Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hakeslepp på Plantasjen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-12, 20:23   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hakeslepp på Plantasjen!

Altså, jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg var på Plantasjen i helga, for de driver nemlig merkelig form for forretning. De hadde bønsjevis med griller, hagemøbler o.l. utstilt, og skiltet jeg har tatt bilde av som du ser under her, var plassert rundt i hele lokalet, akkurat dette sto på bordet for en fin sittegruppe, og det forteller oss altså at hvis du betaler cash her og nå er produktet 5000 kroner dyrere enn hvis du velger å kjøpe det på avbetaling.

Bare jeg som reagerer på dette?

Gammel 22-04-12, 20:26   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hakeslepp på Plantasjen!

Jøss...! Trodde ikke slikt var lov?
Uansett særdeles uetisk etter min mening

Gammel 22-04-12, 20:27   #3
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo helt vanlig? COOP medlemstilbud. f eks. Gebyrfrihet hvis du har Norwegiankredittkort. Etc etc.

De vil ha forsinkelsesrentene dine, så enkelt er det.

Gammel 22-04-12, 20:28   #4
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men er det rentefri avbetaling og må man betale fakturagebyr? Vi har nettopp handlet sofa på avbetaling ho bohus. Den var rentefri men vi må betale 45,- i fakturagebyr for hver gang og da blir sofaen en del dyrere enn prislappen.

Det går liksom ut på ett om man får 5000 i rabatt om det er det du må ut med i gebyrer for å få det uansett.

Gammel 22-04-12, 20:30   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner ikke ikano. Hvordan funker det?

Mannen fikk et lignende tilbud da han kjøpte tv sist. Mange tusen i rabatt hvis han kjøpte på kreditt. Hvilket han gjorde og betalte hele tven på første avdrag. De tjente ikke noe penger på ham i hvert fall.

Gammel 22-04-12, 20:32   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Tilbudet er forsåvidt greit det, hvis du betaler i tide. Men det er jo ikke det de vil. Rent bortsett fra at de fortsatt tjener penger når de selger det for 15 000, så 20 000 er en grov overpris.

Gammel 22-04-12, 20:37   #7
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Min mor og de opplevde det samme på elkjøp når de skulle kjøpe tv. De skulle få tv'en mye billigere hvis de tok det på kreditt. Helt sykt.
Han gjor det og betalte hele beløpet på første betalingen.

Men er skummelt for de som ikke klarer å betale det ned med en gang.

Gammel 22-04-12, 20:39   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal jo være utrolig treig til å betale 14.990 for å komme opp i 5000 i renter og gebyrer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 20:48   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De vil ha deg i kunderegisteret sitt, tenker jeg. Det blir ikke mye i gebyrer om du betaler med en gang, men du blir jo fanden fløtte meg aldri kvitt dem igjen!

Gammel 22-04-12, 20:50   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så er det selvsagt Ramses' formulering som er riktig: det er 14.900 som er prisen. Med 5000 som et fiktivt tillegg.

Gammel 22-04-12, 20:51   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det er jo helt vanlig? COOP medlemstilbud. f eks. Gebyrfrihet hvis du har Norwegiankredittkort. Etc etc.

De vil ha forsinkelsesrentene dine, så enkelt er det.

Helt vanlig? Man kan kjøpe produkter på avbetaling, men jeg har aldri sett at produktet som selges er billigere hvis du kjøper det på avbetaling, og alt-i-alt med renter og gebyrer blir det dyrere på avbetaling, og billigere i cash. "Fordelen" med avbetaling er at du får produktet du kanskje ellers ikke hadde hatt råd til.

Gammel 22-04-12, 20:53   #12
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg reagerte mest på prisen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 23:55   #13
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Merkelige greier. Sånn vil ikke jeg drive butikk ihvertfall!

Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 23:59   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

COOP medlemstilbud

De krever da ikke at man handler med kredittkort.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 07:44   #15
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke sett dette tilbudet (og synes uansett det var for dyrt selv med rabatt), men jeg vil bare si at man kan være "kredittsmart" og bruke kredittkort veldig fornuftig og tjene på det. IKANO er det som før var Shell Mastercard, nå kjøpt opp av IKANO Bank som har forbindelse med Ikea mener jeg. Det man får i tillegg til rabatten er 1% på alle varer man kjøper i Trumf. Om man handler med kredittkort og overfører jevnlig det beløpet man har handlet for til denne kontoen så vil man tjene på det uten å bruke så mye som en krone i gebyr eller renter.

Jeg bruker dette kredittkortet og Trumfvisa-kortet meget aktivt på samme måte som andre har eget kort til "brukskonto" og setter over beløpet til den. Fra 1/1 til 30/4 hadde det samlet seg opp kr 800 på min Trumf-konto. Penger som jeg da enkelt overfører til vår sparekonto.

Coop har sitt eget mastercard som man kan bruke på samme måte og få dobbel medlemsbonus i forhold til om man bare bruker medlemskortet.

Så svaret er at kredittkort kan lønne seg om man er strukturert (dvs ta vare på alle kvitteringer og overføre beløpet/sjekke nettbanken på kredittkortet og overføre beløpet) og at man selvfølgelig ikke bruker mer penger enn man vet at man kan cashe det ut samme dag eller ihvertfall innen forfallsdato.

Men at dette er forkastelig markedsføring og en feil måte å få kunder på, det er jeg veldig enig i!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.