får nå se.

Hvis jeg skulle ha laget noe sånt så ville løsningen blitt som følger.

En kjempestor marsipangris med hort i panna og en liten med horn i panna. Og fjær og litt farget marsipan.

og: 'Hæ! Synes du ikke den ligner en enhjørning? Det var ikke snilt å si.'

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.